2011-01-10, 22:01
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleHungrig
va 2 mån på Havanna cuba 2008...inte ett enda chemtrails på hela tiden...det va skönt att se blå himmel igen varje dag..i malmö har man dom dagligen sedan längre tid...de läggs helst på småtimmarna vid gryning nu för tiden...

det kan vi tacka usa+nato för...jävla idioter

Jaha så USA bombar en vänligt sinnad nation som Sverige, men struntar i fiender som Kuba. Låter ju troligt serrö.......
Citera
2011-01-10, 23:22
Medlem
Herr Lindholms avatar
sten.b, du vet väl att om man förklarar något för någon annan så är man den som lär sig mest på det?

Jag föreslår att du med egna ord försöker lära oss om hur chemtrails etc fungerar.
Citera
2011-01-11, 04:40
Medlem
cephs avatar
Citat:
va 2 mån på Havanna cuba 2008...inte ett enda chemtrails på hela tiden...det va skönt att se blå himmel igen varje dag..i malmö har man dom dagligen sedan längre tid...de läggs helst på småtimmarna vid gryning nu för tiden...

det kan vi tacka usa+nato för...jävla idioter

Så den logiska förklaringen är alltså inte att "chemtrails" består av vanliga kondensationsstrimmor och att dessa sällan påträffas i luftrummet ovanför Kuba då det är relativt lågtrafikerat pga. (bristen på) internationella avtal vad gäller flygledning m.m (för passerande rutter), samt dåliga egna förbindelser pga. taskig ekonomisk och utrikespolitisk situation samt dåligt intresse?

Förutom poängen bernard_law kom med då.
Senast redigerad av ceph 2011-01-11 kl. 04:43.
Citera
2011-01-11, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Så den logiska förklaringen är alltså inte att "chemtrails" består av vanliga kondensationsstrimmor och att dessa sällan påträffas i luftrummet ovanför Kuba då det är relativt lågtrafikerat pga. (bristen på) internationella avtal vad gäller flygledning m.m (för passerande rutter), samt dåliga egna förbindelser pga. taskig ekonomisk och utrikespolitisk situation samt dåligt intresse?

Förutom poängen bernard_law kom med då.

år 2000 så var där ca 2 milj turister som flyger huvudsakligen till Havanna... du får spindoktra vidare
Citera
2011-01-11, 11:19
Medlem
KriminellGitarrs avatar
Citat:
år 2000 så var där ca 2 milj turister som flyger huvudsakligen till Havanna... du får spindoktra vidare
Det blir ju ändå bara ungefär ett plan i timmen (?). Trots allt rätt sparsamt.
Citera
2011-01-11, 11:20
Medlem
det verkade bli en solig morgon på västkusten. sen kom flygplanen. nu är hela himlen täckt i nåt grått skit.

men det är ju bara vattenånga som hänger kvar i flera timmar dom vanliga molnen försvinner eller ändrar form snabbt dock men inte chemtrailsånga
Citera
2011-01-11, 13:03
Medlem
Fontainebleaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundralapp
det verkade bli en solig morgon på västkusten. sen kom flygplanen. nu är hela himlen täckt i nåt grått skit.

men det är ju bara vattenånga som hänger kvar i flera timmar dom vanliga molnen försvinner eller ändrar form snabbt dock men inte chemtrailsånga

Samma här där jag bor, solen sken när jag gick upp, blev glad och kollade ut genom fönstret, så kom 4 långa streck som med tiden sjunkit ut och skapat en gråvit gegga från ingenstans, nu ser man knappt att himlen är blå längre.

Hehe, eller hur att det bara är vattenånga, tycker det är lite konstigt dock att som du säger, det finns olika sorters vattenånga, en som försvinner efter sådär 20-30sekunder, och en som tar flera timmar på sig ibland.

Stackars människor, men tillslut kommer de nog få se att det hela inte bara var ett påhitt av massa paranoida galningar...

Bernard_law: Tänk över faktum att Cuba inte är en av USAs traditionella allierade, medans sverige uppenbarligen är det, med informationsutlämning, fångutlämning som bryter emot internationella regler, tillåtande av spionverksamhet i vårt land, att vi fick hit terrorist experter från fbi efter bombattentatet....chemtrailsen förekommer i västvärlden, inte i resten av världen, men det är väl något särskilt med våra plan som finns här....
Citera
2011-01-11, 13:34
Medlem
Fontainebleaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Vad snackar du om? Har du några bevis för genmanipulerade grödor?

Även du måste väl förstå att överpopulation är ett problem. Eller du tror att man kan skapa mat och vatten ur ingenting? Tror du vår planet har oändligt mycket energi? I så fall råder jag dig att vakna upp och inse att så inte är fallet. Det mest humana att göra är att begränsa barnafödandet. Gör vi inte det kommer alla få betala priset.

Ingen ska dö, men vissa ska inte få skaffa barn.

Ok, och vem ska bestämma vilka som inte ska få skaffa barn? Ditt tänk är sjukt vidrigt sett ur mitt perspektiv...det mest humana att göra är att begränsa barnafödandet.....se över din moral...grundligt....för jag betvivlar du klarar av något djupare än så....
Vadå, tror du vårt problem är överbefolkning? På riktigt? Jorden är INTE enda platsen i universum, det finns andra möjligheter för att bo om vi anstränger oss lite, sen om dessa för dig är alltför "futuristiska" så synd(är det ändå inte rymden som är platsen dit vår historia och vi själva verkar vilja ta oss??), då fattar jag att du inte kan se någon annan möjlighet än att bli som kina......jag orkar inte bry mig om att dra hur de använde barnlagen som något bra först, och verkligen fick folk att tro den var bra, för du skulle nog ändå bara säga "ja, men det är i kina!".
Dock tror jag det är sådana som dig som verkligen kommer gå under, för ni är så godtrogna och gör exakt det som de som stått emot diktaturer genom hela den nedskrivna mänskliga historian varnat för: ni litar blint på makthvare och vill inte behöva ta eget ansvar...

Du skulle inte gråta om befolkningen började minska? Fast om du en dag ville ha barn och blev tvungen att med din fru göra en ansökan för att få ett, men fick avslag....du tror inte du hade gråtit då? Hycklare.
Jag känner igen ditt tänk från nihilister som inte fattar att de egentligen bara hatar sig själva och andra, delvis eftersom jag själv varit en, och det märks ganska tydligt att det är vad som till stor del styr och bestämmer över dina mentala processer...jag lider med och tycker synd om dig.

Överpopulation verkar inte vara ett så stort problem i förhållande till annat, sättet vi använder resurser och sättet vi helt fullständigt skiter i långsiktighet är dock ett stort problem....om du tror att människokontroll kan rädda oss så har du med största sannolikhet fel...men vi får väl se med tiden.

Haha, alltså det där "Ingen ska dö, men vissa ska inte få skaffa barn." det är som taget ur en reklam från någon orson welles film eller någon kafka text, du borde fan vara stolt över den där raden, är högklass surrealistisk tankeförvrägning. Det låter så bra! I teorin! Känns inte lika praktiskt i praktiken! Eller?
Citera
2011-01-11, 15:37
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontainebleau
Bernard_law: Tänk över faktum att Cuba inte är en av USAs traditionella allierade, medans sverige uppenbarligen är det, med informationsutlämning, fångutlämning som bryter emot internationella regler, tillåtande av spionverksamhet i vårt land, att vi fick hit terrorist experter från fbi efter bombattentatet....chemtrailsen förekommer i västvärlden, inte i resten av världen, men det är väl något särskilt med våra plan som finns här....

Ja men det var ju det jag skrev, för bövelen! Om jymdödlejude-CIA skulle ge sig på någon borde de väl ta sådana som går emot deras intressen, inte nationer som redan stödjer dem?

Eller kan det vara så att de sprider saker som är bra för oss, för att se till att vi får bättre gener eller så? Kanske det finns chemtrail, och de är av godo..........
Citera
2011-01-11, 15:59
Medlem
Ännu en dag där flygplanens, fullständigt normala ånga, fyller ut hela himlen. Det som började som en solig dag, slutade upp i ett tråkigt och mulet tillstånd, pga flygplanen. Men detta är ju fullkomligt vanligt. Flygplan har sedan dess uppkomst lagt enorma molntäcken utöver himlen, som skymmer solen, regelbundet ~15 dagar i månaden...
Citera
2011-01-11, 16:11
Medlem
cephs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av KriminellGitarr
Det blir ju ändå bara ungefär ett plan i timmen (?). Trots allt rätt sparsamt.

Jepp, lite drygt 1 plan i timmen om man räknar med standardsiffror. Motsvarande siffra för Sverige är ca 8 miljoner, ~7 plan i timmen. Fast dessa siffror är ju lite B, det är säkert fler plan än så i Sverige då hela Europa är översållat av småflygplan som oftast bär färre än 150 passagerare osv. Räknar man med inrikesflyg, internationella rutter som korsar vårt luftrum kors och tvärs m.m. blir det en sjuhelvetes massa flygplan (runt 2000 om dagen enligt LFV, naturligtvis längs med rutter, vilket förklarar observationsfrekvensen i vissa områden). På Kuba har man krånglat med luftrummet en längre tid (pga. internationella standarder/riktlinjer/teknik och svårigheter att följa dessa), och som mest har man endast runt ~450-500 plan i luftrummet om dagen, varav de allra flesta är koncentrerade till öns norra del, runt Havanna (inte rakt ovanför) och vattnet utanför.

Man måste sätta det i ett infrastrukturellt perspektiv. Vi befinner oss i västvärlden för sjutton. Och har ni aldrig flugit? Sist jag var uppe i luften så mötte vi en ljusblå 737:a från KLM som sprutade "chemtrails" över centrala Nordsjön. Värt!
Senast redigerad av ceph 2011-01-11 kl. 17:05.
Citera
2011-01-11, 16:55
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontainebleau
Ok, och vem ska bestämma vilka som inte ska få skaffa barn? Ditt tänk är sjukt vidrigt sett ur mitt perspektiv...det mest humana att göra är att begränsa barnafödandet.....se över din moral...grundligt....för jag betvivlar du klarar av något djupare än så....

Personligen skulle jag "vilja" att det baseras på intelligens, men andra faktorer ska såklart också spela in. Och varför ska jag se över min moral? Min, eller din, moral är irrelevant när det kommer till den stora bilden. Det handlar om logik och det handlar om överlevnad. Värderingar och moral är överflödigt och har aldrig hjälpt oss att lösa sådana här problem.

Citat:
Vadå, tror du vårt problem är överbefolkning? På riktigt? Jorden är INTE enda platsen i universum, det finns andra möjligheter för att bo om vi anstränger oss lite, sen om dessa för dig är alltför "futuristiska" så synd(är det ändå inte rymden som är platsen dit vår historia och vi själva verkar vilja ta oss??), då fattar jag att du inte kan se någon annan möjlighet än att bli som kina......jag orkar inte bry mig om att dra hur de använde barnlagen som något bra först, och verkligen fick folk att tro den var bra, för du skulle nog ändå bara säga "ja, men det är i kina!".
"Om vi anstränger oss lite"!? Är du galen? Du verkar inte ha någon som helst koll på astronomi eller biologi. Om vi så skulle lägga ut alla resurser vi har på att försöka hitta lämpligt boende så skulle det ta enormt lång tid. Under tiden så växer problemet här. Jag är visserligen för att vi ska ta oss ut i rymden och undersöka, men knappast med överbefolkning som motivation. Nej, denna planet är idealisk att leva på och att tvinga människor till andra planeter är inte önskvärt. Men du kanske är frivillig? Hur många tror du är det? Rymden är ganska stor och det är inte direkt att bara ta upp en karta och peka ut något som är runt och har en atmosfär. Läs på lite innan du kommer med dumma idéer.

Citat:
Dock tror jag det är sådana som dig som verkligen kommer gå under, för ni är så godtrogna och gör exakt det som de som stått emot diktaturer genom hela den nedskrivna mänskliga historian varnat för: ni litar blint på makthvare och vill inte behöva ta eget ansvar...

Haha! Ännu en gång har du ingen aning om vad du pratar om. Jag ifrågasätter ständigt auktoriteter och kämpar mer en gärna mot orättvisor och förtryck. Det är så min moral fungerar. Men åter igen så handlar inte lösningen på överbefolkningen om moral.

Citat:
Du skulle inte gråta om befolkningen började minska? Fast om du en dag ville ha barn och blev tvungen att med din fru göra en ansökan för att få ett, men fick avslag....du tror inte du hade gråtit då? Hycklare.

Du kallar mig hycklare utan att få svar på frågan du ställer. Starkt jobbat. Beroende på vilka regler som gäller så skulle jag mycket väl kunna få avslag. Skulle jag bli ledsen? Ja, antagligen. Spelar mina känslor någon roll för mänsklighetens överlevnad och utveckling? Nej. Blanda inte in känslor i vetenskap, tack.

Citat:
Jag känner igen ditt tänk från nihilister som inte fattar att de egentligen bara hatar sig själva och andra, delvis eftersom jag själv varit en, och det märks ganska tydligt att det är vad som till stor del styr och bestämmer över dina mentala processer...jag lider med och tycker synd om dig.
Åter igen så drar du in en massa känslor. Vad är problemet med att förstå att det inte är relevant? Jag tänker strikt logiskt och vetenskapligt i denna fråga. Jag är ingen robot och jag vet givetvis att detta skulle drabba många negativt men det handlar om en eller max två generationer, sen skulle det vara ett ickeproblem. Och som utilitarist så finner jag det fullt acceptabelt om resultatet blir en mer stabil och välfungerande värld.

Citat:
Överpopulation verkar inte vara ett så stort problem i förhållande till annat, sättet vi använder resurser och sättet vi helt fullständigt skiter i långsiktighet är dock ett stort problem....om du tror att människokontroll kan rädda oss så har du med största sannolikhet fel...men vi får väl se med tiden.

"Verkar inte vara"? Det är onekligen det största hotet mot flest människor. Var menar du att vi ska ta alla resurser ifrån? Vet inte om du känner till termodynamikens satser men energi kan inte skapas. Oavsett om du är en människa eller en tomat så kommer din energi från Jorden. Och för varje människa som föds så finns mindre energi i jorden till mat och mer energi krävs för att föda ytterligare en person. Inser du inte att det är ohållbart? Det spelar ingen roll hur mycket vi effektiviserar brukandet av resurser, det går inte. Det är ju du som inte tänker långsiktigt här. Men jag håller med dig, det är det inte många som gör. Men jag gör det och därför står jag där jag står.

Citat:
Haha, alltså det där "Ingen ska dö, men vissa ska inte få skaffa barn." det är som taget ur en reklam från någon orson welles film eller någon kafka text, du borde fan vara stolt över den där raden, är högklass surrealistisk tankeförvrägning. Det låter så bra! I teorin! Känns inte lika praktiskt i praktiken! Eller?
Varför inte? Som jag sa tidigare så skulle det bara vara ett problem i ett par generationer. Ett nödvändigt ont om vi vill överleva.

Men fy satan så OT detta var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in