2011-02-07, 10:37
Medlem
Noppismans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Har du förmåga att förstå hur mycket mer metall man skulle kunna sprida om man blandade den i bilbensinen istället? Och att det är precis den tillsats som mekanska maskiner som din bilmotor skulle gilla?

Du kanske har hört om "blyfri" bensin? Det heter det för att man förut hade bly i bensinen. Men när folk fick nys om det så var man tvungen att sluta med det?
Citera
2011-02-07, 12:19
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Men kan du förklara hur du kan tro att flygplan inte flyger där det kan bildas is?
Que?
Det har jag väl aldrig påstått. Klart som fan de måste flyga där det kan bildas is, det är ju liksom en förutsättning för contrails....

Kan noll och ingenting om jaktflyg, och har ingen som helst susning om på vilken höjd övningar är vanligast. Om jag vetat det så hade jag förmodligen aldrig behövt göra mitt första inlägg.
Citera
2011-02-07, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Trodde inte de var uppe på den höjden och härjade....
På vintern kan det bildas kvarliggande kondens ner till marknivå.
Citera
2011-02-08, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noppisman
Men när folk fick nys om det
Jag hade nys om det för 40 år sen, men då trodde ingen att det gick att köra utan bly.

Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Que?
Det har jag väl aldrig påstått.
Vilken höjd menar du då med
Citat:
uppe på den höjden
Citera
2011-02-08, 11:09
Medlem
Bly i bränsle för förbränningsmotorer hade i första hand uppgiften att "smörja" anliggningsytan mellan ventil och ventilsätet i 4-takts kolvmotorer. Vad jag vet så finns det inget behov för bly i bränslet för jetmotorer.

Bly användes länge för att det var det enda som funkade bra och kostade rimliga slantar. Men med tiden så utvecklades både tekniken och kemin bakom detta, samt att miljökraven steg. Man fick bättre material i ventiler och ventilsäten, bättre kontroll på förbränningen, och andra ämnen som man kunde ha som tillsatser och som var mindre giftiga än blyet.

Dr Tinnitus
Citera
2011-02-08, 18:45
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Vilken höjd menar du då med
Jag menade att jag inte visste att jaktplan övar på den höjden. Att de inte skulle kunna flyga där p.g.a. is har jag över huvud taget inte nämnt någonstans.
Anledningen att jag inte trodde de övade på den höjden contrailsen låg på är helt enkelt att jag aldrig sett det tidigare. Här är ett jävla flygande varje dag, och jag har bott här över 30 år....
Citera
2011-02-13, 20:27
Moderator
Psilosophers avatar
Det som gör hela idén om chemtrails osannolik är att de som förmodas förgifta oss själva andas samma luft, vilket innebär att de s.a.s. gräver sin egen grav. Kommentar till detta?
Citera
2011-02-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det som gör hela idén om chemtrails osannolik är att de som förmodas förgifta oss själva andas samma luft, vilket innebär att de s.a.s. gräver sin egen grav. Kommentar till detta?

japp. dom som ligger bakom detta är ju bara 50-100 pers. dom kanske har sina "safezones". tror inte dom bor mitt i en storstad eller liknande. för det är bara över städer det sprejas verkar det som

edit: giftet flyger ju inte runt i hela jävla världen utan dalar ju ner o lägger sig i staden.

jag vet att jag skrev inlägget som att jag tror på detta. men jag tror varken eller. bara en teori.
Senast redigerad av hundralapp 2011-02-13 kl. 21:13.
Citera
2011-02-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundralapp
edit: giftet flyger ju inte runt i hela jävla världen utan dalar ju ner o lägger sig i staden.
Det är precis vad det gör om man sprayar på de aktuella höjderna...
Citera
2011-02-13, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discord
Det är precis vad det gör om man sprayar på de aktuella höjderna...

jasso? men trailsen ligger ju kvar hela jävla dagen? varför blåser de inte iväg runt världen?

läste att det skulle vara bl.a aluminium som sprejas. och tror det dalar ganska snabbt efter att det sprutats ut
Citera
2011-02-13, 22:18
Medlem
Citat:
jasso? men trailsen ligger ju kvar hela jävla dagen? varför blåser de inte iväg runt världen?
Nej de bärs iväg med vinden. Allt annat är missuppfattningar kring molnbildning.
Citera
2011-02-14, 00:55
Medlem
Citat:
japp. dom som ligger bakom detta är ju bara 50-100 pers. dom kanske har sina "safezones". tror inte dom bor mitt i en storstad eller liknande. för det är bara över städer det sprejas verkar det som

jag vet att jag skrev inlägget som att jag tror på detta. men jag tror varken eller. bara en teori.

Nej. Du har jättefel.
Aerosol utsläppt på 10 000 meters höjd kommer inte att dala ner.
Det hamnar i jetströmmarna och blir kvar i luften ett bra tag, för att till slut få markkontakt en bra bit från utsläppstället =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in