Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarbroder
Grundfrågan då:
Vad är det man sprutar från flygplanen som skapar de här Chemtrailsen? Vilket syfte har man att göra sådär?
Kan tänka mig att det finns olika sorters teorier? Om nån kan nämna de vanligaste förekommande teorierna eller vad ni själva tror så hade lyfter jag på gasmasken och tackar så mycket för informationen.
Precis som madtop har jag hoppats på att några "chemtrailsapostlar" skulle ge sig in och svara, men så verkar det inte bli. Så jag skriver några rader.
Det finns en faslig massa olika teorier om syftet. Dom jag kan komma på är:
- påverka vädret så att det ska regna, inte regna, bli varmare eller bli kallare. En del experiment och forskning som går ut på att påverka vädret pågår faktiskt i liten skala (har i alla fall pågått). "Chemtrails- apostlarna" påstår att detta "bevisar" att en enorm världsomspännande verksamhet är igång.
- påverka atmosfären så att radioförbindelserna förbättras, eller kanske försämras.
- sprida någonting som människorna ska andas in. Teorier om att bakterier, virus, vacciner och andra läkemedel sprids på det sättet har förts fram. Och även nån sorts nanorobotar som har programmerats för att söka sig till just människor, så att de kan påverkas eller styras.
Dom här teorierna har förts fram massor med gånger i den här tråden och diskuterats fram och tillbaka i tio år. Jag vill sammanfatta allt till:
Ta du av dig gasmasken, "chemtrails" finns inte! Det är fantasier och hjärnspöken!
Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Även när det gäller vad som sprutas ut går åsikterna isär. Det finns såklart ingen entydig åsikt utan det handlar bara om lösa spekulationer från aluminium via nervgifter till robotar.
Ja, det är bara lösa spekulationer, uttalade på youtube, gärna med mässande röst medan det visas kondensstrimmor fotograferade från marken. Men det
går inte att bevisa "chemtrails" genom att stå på marken och filma.
Att sprida något som folk ska andas in via "chemtrails" ungefär en mil uppe i luften är dessutom otroligt korkat. Förutom att det är omöjligt att veta var grejset hamnar när det når marken, så kan det bara vara en ytterst liten bråkdel som verkligen når till människors andningsvägar. Ett fruktansvärt dyrt sätt att sprida nervgifter, vacciner, smittämnen osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Och när jag tänker efter är mångfalden av teorier självklart anledningen till att du inte för något svar från en troende. Om man sticker ut hakan och påstår att syftet är att sänka temperaturen gör man sig ovän med de som tror att orsaken är att öka temperaturen. Den här tråden är full av troende som inte vill kritisera eller debattera med troende med en annan tro.
Det där låter logiskt när det gäller tystnaden från "chemtrailsapostlarna". Fast jag tror inte att den här tråden är full av sådana, snarare är det fråga om några enstaka tokstollar och dårfinkar.