Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Det jag skriver här ofetat och utan modsignatur har inte ett skit att göra med mitt moderatorskap. Dessa saker är blott mina personliga tankar och åsikter, så var vänlig lämna moderatorskapet utanför. Jag vill inte begränsa diskussionen, låsa någon tråd eller missbruka min ställning på annat sätt. Vadå, hade du gjort det om du kunnat? 
Och nej, det som är frustrerande med den här härvan är att allt går i en evighetsloop. Samma trötta s.k. argument återanvänds med jämna mellanrum av nytillkomna debattörer trots att det i många fall är rent absurda saker som hävdas, saker som tagits upp hundratals gånger tidigare och bevisats vara ogiltiga som argument. Ingen törs ta i all den kritik som dyker upp, antingen ignoreras det bara eller så börjar man bita ifrån med näbbar och klor (som du gör nu). Aldrig kommer det något konstruktivt, det är aldrig någon som gör någon som helst research (nej, att leta nya "argument" i YouTubevideos räknas inte som research), aldrig någon som böjer sig en millimeter trots att alla med all önskvärd tydlighet kan se att folk målar in sig i hörn gång på gång.
Att du/ni sedan vågar påstå att det är "skeptikerlägret" som använder sig av argumentum ad ignorantiam är bara skrattretande.
Chemtrailstron är i mina ögon bland det bisarraste som folk ägnar sig åt idag, men det är bara vad jag tycker.

Och nej, det som är frustrerande med den här härvan är att allt går i en evighetsloop. Samma trötta s.k. argument återanvänds med jämna mellanrum av nytillkomna debattörer trots att det i många fall är rent absurda saker som hävdas, saker som tagits upp hundratals gånger tidigare och bevisats vara ogiltiga som argument. Ingen törs ta i all den kritik som dyker upp, antingen ignoreras det bara eller så börjar man bita ifrån med näbbar och klor (som du gör nu). Aldrig kommer det något konstruktivt, det är aldrig någon som gör någon som helst research (nej, att leta nya "argument" i YouTubevideos räknas inte som research), aldrig någon som böjer sig en millimeter trots att alla med all önskvärd tydlighet kan se att folk målar in sig i hörn gång på gång.
Att du/ni sedan vågar påstå att det är "skeptikerlägret" som använder sig av argumentum ad ignorantiam är bara skrattretande.
Chemtrailstron är i mina ögon bland det bisarraste som folk ägnar sig åt idag, men det är bara vad jag tycker.
Ok, vad bra. Då antar jag att jag har fått svar på min fråga. Som jag skrev i mitt andra inlägg för dagen är jag trött på att diskutera någonting som är uppenbart för mig, med personer som tycker motsatsen. Det kan vara intressant till en viss gräns men ibland måste man inse att det är lika bra att lägga ner. Den här tråden borde även vara till för dom som tror på dessa "bisarra" teorier, problemet är att det är "skeptikerlägret" som ser till att det alltid snackas om samma saker för att de känner sig tvingade att svara på varenda inlägg som görs i stället för att släppa fram nya synvinklar. Detta är givetvis upp till var och en, men då bör man även låta bli att klaga när saker går om och om igen.
Om det är så frustrerande skulle det funka att hålla sig utanför diskussionen och istället sysselsätta sig med något mindre frustrerande. Då skulle dom som vill kunna använda tråden för att diskutera mer på djupet och kanske även där igenom få fram bevis. Men detta är skeptikerna inte intresserade av, utan verkar snarare vara intresserade av att det här ämnet inte diskuteras och undersöks mera grundligt.
I övrigt räcker det för min del nu, den här diskussionen har tjänat sitt syfte.
Trevlig kväll.