Citat:
Ursprungligen postat av Raxxorz
Fan, nu när jag tänker på det så var min gamla skola byggd efter dessa normer! Tillgång till handfat i varje rum, gigantisk källare, överdimensionerad idrottshall och en gigantisk grusplan!
HINT: "Vallhallaskolan i Oskarshamn"
Vår gymnastiksal var inte så jättestor, men det fanns jättemånga duschar på rad i omklädningsrummet. Lärarnas parkering låg en bit från skolan och var också ganska stor och bara halvfull med bilar än idag. Trots att fler antagligen har bil idag än för drygt 40 år sedan när skolan byggdes.
Det finns en annan skola i stan som är byggt nån gång sent sextiotal/tidigt sjuttiotal. Den skolan har en gigantisk asfalterad parkeringsplats? Även den parkeringen är inte ens mer än lite drygt halvfull en vanlig dag 2011, trots att verksamheten vid skolan utökats rejält under åren med markant fler elever och lärare idag än 1969.
Bakom skolan ca 100m bort, bredvid gymnastiksalen, låg det också en enormt stor "fotbolsplan" i grus med en separat asfalterad infartsväg. Nu är det ett dagis där har jag för mig, men en gång i tiden måste det ha varit ett totalförsvars-syfte med det.