Citat:
Ursprungligen postat av E-190
tja
Klarade taxi stockholms prov igår så då gick jag till min blivande åkare o sa detta. Han sa att han skulle betala kursen och fixa ett anställningskontrakt på 6 månader men att han först skulle kicka en kille och att jag skulle ta hans plats.
Låter inte som nån bra åkare. Det är ju inte ditt fel om det är ont om kunder vissa dagar. På sommaren under industrisemestern kan det vara stört omöjligt att köra in 3000 om dan ens på natten. Antar att det är en fd pizzabagare du kör för

Nej du byt åkare.
Citat:
Ursprungligen postat av E-190
ge mej tips som nybörjare, vilka e de vanligaste misstagen i början, hur får man in pengarna? vad ska jag undvika.
jag kör natt.
hälsningar!! ses på gatorna
vanliga misstag:
#stå i fel zon, typ stå i 936 hela dan o vänta på en ftj som aldrig kommer.
#plocka upp lodare utan pengar
#inte ha växel på 500 spänn på sig.
#låta sig stressas av en kund som har bråttom därför att han försovit sig och sen menar på att det är ditt fel att han kommer för sent till jobbet.
#Plocka fulla drägg utanför pizzeriorna i förorterna.
har inte kört på 4 år nu, hade ett friårsvik på posten fram tills helt nyligen. Har lovat hålla mig borta från taxi, men ibland funderar jag på att börja igen.
5 skäl till att jag saknar taxi
-Man får vara för sig själv rätt mycket
-Man får köra fina nya bilar
-Man får dricks
-Man kan flexa sin arbetstid och ta rast när man vill.
-Man kan få riksftj och åka till ställen där man inte varit tidigare
5 skäl till att jag inte saknar taxi
-fyllesnacket
-bomkörningarna & springnotorna
-småkrockarna och att fylla i skadeanmälan
-rödljusen
-möjliga rån och hot från unga missanpassade invandrarungdomar med stilletter och andra otrevliga grejor.