Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Powerless, om du avstår från en mängd oneliners och istället förklarar hur jag har fel så kan det kanske bli något ändå.
Problemet är ju uppenbart. Om man i detalj skulle gå igenom sakfel, religiösa teorier och insinuationer i alla dessa meningar skulle varje svar med dokumentation och källhänvisningar bli så långa att jag tror ingen skulle orka läsa dem. Det som skulle bli konsekvensen, tror jag, är att debatten skulle dö av brist på tid hos de som hittar tråden. Vem vill döda en tråd?
Enda felet du gör är att du inte skaffar dig kunskap.
Citat:
Exempel på förutfattad mening är att planen jag såg flög på 10000 meters höjd. Det skrev jag aldrig, jag skrev faktiskt inget alls om höjden, men om du undrar så kan det ha varit ett antal hundra meter upp till 1000 meter. Svårt att avgöra nu långt senare.
Eftersom det aldrig har skådats några x-strimmor på de höjder du pratar om någonstans i världen av någon person drog jag, dumt nog, slutsatsen att inte heller du hade sett sådana. Men det är ju lätt att bevisa om du har fakta bakom ditt påstående.
Citat:
Ett annat exempel är att alla chemtrails skulle vara vatten. Vatten i kondensstrimmor brukar med samma terminoligi kallas contrails.
Jag hoppas du kan skillnaden mellan två olika språk? I det här forumet brukar vi föredra att prata svaenska.
Citat:
Men om du nu läst hela tråden, varför påstår du att det alltid bara skulle röra sig om vatten? Det var i den här tråden som jag läste om bl a tyska myndigheters erkännanden om sprayning. Har du inte läst det?
Nu vet ju inte jag vad du menar med "myndigheter" eftersom du inte skriver vilken du menar. Men om du menar tyska vädertjänsten så vågar jag nästan lova att jag pratat med dem minst 10 gånger fler gånger än du. Och, ja de säger vatten i atmosfären.
Citat:
Även för de flygplan som landar på en militär flygplats som Guantanamo Bay?
Eftersom alla som läst om det vet svret på frågan är den ju ganska onödog.
Citat:
För att jag försöker vara intellektuellt ärlig mot mig själv
Bra. Läs på då.
Citat:
Jag tycker det är hästlängder bättre än din metod som går ut på att spela självsäker
När jag påstår att du ska läsa på?
Citat:
trots att vem som helst som läser här förstår att du yttrar dig om saker du inte vet något om.
Rätt. Jag vet inte nåt om dina kunskaper - eftersom du ännu inte visat dem.
Citat:
Vad har SAS med saken att göra?
De som är vanligast i luften över Stockholm och skapar mest strimmor. Fortfarande inget svar från dig om du tittar på flightradar...
Citat:
Om du tog dig tid att läsa hade du förstått att det var en teknisk fråga och inte en regelverksfråga.
Tekniken styrs av regler.
Citat:
Jag tog mig tid att läsa ditt inlägg #484, men förstår inte vad det skulle ha för relevans med vad jag skriver.
Man kan tex få lära sig den samlade erfarenheten sedan gasturbinmotorer började användas. Och du kan själv få den erfarenheten genom att flyga i luften - om du följer mitt råd att skaffa dig kunskap.
Att lära sig något innebär oftast att man läser sig till det.
Om man inte vill lära sig så läser man inte - och det kan jag inte göra något åt.
Men åt dumhet är jag helt maktlös - därav mitt namn.