2012-05-02, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjvhb
En annan intressant grej är Antarktis. Här över går inte kommersiella flyg pga ETOPS, alltså att ett flyg inte får vara mer än 180 minuter undan närmaste flygplats ifall att något skulle ske. Men ändå finns det tonvis med bilder därifrån som visar spår av chemtrails.
Varför bevisar du hela tiden din okunskap?

Flygplan får inte flyga över Antarktis, alltså kan flygplan inte ha varit där, enligt dig. Men ändå har flygplan varit där, trots att de inte får, också enligt dig. Nångång funderat på vad T i ETOPS står för?

Sen verkar det opraktiskt att flyga över Antarktis om det inte är kortaste vägen till destinationen. Så att det kommit tonvis med bilder från de få personer som besöker Antarktis och ingen(?) har publicerats på internet är antingen ett mirakel eller ytterligare ett bevis för din bevisteknik.
Citera
2012-05-02, 20:54
Medlem
Poechalis avatar
Chemtrails

Jag är inte främmande för att myndigheterna har hemlisar och hittar på en massa skit, men detta är kontraproduktivt trams;

För ett par år sedan upptäckte jag att det finns grupper med foliehattar som på fullt allvar tror att flygplan på hög höjd släpper ut kemikalier som skall förändra klimatet, alternativt medvetet göra befolkningen sjuk för att läkemedelsbolagen skall få tjäna stålar på medicin. Detta skall ha börjat på senare tid och "förr var det aldrig så att det var vita streck...". Nu har relativt "normala" människor som oroar sig för omgivningen börjat ta det här till sig. Sådan naivitet skrämmer mig.

Vi som varit med ett tag och dessutom gått i skola vet att vet att det varit så sen väldigt länge och beror på att vattenånga kondenserar av värme och avgaser från flygmotorn.
Om kemtrail-teorin var sann skulle det förr eller senare dyka upp något seriöst tecken. Men alla sk bevis anser jag endast vara misstolkningar av helt normala flygoperationer. Ex: "planen flyger systematiskt i mönster", när det handlar om att man observerat plan i flygleder.

-Vad tror ni om fenomenets spridning i sig?
-Ni som tror på det här, försök övertyga mig.
Citera
2012-05-02, 21:37
Medlem
Det finns forskning på att sprida ut kemikalier för att förhindra växthuseffekten alltså släppa ut kemikalier på vissa ställen för att göra att strålning t.ex reflekteras på väg in.

jag har inga konkreta bevis för detta, men det är ju ingen "konspiration" så om man är intresserad så är det säkert lätt att ta reda på vilken forskning som pågår.

Jag tänkte nyligen på om; om nu vi släpper ut en massa avgaser som stänger inne solljus, varför kan vi inte bara släppa ut gas som har motsatt effekt ^^

Fick svaret att det visst pågick forskning åt det hållet.
Citera
2012-05-03, 01:25
Medlem
cephs avatar
Sammanfogas med befintlig tråd.

/mod
Citera
2012-05-03, 06:41
Medlem
Poechalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrsallad
Det finns forskning på att sprida ut kemikalier för att förhindra växthuseffekten alltså släppa ut kemikalier på vissa ställen för att göra att strålning t.ex reflekteras på väg in.

jag har inga konkreta bevis för detta, men det är ju ingen "konspiration" så om man är intresserad så är det säkert lätt att ta reda på vilken forskning som pågår.

Jag tänkte nyligen på om; om nu vi släpper ut en massa avgaser som stänger inne solljus, varför kan vi inte bara släppa ut gas som har motsatt effekt ^^

Fick svaret att det visst pågick forskning åt det hållet.

(Råkade påbörja en ny tråd innan jag såg den här)

Jag har också hört om de försöken. Man har gjort några försök med att släppa ut vitt pulver och mäta om solinstrålningen minskar. Helt riktigt.

De som tror på kemtrails hävdar att nästa varje plan släpper ut något farligt pulver.
Hur man kan se skilnad är en gåta för mig. Jag har varit flygtokig sedan barnsben och ser ingen skilnad.

Dessutom borde man väl se några spår efter denna gigantiska hantering av pulver. Både på flygplatser och som spår av utsläpp i naturen. Det är inga små laster varje plan måste ta om det skall motsvara foliehattarnas teori. 5-10 ton/last kanske.
Citera
2012-05-03, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrsallad
Har du läst tråden? Det enda bevis vi hittills erhållit är att utsläppen av kemikalier består av diväteoxid, som dock kan vara dödligt. Om man är intresserad har vi flera gånger framfört att det är kul att prova själv så man blir övertygad om att man själv kan skapa det andra kan. Kunskap är makt.
Citera
2012-05-03, 08:52
Medlem
tolkas avatar
I tisdagskväll runt sex-tiden så satt jag och en vän ute på en liten holme här i vår stad i södra Sverige.
Någonting som fångade mitt öga var en kondensstrimma på himmelen, inte speciellt lång eller märkvärdig.
Kort för blotta ögat, men den blev inte längre, tänkte att det måste varit ett flygplan väldigt långt bort.
Vad som sedan förvånade mig var att det dök upp två till likadana strimmor ifrån ingenstans, helt plötsligt var dom där, lika korta dom. Sedan en till. Sen var det faktiskt ett plan som man kunde se med en lång kondensstrimma (ni vet hur det ser ut) som flög förbi. att notera är att det inte särskilt ofta syns så värst mycket plan här.
Efter att tidigare ha lurkat i den här tråden så började jag ju såklart att fundera lite, sedan märker jag något väldigt lustigt, knappt synbart för blotta ögat. Men det glittrade i luften, ungefär som små små glasbitar i svärmar, jag påpekar detta till min vän och frågar ifall hon också ser det, trodde först att jag såg stjärnor.Och det gjorde hon.

Jag vill poängtera att jag spekulerar i det här med skeptik men jag tyckte det var ett väldigt udda fenomen, aldrig sett tidigare.

Det finns säkerligen en förklaring till varför det ser ut som om det glittrar i svärmar i luften, den som har svaret får gärna dela med sig utav det!
Det jag även undrar är ifall det är fler som har noterat liknande scenarion i tisdags i södra Sverige, eller över landet den sista tiden överhuvudtaget.

Och nej, jag trollar inte. Ville även poängtera det.Jag var tvungen att skaffa mig ett nytt konto då man vill förbli anonym eller hur?
Citera
2012-05-03, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tolka
Vad som sedan förvånade mig var att det dök upp två till likadana strimmor ifrån ingenstans
Nu vet ju inte jag var ingenstans är, men min erfarenhet är att alla k-strimmor börjar nånstans.
Citat:
Ursprungligen postat av tolka

Efter att tidigare ha lurkat i den här tråden så började jag ju såklart att fundera lite, sedan märker jag något väldigt lustigt, knappt synbart för blotta ögat. Men det glittrade i luften, ungefär som små små glasbitar i svärmar, jag påpekar detta till min vän och frågar ifall hon också ser det, trodde först att jag såg stjärnor.Och det gjorde hon.
Min gissning är iskristaller i luften som solen reflekteras i.
Citera
2012-05-04, 18:41
Medlem
Poechalis avatar
Jag tror också på iskristaller eller liknande väderfenomen.
De flygplan man ser med kondensstrimma efter sig flyger ofta på runt 10 000 meters höjd. Om dom skulle puffa ut något efter sig så skulle det ta bra lång tid innan det kom ner till marken, och det skulle inte direkt falla ner direkt under planet. Det blåser mycket däruppe och oftast inte åt det håll man tror.

Kondensstrimmorna kan se väldigt olika ut beroende på fukt och temperatur i luften bland annat. Ibland kan luft av olika egenskaper blanda sig i olika skikt så att det ser ut som strimman sätts på o stängs av, eller som jag tror i tolkas fall en väldigt kort strimma.

Helt naturligt och inget som börjat uppträda nyligen.

I stort sett hela sverige är fullpepprad med flygleder. En del mer och andra mindre trafikerade.
Om man är intresserad av att se vad det är som flyger förbi eller hur mycket flygplan som är i luften kan man titta på http://www.flightradar24.com/ som också finns för smartphone när man är ute i naturen.
Citera
2012-05-05, 22:29
Medlem
Citat:
Så bara för att det är tre dagar utan spraying så existerar det inte? Herregud hur naiv kan man vara.
"Jag har aldrig sett ett mord, alltså mördas inga".

Se gärna detta minutklippet;
Natural clouds VS Artificial clouds
http://www.youtube.com/watch?v=bEaxvYI4E18

sen så tänker du efter och frågar dig själv hur ofta du ser himmel med riktiga moln.

Edit: kan tillägga att detta klippet lades ut för snart två år sen, men har raderats från tuben flera gånger.

Nu är det så att jag är öppen för alla teorier men så länge ni konspirationsteoretiker/dårar inte klarar av att falsifiera de teorier vetenskapen presenterat så har ni inget att komma med.
Det räcker inte med att posta youtubeklipp och kalla det "bevis" utan ni måste även överbevisa befintliga teorier och bevis. Så vad har vi hittills?
*Youtubeklipp som inte visar på NÅGOT
*En anmärkningsvärd arrogans så fort någon har en vetenskaplig förklaring till ert påhittade lilla problem
*fler youtubeklipp
*ett antal artiklar utan någon som helst bevisning utan bara ett desperat rop på hjälp av en uttråkad amerikansk underklass.

Och en snabb fråga, varför har INGEN av er tagit med corioliskraften i beräkningen?
http://www.smhi.se/sgn0102/n0201/coriolis1.htm
Citera
2012-05-06, 20:44
Medlem
-SkogsTurken-s avatar
[quote=cjvhb]Här över går inte kommersiella flyg pga ETOPS, alltså att ett flyg inte får vara mer än 180 minuter undan närmaste flygplats ifall att något skulle ske.QUOTE]

Det er feil.

ETOPS eller Extended ETOPS gjelder bare for 2 motors maskiner, og er begrenset av "demonstreted redudancy" ved sertifisering.

B777-300 ER som jeg fløy frem til 2009 var sertifisert til 330 minuter ETOPS.
Citera
2012-05-07, 16:18
Medlem
Citat:
Så bara för att det är tre dagar utan spraying så existerar det inte? Herregud hur naiv kan man vara.
"Jag har aldrig sett ett mord, alltså mördas inga".

Se gärna detta minutklippet;
Natural clouds VS Artificial clouds
http://www.youtube.com/watch?v=bEaxvYI4E18

sen så tänker du efter och frågar dig själv hur ofta du ser himmel med riktiga moln.

Edit: kan tillägga att detta klippet lades ut för snart två år sen, men har raderats från tuben flera gånger.

Ok, du länkar till en video som visar vanliga moln (dvs på ett par hundra meters höjd) och en ruta som visar slöjmoln på ett par tusen fot samt contrails från flygplan (som ligger på flera tusen meters höjd)?
Du kunde lika väl ha haft en video med en kastrull som kokar vatten och vanliga moln.

Aluminium och barium är nog för övrigt bland de sämsta ämnen man kan tänka sig för att använda som kondensationskärnor. Hade det varit utsläpp av ovan nämnda ämnen hade de inte bildat några kondensationsstrimmor överhuvudtaget förutom på samma väg som det alltid gjort sedan flygplanen började flyga på lite höjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in