2008-11-14, 16:49
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Tror du det även efter att ha sett ovanstående klipp? Du kan väl inte förneka att det existerar? Vem är det som har dålig kunskap?
Ok, först vill jag att vi definierar vad du avser med "chemtrails". Finns det metoder för att störa radio och radar, hindra/starta regn genom användandet av flygplan. Ja.
Är chemtrails tankestyrande kemikalier som används för att göra atmosfären till en stor plasmaskärm där NWO skall projicera invaderande rymdflottor för att sätta oss i skräck? Nej, naturligtvis inte.

Länken du postade innehöll mestadels bilder på olika flygplansdelar och kondensstrimmor. Vad skulle jag se?.
Den var faktiskt en av de sämre tomtefilmerna jag sett:
-Känner du någon som har astma, lunginflammation, andningsbesvär, Titta på himlen.Ja för guds skull, även om du bor i en storstad så har rökning och avgaser inget med det att göra. Det måste vara chemtrail. Jo naturligtvis.
Du hittar inget mer propagandamässigt än det där?
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-11-14 kl. 16:54.
Citera
2008-11-14, 17:05
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adeptus
Chemtrails i Media.

Chemtrails, japanska nyheter:

http://se.youtube.com/watch?v=4x8-2TAHXfU#

I amerikansk media:

Meteorolog förklarar vad Chemtrails är:

http://se.youtube.com/watch?v=y7Gw5Wmtu-8&feature=related

Ännu en meteorolog förklarar Chemtrails.

http://se.youtube.com/watch?v=qc0TWVtozio&feature=related

Längre reportage om Chemtrails:

http://se.youtube.com/watch?v=C455lMfHfb4

Barium i "chemtrails"

http://se.youtube.com/watch?v=4x8-2TAHXfU#

Chemtrails i tysk media:

http://se.youtube.com/watch?v=IaPqCMIuEk4&feature=related

Själv tror jag på att chemtrails existerar, åtmistonde som en sorts "radar-jammer".

Men nu får du ge dig, det du har postat indikerar inte på något vis att myndigheterna sprider ut kemikalier, och du försöker bara vilseledafolk genom att dra upp helt andra saker som inget har att göra med dessa påstådda utsläpp.
Citera
2008-11-14, 17:11
Medlem
Citat:
Det är väl som vanligt. Först förnekas det helt. När uppståndelsen blir för stor så ska man ge en "naturlig" förklaring.

Vem har förnekat att man ibland ser spår efter flygplan på himlen? Idiot. Det som förnekas är att dessa spår är kemikalier som skall få oss att, ja ingen vet riktigt men ödlor ligger bakom! Det är fantastiskt lustigt att ingen av er "vetare" kunnat på något sätt visa vad det kan vara i dessa chemtrails. De syns, bara att ta ett flygplan och åka upp och mäta vad man hittar. Eller? Det kanske är så att rymdödlor gjort att alla foliehattar inte får flyga? Onda onda ödlor.
Citera
2008-11-18, 02:15
Medlem
Citat:
Vem har förnekat att man ibland ser spår efter flygplan på himlen? Idiot. Det som förnekas är att dessa spår är kemikalier som skall få oss att, ja ingen vet riktigt men ödlor ligger bakom! Det är fantastiskt lustigt att ingen av er "vetare" kunnat på något sätt visa vad det kan vara i dessa chemtrails. De syns, bara att ta ett flygplan och åka upp och mäta vad man hittar. Eller? Det kanske är så att rymdödlor gjort att alla foliehattar inte får flyga? Onda onda ödlor.

Jag har beskrivit skillnaden mellan chemtrails och contrails. Något mer har jag inte nämnt. Vet inte varifrån du har fått allt det där, men inte ifrån mig i a f. Försök att argumentera mot det JAG säger. Meterologerna säger själva att det är något slags radarjamming som släpps ut. Alltså är det åtminstånde inga vanliga contrails. Är du med så långt? Dessa trails blir istället till moln efter ett tag. Varför de skulle hålla på med radarjamming över hela världen samtidigt vet jag inte. Låter som en lite enkel förklaring. Varför tror du det är knäpptyst i övrigt i media om dessa chemtrails?
Citera
2008-11-18, 02:24
Medlem
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Citat:
Ok, först vill jag att vi definierar vad du avser med "chemtrails". Finns det metoder för att störa radio och radar, hindra/starta regn genom användandet av flygplan. Ja.
Är chemtrails tankestyrande kemikalier som används för att göra atmosfären till en stor plasmaskärm där NWO skall projicera invaderande rymdflottor för att sätta oss i skräck? Nej, naturligtvis inte.

Länken du postade innehöll mestadels bilder på olika flygplansdelar och kondensstrimmor. Vad skulle jag se?.
Den var faktiskt en av de sämre tomtefilmerna jag sett:
-Känner du någon som har astma, lunginflammation, andningsbesvär, Titta på himlen.Ja för guds skull, även om du bor i en storstad så har rökning och avgaser inget med det att göra. Det måste vara chemtrail. Jo naturligtvis.
Du hittar inget mer propagandamässigt än det där?

Klippet var säkert inte särskilt bra. Det var bara bilderna jag ville att du skulle se. Inte vad som sades. Som sagt det finns bättre videor där man ser tydligare också. Men på slutet är det många intressanta satellitbilder i detta klipp också. Jag står alltså inte för det som sades eller skrevs. Har ingen aning om vad chemtrails gör som sagt. Att de förekommer väldigt frekvent nuförtiden, det vet jag och jag tror inte att de är till för att sabba ryssens radar. Så mycket pengar har inte svenska militären. Om de bara hindrar regn borde det väl vara almänt kännt att de gör det hela tiden nu? Har jag fel?
Citera
2008-11-18, 09:51
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Jag har beskrivit skillnaden mellan chemtrails och contrails. Något mer har jag inte nämnt. Vet inte varifrån du har fått allt det där, men inte ifrån mig i a f. Försök att argumentera mot det JAG säger. Meterologerna säger själva att det är något slags radarjamming som släpps ut. Alltså är det åtminstånde inga vanliga contrails. Är du med så långt? Dessa trails blir istället till moln efter ett tag. Varför de skulle hålla på med radarjamming över hela världen samtidigt vet jag inte. Låter som en lite enkel förklaring. Varför tror du det är knäpptyst i övrigt i media om dessa chemtrails?

Ja varför är det så tyst? Kanske det är så att det helt enkelt inte finns några chemtrails. Kan du inte fixa fram några svenska meterologer som är inne på chemtrails linjen. Det skulle vara väldigt kul att höra dessa uttala sig.
Citera
2008-11-18, 11:45
Medlem
Securions avatar
Infödingen tittar upp mot himmelen och ser ett flygplan, och antar med sin begränsade utbildning att det är en gud som rider på en häst av stål.

Lite så är det väl när ni foliehattar ser flygplan också antar jag...
Citera
2008-11-19, 01:01
Medlem
Citat:
Infödingen tittar upp mot himmelen och ser ett flygplan, och antar med sin begränsade utbildning att det är en gud som rider på en häst av stål.

Lite så är det väl när ni foliehattar ser flygplan också antar jag...

Givande inlägg. Har du ens läst vad vi debbaterar om. Att det finns andra trails än contrails verkar ju de flesta vara överens om. Frågan är som jag skrivit om det är för att förstöra ryssens radar, ta bort regn, eller om det kan vara något annat.
Citera
2008-11-19, 01:08
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Givande inlägg. Har du ens läst vad vi debbaterar om. Att det finns andra trails än contrails verkar ju de flesta vara överens om. Frågan är som jag skrivit om det är för att förstöra ryssens radar, ta bort regn, eller om det kan vara något annat.

Det här påminner ju en hel del om foliehattsresonemangen i WTC-tråden. För precis som i den så finns det ingen underbyggd teori om vad det faktiskt handlar om, hur det går till, varför, i vilken omfattning etc etc. Bara en massa magkänslor och extremt lösa spekulationer.
Citera
2008-11-19, 09:06
Medlem
Citat:

Ta bort regn? Så när man sen en "chemtrail" under en solig dag så är det för att det inte ska regna?

Förstöra ryssens radar, jag antar att du kan förklara hur eftersom du har kunskapar inom radarteknologi. Eller tänker du "öööööh radar finns i luften och chemtrails finns i luften alltså måste chemtrails göra något typ med radar liksom ööööööh"?
Citera
2008-11-19, 10:51
Medlem
Pads avatar
Citat:

Nej, "de flesta" är nog inte överens om det. Det finns en klick foliehattar som tror det efter att ha tittat på att contrails beter sig annorlunda vid olika väderförhållanden. De har såvitt jag vet inga hårda mätdata, inga insamlade spår efter vad dessa sk "chemtrails" skulle ha läckt ut, inga tillförlitliga uppgifter om radarstörning eller annat.
Citera
2008-11-19, 12:36
Medlem
Ursprungligen postat av Pad
[quote]Nej, "de flesta" är nog inte överens om det. Det finns en klick foliehattar som tror det efter att ha tittat på att contrails beter sig annorlunda vid olika väderförhållanden. De har såvitt jag vet inga hårda mätdata, inga insamlade spår efter vad dessa sk "chemtrails" skulle ha läckt ut, inga tillförlitliga uppgifter om radarstörning eller annat.
QUOTE]

Titta på videobevisen. Contrails har aldrig omvandlats till moln tidigare. Dessutom finns det många klipp med både contrails och chemtrails där man ser skillnaden. Altså beror det inte på väderförhållandena. Titta även på sattelitbilderna. Man ser hur spåren bara försvinner abrupt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in