2011-02-15, 22:29
Medlem
Misantrops avatar
Citat:
Nej. Du har jättefel.
Aerosol utsläppt på 10 000 meters höjd kommer inte att dala ner.
Det hamnar i jetströmmarna och blir kvar i luften ett bra tag, för att till slut få markkontakt en bra bit från utsläppstället =)

http://www.youtube.com/watch?v=-YeEDi9P9Xo

http://www.youtube.com/results?search_query=chemtrail%20%20satellite&sear ch=Search&sa=X&oi=spell&resnum=0&spell=1

Men ner kommer det alltid.

När man släpper "last" från flygplan brukar man beräkna nedslagsplatsen med hjälp av höjd vid fällning, vindstryka och riktning. De har antagligen avancerade simuleringprogram för detta eller så chemar dom skiten ur hela planeten och bryr sig inte...

Här i Göteborg chemtrailas det ofta så vi kan se det. De flesta dagar ser vi chem-slöjor istället för normala cirrusmoln.

Ibland kör de med tre flygplan samtidigt(alltid helt vita). Höjden de släpper ut chemen på brukar enligt min och flera personers uppskattning ligga på mellan 2500 och 10 000 meter. Vissa av dessa personer är erfarna fallskärmhoppare och piloter.

I sommras under klara dagar rita de kryss över hela himlen. Efter film "What in the World are They Spraying?" kom ut verkar det som de har bytt taktik och inte chemar direkt över stan i samma utsträckning, men vi ser dem fortfarande.

Det som är intressant är att varken Landvetter eller Säve flygtorn har någon som helst kolla på dessa plan. De kan inte se dem varken på rader eller med hjälp av transpondrar. Vi har haft kontakt med båda tornen vi flera tillfällen.

Tror du inte på chemtrails, börja titta upp, spana efter plan. Bor du i södra eller mellersta Sverige borde du snart framtid kunna se exempel både contrail- och chemtrailplan.

Som sagt du borde se chemtrails, men är du drabbad av konsensustrans ser du inte ett skit och det är tyvärr inget jag kan hjälpa dig med.
Citera
2011-02-15, 22:46
Medlem
Misantrops avatar
Citat:
Det som gör hela idén om chemtrails osannolik är att de som förmodas förgifta oss själva andas samma luft, vilket innebär att de s.a.s. gräver sin egen grav. Kommentar till detta?

Eliten som verkligen vet om denna agenda har alltid luftkonditionering med filter, de kör blodrening och olika detoxer.

För er som vill skydda er rekomenderar jag er att kolla upp olika sätt att få tungmetaller och annat skräp ur kroppen.

Jag och flera i min omgivning har börjat med att dricka bentonitlera.

http://www.youtube.com/results?search_query=bentonite+clay+detox&aq=2

http://www.naturalnews.com/025854_clay_detox_bentonite_clay.html
http://www.articlesbase.com/alternati ... ox-effective-1948494.html
http://www.ehow.com/way_5841315_sodium-bentonite-detox.html
http://www.eytonsearth.org/healing-clay-skin-parasites.php
http://www.experiencefestival.com/wp/ ... al-detoxification-therapy
http://www.naturalnews.com/028014_bentonite_clay_healing.html

Kolla upp bentonit, bilda er en egen uppfattning eller förresten gör vad ni känner för...
Citera
2011-02-16, 17:06
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop
De har antagligen avancerade simuleringprogram för detta eller så chemar dom skiten ur hela planeten och bryr sig inte...
Det skulle nog vara det senare isåfall, för det går inte att beräkna med någon som helst exakthet.

Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop
Här i Göteborg chemtrailas det ofta så vi kan se det. De flesta dagar ser vi chem-slöjor istället för normala cirrusmoln.

Ibland kör de med tre flygplan samtidigt(alltid helt vita). Höjden de släpper ut chemen på brukar enligt min och flera personers uppskattning ligga på mellan 2500 och 10 000 meter. Vissa av dessa personer är erfarna fallskärmhoppare och piloter.

Det som är intressant är att varken Landvetter eller Säve flygtorn har någon som helst kolla på dessa plan. De kan inte se dem varken på rader eller med hjälp av transpondrar. Vi har haft kontakt med båda tornen vi flera tillfällen.
Om du nu mot all förmodan skulle känna någon erfaren pilot, kan denne förklara för dig varför varken tornet på Landvetter eller Säve har koll på den trafiken. Tornet kontrollerar nämligen bara trafiken på själva flygplatsen och det absoluta närområdet på låg höjd.

Allt trafik över ca. 2900 meters höjd är däremot känd av Sweden Control. Det är klass-C luftrum och skulle man få för sig att flyga omkring där utan tillstånd, kommer man snart få eskort av en rote Jas 39 Gripen.

Förresten, ni som inbillar er att det flyger omkring okända flygplan utan tillstånd över svenskt luftrum och avsiktligt släpper ut föroreningar, var tror ni dom kommer ifrån? Och vilka är dom? Var har dom startat? Hur kom dom dit?
Luftrummet bevakas ständigt och kränkning av luftrum är ett väldigt allvarligt brott.
Citera
2011-02-16, 18:18
Medlem
[quote=ksv]

. Det är klass-C luftrum och skulle man få för sig att flyga omkring där utan tillstånd, kommer man snart få eskort av en rote Jas 39 Gripen.

QUOTE]

så svårt kan det väl inte va ? kolla på Ben Aladin & co. dom lyckades flyga omkring några timmar utan att något hände

då har endå us a äckligt mycke högre säkerhet i luftrummet
Citera
2011-02-16, 18:42
Medlem
Misantrops avatar
Citat:
Om du nu mot all förmodan skulle känna någon erfaren pilot, kan denne förklara för dig varför varken tornet på Landvetter eller Säve har koll på den trafiken. Tornet kontrollerar nämligen bara trafiken på själva flygplatsen och det absoluta närområdet på låg höjd.

Allt trafik över ca. 2900 meters höjd är däremot känd av Sweden Control.

Du har rätt i det, skönt att du hittade något att vända och vrida på, eller hur?

Som jag har förstått det är det Malmö som har kontrollen över i princip hela södra Sverige.

Men tror du att Säve och Landvetter är helt "blinda"? De har utrustning som borde se dessa plan ändå, eller det påstår de själva iallafall. Men de kunde se inte planen när vi ringde dem och vi kan inte se den på något av webtjänsterna som finns.

Citat:
Förresten, ni som inbillar er att det flyger omkring okända flygplan utan tillstånd över svenskt luftrum och avsiktligt släpper ut föroreningar, var tror ni dom kommer ifrån? Och vilka är dom? Var har dom startat? Hur kom dom dit?

Bara för att vi ser planen behöver vi inte veta speciellt mycket om, eller hur?

Har du hört talas om:
http://en.wikipedia.org/wiki/Treaty_on_Open_Skies
http://en.wikipedia.org/wiki/OC-135B_Open_Skies

Förresten verkar långt ifrån alla plan som chemtrailar vara"okända" utan vanliga transport- och passagerarplan med sprayers.

Citat:
Luftrummet bevakas ständigt och kränkning av luftrum är ett väldigt allvarligt brott.

Jag och vädligt många med mig är övertygade om att Svenska Försvaret lät u-båtarna i Hårsfjärden komma undan.
Vad är det som säger att Försvaret tittar åt andra hållet när det gäller det här fenomenet?

Personligen tror jag att många världen runt i nyckelpositioner känner till chemtrails och många av dem tror säkert att de är för godo.

The lie is different at every level.
http://www.truthcontrol.com/articles/compartmentalization-lie-different-every-level

Men om man gör något gott behöver man sällan dölja det.
Citera
2011-02-17, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundralapp
så svårt kan det väl inte va ? kolla på Ben Aladin & co. dom lyckades flyga omkring några timmar utan att något hände
Om det är bin Laden du menar så hade flygplanen tillstånd att flyga i amerikanskt luftrum. Sen avvek de från klareringen, men det rörde sig om minuter.
Citat:
Ursprungligen postat av hundralapp
då har endå us a äckligt mycke högre säkerhet i luftrummet
Enligt ICAO finns inga märkbara skillnader inom respektive länder.
Citera
2011-02-22, 15:40
Medlem
Tollons avatar
Jag är helt ny i tråden och har inte hunnit läsa igenom det riktigt, så ursäkta mig i förväg om detta redan är sagt.
Jag tänkte bara tipsa om den utmärkta dokumentärfilmen om chemtrails som släpptes i januari i år.
Mycket intressant för den som är intresserad av ämnet.
Namnet på filmen är "What in the world are they spraying".
Citera
2011-02-22, 16:42
Medlem
TheHorrors avatar
Snart kommer väl Fan och hans Moster att flyga upp på 35.000 fot och spraya hela eran jävla himmel med idiotik och vansinne.

Exakt 2012 kommer Satan att taxa ut från Arlanda i en vitmålad, glänsande Airbus A380. Under vingarna sitter ett par tankar, i XXL format, fyllda med dödligt gift och nervgas. När han roterat planet, så kommer han att i vansinnes fart spraya ner:

Kungsträdgården
kebnekaise
kålmordens Djurpark
Lisseberg
Gröna Lund
Kungahuset
Regeringshuset
Kungliga Operan
Stureplan
Skärholmen
Rinkeby
CSNs huvudkontor
Gotland
Rosengård
Malmö
KTH
Uppsala Universitet
Linköpings Universitet
Chalmers
Göteborg
Stockholm
Stadshuset
Mälardalen
Saltsjöbaden

Men, han har en extra tank som han sparat, och den är framförallt riktad mot DIG:

Ditt hus
Din trädgård
Dina rabatter
Din bil
Ditt Garage
Din arbetsplats
Ditt sovrum
Dina barn
Din toalett
Din fru
Din man
Dina vänner
Dina grannar
Deras hus
Din brevlåda

Detta kommer att påverkas:

Din intelligens
Ditt självmedvetande
Om du är en man: Din snorre kommer att bli pytteliten!
Om du är en kvinna: Ditt klitoris kommer bli gigantisk stor!
Din självkänsla
Din livsglädje

Detta kan hända:

Dina öron växer till Jumbo storlek
Du kommer att gå upp i vikt
Din näsa blir otroligt lång och böjbar
Dina hörntänder kommer att växa så in i helvete på längden, till max 3.5m
Du kommer att få en förkärlek att välta träd
Du kommer att börja känna dig djuriskt befriad

Så, alla det är dags att vakna upp nu! Dom sprayar hela våran himmel med gift! Ta på folie på era huvuden så dom inte kan läsa våra tankar! Köp gasmasker! Våran tid är KOMMEN!!!!!!!!
Senast redigerad av TheHorror 2011-02-22 kl. 17:24.
Citera
2011-02-24, 19:06
Medlem
Azaels avatar
Chemtrails måste vara den roligaste konspirationsteorin av alla, den har alla foliehattskomponenter utan att vara lika osmaklig som många andra teorier. Dessutom är den totalt loco, helt utan rim och reson också det till skillnad från många teorier som åtminstone kan ha någon liten komponent som möjligtvis, kanske, med god vilja skulle kunna stämma eller i alla fall inte vara helt omöjlig. Underbart underhållande.
Citera
2011-03-05, 16:06
Medlem
NightRunners avatar
Har funderat på det här med ev "Chemtrailning" och har ett par frågor som jag skulle vilja ha svar på:

Om vi tar tex; Västsverige. Planen som påstås flyga över och bespruta Göteborg......

Var lyfter/landar dom?
Var/Vem tillverkas "chemet"?
Hur/Vem fraktas det till flyplatsen?
Hur går själva "påfyllningen av kemikalierna till? Byter man bara behållare? Isf var fylls dom?
Vilka flyger planen?
Vem säljer "besprutnings" utrustningen som används? Vem monterar den?

Frågorna hopar sig......

Känns som om det borde vara en mindre industri att driva allt detta och någon borde ju vid det här laget ha snackat lite för mycket vid sidan om?

Mvh
Citera
2011-03-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightRunner
Var lyfter/landar dom?
Flygplatser, mestadels civila.
Citat:
Var/Vem tillverkas "chemet"?
Diväteoxiden? Fanns före människan på jorden.
Citat:
Hur/Vem fraktas det till flyplatsen?
Står ju i fysikboken.
Citat:
Hur går själva "påfyllningen av kemikalierna till? Byter man bara behållare? Isf var fylls dom?
Påfyllningen sker när varm luft möter kall.
Citat:
Vilka flyger planen?
Tex. du, om du utbildar dig till pilot.
Citera
2011-03-05, 23:04
Medlem
NightRunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
....

Tack för din ansträngning med att förklara för mig.

Tack vare dina utförliga svar har jag nu inte en tvekan på att man faktiskt besprutar oss med gifitga ämenen i avsende att göra oss korkade och tillslut döda oss.

Dom sprayar ganska ofta luften där du bor va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in