2011-01-17, 10:40
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximus
"Former FBI Chief, Ted L. Gunderson, makes a statement regarding the chemtrail “death dumps”, otherwise know as air crap, on January 12, 2011. Ted says the following: “The death dumps, otherwise known as chemical trails, are being dropped and sprayed throughout the United States and England, Scotland, Ireland, and Northern Europe."

http://www.youtube.com/watch?v=gR6KVYJ73AU&feature=player_embedded

http://en.wikipedia.org/wiki/Ted_Gunderson

Citat:
After retiring from the FBI, Gunderson set up a private investigation firm, Ted L. Gunderson and Associates, in Santa Monica. In 1980, he became a defense investigator for Green Beret Doctor Jeffrey R. MacDonald, who had been convicted of the 1970 murders of his pregnant wife and two daughters

Citat:
Since his retirement, Gunderson has publicly claimed that several high profile deaths or crimes have been committed by prolific satanic cults, also often claiming involvment by high level government officials

Mycket trovärdig källa, hörru. Tog avsked från FBI i slutet på 70-talet och har sedan dess hävdat att regeringsstyrda satanister ligger bakom en hel massa mord i USA.

Tydligen verkar mannen i fråga vara ganska intresserad av pedofili också, fast han tycks aldrig få det rätt:

Citat:
Retiring in 1979, Gunderson started a security and investigations firm and eventually wound up as an investigator in the ill-starred McMartin Preschool sexual molestation case, where he became fixated on the idea that children are regularly subjected to Satanic ritual abuse. (In the end, seven years of trials produced no convictions, and the case was widely denounced as a destructive witch hunt.)

Citat:
And Gunderson accused a well-known, UFO-oriented talk show host of molesting children, an accusation that recently brought him a libel suit.

Verkar ju verkligen vara vid sina sunda vätskor........... Tycks tro på ALLA konspirationer........
Citera
2011-01-18, 16:31
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Tror du verkligen på att chemtrails kan hänvisas till dina uppställda punkter?
Antingen är du blind eller köpt.
Det där var egna ord, men ingen förklaring.

En av två är ganska bra...
Citera
2011-01-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundralapp
jag vet inte så noga men teorin är väll att skiten blandas i flygbränslet och således behövs inga munstycken eller annat utrustning
Har du förmåga att förstå hur mycket mer metall man skulle kunna sprida om man blandade den i bilbensinen istället? Och att det är precis den tillsats som mekanska maskiner som din bilmotor skulle gilla?
Citera
2011-01-21, 20:45
Medlem
Former chief agent FBI Ted Gunderson om Chemtrails, intressant www.youtube.com/watch?v=hapYoYKsyY8
Citera
2011-01-21, 21:04
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimum
Former chief agent FBI Ted Gunderson om Chemtrails, intressant www.youtube.com/watch?v=hapYoYKsyY8

Right. Se tre poster ovan din, där jag visar på vilket nutjob Gundersen är.
Citera
2011-01-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Right. Se tre poster ovan din, där jag visar på vilket nutjob Gundersen är.

Ja den här mannens konspirationer beror säkert på ålderdom och vanföreställningar men jag ser chemtrails som en av dem trovärdigaste k teorierna
Citera
2011-02-06, 16:47
Medlem
Fangfaces avatar
Vet inte om det är rätt tråd, men jag såg en skum sak igår då jag var ute och åkte bil.
Såg ut ungefär såhär:
http://img717.imageshack.us/img717/7453/namnlsn.jpg

Stannade för att fota med mobilen men givetvis kom det en hoper moln i vägen. Väntade ca 10min. men när molnen väl skingrat sig så var det borta. Fanns dock spår kvar av det, men det såg ut som vilket ex-contrail som helst.

Jämförde sedan med ett par flygplan som passerade, och deras trails såg långt ifrån likadana ut. Det som var riktigt skumt var att trailsen var lika skarpa i båda ändarna och inte alls "utsmetade" som vanliga blir efter några sekunder. Såg ut som om någon helt enkelt tagit en krita och ritat på himlen...
Inget plan fanns heller i närheten och spåren slutade tvärt i båda ändarna. Skillnaden var en liten knorr i den ena.

Då även brorsan såg detta (chaufför) så är det inget fel på min hjärna (iaf inte i det avseendet).

Någon som sett något som påminner om detta, eller har nån aning om vad som kan ha orsakat det.
Varken jag eller brorsan har sett något liknande.

Nu ligger denna tråden förvisso i ett dumt underforum så jag är beredd på en massa förslag om UFO och liknande, men någon kanske har en annan förklaring.
Citera
2011-02-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Någon som sett något som påminner om detta, eller har nån aning om vad som kan ha orsakat det.
Oja det har jag, får man fråga vart i landet du såg detta?
Citera
2011-02-06, 19:03
Medlem
Fangfaces avatar
Ronneby, Blekinge.
Finns en flygflottilj en halvmil norrut, F17, om de kan ha nåt med saken att göra....
Citera
2011-02-06, 19:21
Medlem
Citat:
Ronneby, Blekinge.
Finns en flygflottilj en halvmil norrut, F17, om de kan ha nåt med saken att göra....
Det har det i högsta grad. Det du såg var med stor sannolikhet (utifrån din skiss att döma) en gripen som låg i väntläge.

Jag bor också nära en flottilj och landets största övningsområde för stridsflyg. Framför allt på vintern kan man här se en del luriga kondensspår när det övas luftstrid. Det häftigaste är när det står kurvstrid på schemat, då kan det bli veritabla rosetter på himlen. Absolut snyggast på någon mils avstånd så att man även ser höjdskillnaderna.
Citera
2011-02-06, 20:51
Medlem
Fangfaces avatar
Ok, då tackar jag för att du redde ut det åt mig
Trodde inte de var uppe på den höjden och härjade....

Btw, hittade en bild som är i stort sett identisk med vad jag såg:

http://3.bp.blogspot.com/_vRJlv514Ksg/S3XYHAc2vkI/AAAAAAAABBU/l12eleHktCw/s640/Contrail.jpg

Contrail from the Atlas V Rocket that launched the Solar Dynamics Observatory. Why is it so squiggly? Because the engines are moving around to keep the rocket going straight? I don't know enough about rockets or the atmosphere to really say. This contrail appeared in the hot moist air on top of a cold dry layer -- evidenced by the sundog. The conditions right for a contrail were only in that one layer. Which makes me think a real missile would be more likely to exhibit a limited contrail and not a continuous one like you'd get if a jet just flew along in that same layer horizontally

Så det borde ju vara samma princip med ett jaktplan.
Citera
2011-02-07, 09:54
Medlem
Citat:
Trodde inte de var uppe på den höjden och härjade....
Men kan du förklara hur du kan tro att flygplan inte flyger där det kan bildas is?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in