2005-10-22, 16:07
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilN
BASE RAPER!

Är väl deras problem om de beslutar sig för att sno basen som vi äger över med våra PKM !
Vill de inte dö så skall de GET THE HELL OUTA MY WAY ! ! !
2005-10-22, 16:12
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. G
Men med bombsiktet menar jag att när man har det framme så får man en fyrkant runt bemannade stingers. (och alla fordon som är bemannade) D.v.s. det är pisslätt att se dem när någon sitter i och bara sikta i mitten av fyrkanten och trycka av innan du ens får lock-on.

Jag kan rekommendera att stå bredvid stingern och hoppa in först när du ser något du vill skjuta på. Eftersom en obemannad stinger inte skriker "Här är jag, skjut mig först!".

Tack , det gjorde mig lite klokare . Har alltid undrat varför dessa flyg ALLTID majar oss stackars AA skyttar med sina machineguns? Skall i fortsättningen göra som du säger , hoppa in när Helin är i närheten.
2005-10-22, 19:39
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Fattar inte. Helt plötsligt börjar BF2 att hänga sig. Har funkat kanonbra i 3 månader, uppdaterat och allt, och nu plötsligt "fryser" allt och man måste slå av strömbrytaren.

CPU temp låg sist den hängde sig på 59 grader, är det för mycket? Har aldrig haft några problem tidigare. Alla hypoteser välkomna!?
2005-10-22, 19:54
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN
Fattar inte. Helt plötsligt börjar BF2 att hänga sig. Har funkat kanonbra i 3 månader, uppdaterat och allt, och nu plötsligt "fryser" allt och man måste slå av strömbrytaren.

CPU temp låg sist den hängde sig på 59 grader, är det för mycket? Har aldrig haft några problem tidigare. Alla hypoteser välkomna!?

Beror på om du har en AMD eller Pentium. Tror dock inte det är CPUn. När CPUn blir för varm så brukar den starta om hela datorn, ungefär som du drar ur strömmen och sätter i den igen.

/Spader
2005-10-22, 21:57
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Beror på om du har en AMD eller Pentium. Tror dock inte det är CPUn. När CPUn blir för varm så brukar den starta om hela datorn, ungefär som du drar ur strömmen och sätter i den igen.

/Spader

Har en Pentium. Fanken är jävla konstigt att spelet bara börjar hänga sig sådär...
2005-10-22, 22:32
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN
Har en Pentium. Fanken är jävla konstigt att spelet bara börjar hänga sig sådär...
Okej då är jag rätt säker på att det är processorn. 60 grader är för mycket för en Pentium. Tror det är en gräns också, att den stänger av sig vid 60. Du får skaffa en bättre fläkt, eventuellt klocka ner processorn så ska du se att det går att lira BF2 igen.

/Spader
2005-10-22, 23:42
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Okej då är jag rätt säker på att det är processorn. 60 grader är för mycket för en Pentium. Tror det är en gräns också, att den stänger av sig vid 60. Du får skaffa en bättre fläkt, eventuellt klocka ner processorn så ska du se att det går att lira BF2 igen.

/Spader

Jag tackar för tipsen. Börjar tro att min dator drar på sista versen. Titt som tätt "Bios rom checksum error" och allt möjligt skit. Konstigt dock, datorn är bara 3 år gammal så nog tycker jag den borde hålla bättre...

Hursomhelst, tack för tipset.
2005-10-22, 23:45
Medlem
HonkenLarssons avatar
Då skall det te att spelas ikvæll igen. Mitt Prefix ær som vanligt =bf= Ni kan væl sætta det som prefix ni med? Så vet vi vilka vi ær. Puss på er

Spelar på ONE servrarna Førmodligen #2
2005-10-22, 23:46
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:

/Spader

60c under 100% användning för en P4 är inga problem (min är 64c vid 100%) och max värde för P4 är på 80+ eller liknande. Dessutom finns skyddet att den klockar ner själv vid höga temperaturer (för att minska temperaturen).
Optimal temp är kring 40c (bästa prestanda).
http://www.karkza.org/ftp/videos/THG_CPU_Cooling.avi visar vad som händer när du plockar bort cpu-kylning användning av olika cpu-generationer

Om datorn stänger av sig/startar om vid 60c så måste temperaturmätaren vara fel eller någon annan komponent som påverkas.

(Sen så har vissa Ati-grafikkort problem med överhettning).
2005-10-23, 10:04
Medlem
Gothenburgers avatar
öööööhhhh.......skoja att det var skillnad o flyga helikopter med joystick eller !!?? Helt annan känsla än när man flög med tangentbordet, blev gärna lite "statiskt" då. Sedan så slipper man reumatismliknande krampanfall i fingrarna också. Så skall ni tillföra spelet ytterligare en dimension så är det bara att knalla ner och köpa en joystick
2005-10-23, 10:39
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
öööööhhhh.......skoja att det var skillnad o flyga helikopter med joystick eller !!?? Helt annan känsla än när man flög med tangentbordet, blev gärna lite "statiskt" då. Sedan så slipper man reumatismliknande krampanfall i fingrarna också. Så skall ni tillföra spelet ytterligare en dimension så är det bara att knalla ner och köpa en joystick

På tal om flygplan. Är det bara jag som får problem med flygplanen om jag snurrar o vobblar för mycket? Till slut låser sig planet och flyger ur "combar area" så man dör.
2005-10-23, 11:14
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
På tal om flygplan. Är det bara jag som får problem med flygplanen om jag snurrar o vobblar för mycket? Till slut låser sig planet och flyger ur "combar area" så man dör.

Talade om helikoptarar

Man skall inte hålla på med dom där planen, bara en massa problem

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in