Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-20, 01:18
  #1
Medlem
Zaixers avatar
Det verkar vara hårdvarufel eftersom jag formaterade hårddisken och installerade om operativsystemet utan att bli av med problemen.

Det verkar inte vara överhettning eftersom jag kan köra krävande spel och fläktar snurrar på. Jag testade att köra memtest utan resultat.

Nu vet jag inte hur jag ska gå vidare då jag inte har några felmeddelande eller liknande. Kan någon ge mig pointers på hur jag kan hitta vad det är som bråkar?
Citera
2011-11-20, 01:46
  #2
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaixer
jag inte har några felmeddelande eller liknande. Kan någon ge mig pointers på hur jag kan hitta vad det är som bråkar?

Spelar du skyrim?
Citera
2011-11-20, 01:52
  #3
Medlem
laserbeamzs avatar
startar den om med automatik?
Fryser spontant kan bero på hårddisken om det nu gäller hårdvara (bland annat).. men frysning som symptom för längesen och då var det disken.
Citera
2011-11-20, 02:19
  #4
Medlem
Zaixers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Spelar du skyrim?
Nej, det har inget att göra med något spel.
Citera
2011-11-20, 03:37
  #5
Medlem
Guesswhoiams avatar
Testa att dra ut en av dina ram stickor (Förutsatt att du har 2 eller fler) & testa med endast en sticka åt gången.
Citera
2011-11-20, 04:14
  #6
Medlem
xerss avatar
Om det inte är något felande RAM-minne, _kan_ det ju alltid vara dåliga kapacitorer på moderkortet http://www.thenakedpc.com/dan/Bulgin...s/close-up.jpg
Citera
2011-11-20, 07:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaixer
Det verkar vara hårdvarufel eftersom jag formaterade hårddisken och installerade om operativsystemet utan att bli av med problemen.

Det verkar inte vara överhettning eftersom jag kan köra krävande spel och fläktar snurrar på. Jag testade att köra memtest utan resultat.

Nu vet jag inte hur jag ska gå vidare då jag inte har några felmeddelande eller liknande. Kan någon ge mig pointers på hur jag kan hitta vad det är som bråkar?

Körde du snabbformatering eller en riktig formattering?

Prova att köra chkdsk också.
Citera
2011-11-20, 15:12
  #8
Medlem
Zaixers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Körde du snabbformatering eller en riktig formattering?

Prova att köra chkdsk också.
Körde en riktig formatering
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback