2016-08-17, 17:15
Medlem
Fråga: På vintern när det är kallt, kondensen som kommer från min mun, har CIA installerat kemikalier i min mun?
Citera
2016-08-17, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evanderross
Nu tror jag inte på chemtrails men forskarna kan ju bara uttala sig om de spår som de undersökt, det betyder ju inte att det aldrig besprutats ut hjärntvättkemikalier i ej undersökta kondensstimmor.

Allt som syns och finns behöver ju inte vara mystiskt för att det mystiska verkligen ska finnas....

Men om detta inte duger kan Ni väl skramla och ta egna prover, det finns ju troende som ser skillnad på moln och chemtrail.
Citera
2016-08-17, 20:10
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evanderross
Nu tror jag inte på chemtrails men forskarna kan ju bara uttala sig om de spår som de undersökt, det betyder ju inte att det aldrig besprutats ut hjärntvättkemikalier i ej undersökta kondensstimmor.

Allt som syns och finns behöver ju inte vara mystiskt för att det mystiska verkligen ska finnas....

Nu tog man prover på samma typer av material som foliehattarna. Du ska nu försöka förklara hur något som släpps ut på 13 km höjd kan koncentreras på vissa platser och andra platser, just dessa man undersökt, är helt opåverkade. Sätt igång. Underhåll mig.
Citera
2016-08-18, 14:17
Medlem
Bongomans avatar
Som vanligt förnekar sig aldrig de troende. Som svar på forskarrapporten länkade en fanatiker till en ordinär video.

https://www.youtube.com/watch?list=PLwfFtDFZDpwulG0PJ9IID0iypsRXDSa1E&v=iK 9nVR9H34g

Som svar fick denne foliehatt att han skulle förklara varför han trodde att just denna videon var chemtrails och inte kondensation. Givetvis kom inga bevis, inte ens teorier, utan en icke-referens till "tusentatals" forskare som minsann forskat mycket och kommit fram till att chemtrails absolut finns men att han absolut inte skulle visa några av dem utan det ska de som insett fakta själv se till att leta fram. Visserligen anses det som meningslöst eftersom rapporterna inte tas som fakta ändå av andra än de som "vaknat upp".

Egentligen borde vi ha en ny tråd i Psykologi där vi analyserar chemtrailstroendes beteende utifrån ett kliniskt perspektiv men vi får nog inte ha den tråden ifred.

Så analysera filmen ur en troendes perspektiv. Jag vill veta varför just denna videon kan uppfattas som oemotstridliga bevis (så säger han som lagt upp filmen) och varför de troende alltid ska envisas med att tvinga alla andra att motbevisa dem om och om igen.
Citera
2016-08-18, 15:10
Medlem
Mommejrs avatar
Ja ett "bevis " någon foliehatt påstod ha jag fått höra om är "aluminium i marken" "aluminium i kondensstrimmor" Inte direkt klippska personer som tror på sånt här skit. Aluminium tex finns ju tamefan överallt och är ett av dom vanligaste metallerna i jorden.
Citera
2016-08-18, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Som vanligt förnekar sig aldrig de troende. Som svar på forskarrapporten länkade en fanatiker till en ordinär video.

https://www.youtube.com/watch?list=PLwfFtDFZDpwulG0PJ9IID0iypsRXDSa1E&v=iK 9nVR9H34g

Konstigt att foliehattarna alltid ska gå tillbaka till ruta ett.. Det är ju sedan länge konstaterat att det inte är något konstigt alls med ett sådant contrail som visas i videon (aerodynamiska kondensstrimmor) och det är heller inget konstigt med att kondensstrimmor "börjar och slutar".

Det finns helt vanliga förklaringar på detta, med bevis inkluderat. Men det är tydligen roligare att sitta och tro på en psykiskt sjuk Youtube-foliehatt som konstaterar att klippet är ett bevis för chemtrails genom att bara säga "Film footage like this proves beyond any reasonable doubt that what we are seeing in our skies are sprayed aerosol dispersions that are part of the ongoing global climate engineering solar radiation management assault."

Det är alltså slutsatsen man hoppar till som foliehatthatt-auktoritet, i stället för att ägna ett par minuter åt att googla fenomenet och ta reda på varför dessa kondensstrimmor beter sig som de gör.
Citera
2016-08-18, 16:19
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Ja ett "bevis " någon foliehatt påstod ha jag fått höra om är "aluminium i marken" "aluminium i kondensstrimmor" Inte direkt klippska personer som tror på sånt här skit. Aluminium tex finns ju tamefan överallt och är ett av dom vanligaste metallerna i jorden.

Dagens bortförklaring bland troende är att de prover som tagits av forskarna i rapporten helt enkelt var tagna på fel platser. Om man bara analyserat några kilometer bort skulle man hitta bevisen. Då är det bara att bosätta sig på ett ställe det inte finns aluminium i marken så går man fri för chemtrailens effekter. För något som sprids på 13 km höjd kan ju absolut inte komma ner likformigt. Det faller rakt ner utan vindavdrift eller upplandning.
Citera
2016-10-12, 01:59
Medlem
Arbetarbroders avatar
Min kunskap om Chemtrails är absolut noll och jag har nog räknat bort möjligheten att fenomenet existerar eftersom det bara är för wierd.
Besprutar man olika sorters gift så drabbar det ju även de som ligger bakom besprutningen.
Hursomhelst så postar jag inte för att dela med mig av min okunskap eller argumentera med den som grund.

Jag lever efter mottot "ingenting är omöjligt" som Gunde Swahn brukade säga. Eller iallafall att saker är värda att ta på allvar och inte kastas bort som trams när man som jag har väldigt liten kunskap om fenomenet.

Grundfrågan då, och detta har givetvis nämnts i den här tråden då har väldigt många sidor så sorry för det men:
Vad är det man sprutar från flygplanen som skapar de här Chemtrailsen? Vilket syfte har man att göra sådär?

Kan tänka mig att det finns olika sorters teorier? Om nån kan nämna de vanligaste förekommande teorierna eller vad ni själva tror så hade lyfter jag på gasmasken och tackar så mycket för informationen.
Citera
2016-10-16, 22:42
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Grundfrågan då, och detta har givetvis nämnts i den här tråden då har väldigt många sidor så sorry för det men:
Vad är det man sprutar från flygplanen som skapar de här Chemtrailsen? Vilket syfte har man att göra sådär?

Kan tänka mig att det finns olika sorters teorier? Om nån kan nämna de vanligaste förekommande teorierna eller vad ni själva tror så hade lyfter jag på gasmasken och tackar så mycket för informationen.

Nu hade jag hoppats att någon troende hade kommit in och besvarat frågan men de verkar inte vara debattsugna just nu.

Och som du mycket riktigt är inne på så finns det många olika teorier. Allt från vädermanipulation för att sänka temperaturen, via ett sätt att öka temperaturen, till att det är rymdödlor som ska ta över världen med hjälp av nanorobotar.

Även när det gäller vad som sprutas ut går åsikterna isär. Det finns såklart ingen entydig åsikt utan det handlar bara om lösa spekulationer från aluminium via nervgifter till robotar.

Vad som är väldigt utmärkande för hela konspirationsteorin är att det inte är en teori utan typ 39 olika teorier som alla har olika metoder och syften. Det enda de har gemensamt är de upplever streckformade molnformationer som läskiga och mystiska.

Och när jag tänker efter är mångfalden av teorier självklart anledningen till att du inte för något svar från en troende. Om man sticker ut hakan och påstår att syftet är att sänka temperaturen gör man sig ovän med de som tror att orsaken är att öka temperaturen. Den här tråden är full av troende som inte vill kritisera eller debattera med troende med en annan tro.
Citera
2016-10-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Grundfrågan då:

Precis som madtop har jag hoppats på att några "chemtrailsapostlar" skulle ge sig in och svara, men så verkar det inte bli. Så jag skriver några rader.
Det finns en faslig massa olika teorier om syftet. Dom jag kan komma på är:
- påverka vädret så att det ska regna, inte regna, bli varmare eller bli kallare. En del experiment och forskning som går ut på att påverka vädret pågår faktiskt i liten skala (har i alla fall pågått). "Chemtrails- apostlarna" påstår att detta "bevisar" att en enorm världsomspännande verksamhet är igång.
- påverka atmosfären så att radioförbindelserna förbättras, eller kanske försämras.
- sprida någonting som människorna ska andas in. Teorier om att bakterier, virus, vacciner och andra läkemedel sprids på det sättet har förts fram. Och även nån sorts nanorobotar som har programmerats för att söka sig till just människor, så att de kan påverkas eller styras.

Dom här teorierna har förts fram massor med gånger i den här tråden och diskuterats fram och tillbaka i tio år. Jag vill sammanfatta allt till:
Ta du av dig gasmasken, "chemtrails" finns inte! Det är fantasier och hjärnspöken!

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Även när det gäller vad som sprutas ut går åsikterna isär. Det finns såklart ingen entydig åsikt utan det handlar bara om lösa spekulationer från aluminium via nervgifter till robotar.
Ja, det är bara lösa spekulationer, uttalade på youtube, gärna med mässande röst medan det visas kondensstrimmor fotograferade från marken. Men det går inte att bevisa "chemtrails" genom att stå på marken och filma.

Att sprida något som folk ska andas in via "chemtrails" ungefär en mil uppe i luften är dessutom otroligt korkat. Förutom att det är omöjligt att veta var grejset hamnar när det når marken, så kan det bara vara en ytterst liten bråkdel som verkligen når till människors andningsvägar. Ett fruktansvärt dyrt sätt att sprida nervgifter, vacciner, smittämnen osv.

Citat:
Ursprungligen postat av madtop

Och när jag tänker efter är mångfalden av teorier självklart anledningen till att du inte för något svar från en troende. Om man sticker ut hakan och påstår att syftet är att sänka temperaturen gör man sig ovän med de som tror att orsaken är att öka temperaturen. Den här tråden är full av troende som inte vill kritisera eller debattera med troende med en annan tro.

Det där låter logiskt när det gäller tystnaden från "chemtrailsapostlarna". Fast jag tror inte att den här tråden är full av sådana, snarare är det fråga om några enstaka tokstollar och dårfinkar.
Citera
2016-10-27, 19:59
Medlem
Obestridliga filmsekvenser av Climate Engineering Aerosol Spraying
i denna två-minutersvideo: https://www.youtube.com/watch?list=PLwfFtDFZDpwulG0PJ9IID0iypsRXDSa1E&v=iK 9nVR9H34g

Text till klippet:

"The geoengineers continue to ramp up their ongoing aerial bombardment of planet Earth. In order to wake up the sleeping masses to the war being waged against them in skies around the globe, visual proof is essential. Numerous forms of jet aerosol dispersions have been captured on film which inarguably reveal that elements are in fact being sprayed into the atmosphere. Footage of "on and off" dispersions from jet aircraft at cruising altitudes prove that what we are seeing is NOT CONDENSATION.

ALL commercial flight carriers and ALL military tankers are equipped with a "high bypass turbofan jet engine". This type of jet engine is essentially a jet powered fan and is thus, by design, nearly incapable of producing any condensation trail except under the most rare and extreme of circumstances. Even then, only a short, very rapidly dissipating, trail could ever be produced from a "high bypass" jet engine due to its design characteristics.

This 2 minute video is exceptional and inarguable up-close film footage of an aerosol spraying assault. We must all make our voices heard in the most critical battle to expose and halt the climate engineering insanity."
Senast redigerad av Julma-O 2016-10-27 kl. 20:02.
Citera
2016-10-27, 20:18
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Obestridliga filmsekvenser av Climate Engineering Aerosol Spraying
i denna två-minutersvideo: https://www.youtube.com/watch?list=PLwfFtDFZDpwulG0PJ9IID0iypsRXDSa1E&v=iK 9nVR9H34g

Text till klippet:

Footage of "on and off" dispersions ...

This type of jet engine is essentially a jet powered fan and is thus, by design, nearly incapable of producing any condensation trail except ...

Obestridliga? Pyttsan. Det är samma dumma argument om och om igen. Känns inte chemtrails lite väl 00-talet? Hur länge ska du hålla på och fjanta runt med den här gamla skåpmaten och komma med samma argument och samma videofilmer? Du kan väl åtminstone komma med något nytt och fräscht?

Att kondensstrimmor, på precis samma sätt som moln, plötsligt kan börja och sluta har vi förklarat till leda. Har du aldrig sätt moln som börjar och slutar?

Och tramset om att moderna jetmotorer inte kan skapa kondensationsstrimmor har vi avfärdat ungefär 100 gånger i tråden. Det finns i tråden till med länkar till forskarrapporter som visar att det är precis tvärtom.
Senast redigerad av madtop 2016-10-27 kl. 20:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in