2013-03-14, 19:47
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ancientfrenzy
Det är militära övningar. Man testar olika HAARP system, dvs teknologi för att kontrollera vädret.

Nej de strålar din hjärna för att skriva konstiga inlägg, nej faktiskt inte det heller. Du får inte ihop din argumentation eller är alla plan involverad i HAARP nu också?
Citera
2013-03-14, 19:57
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Nu påverkar temperatur och luftfuktighet mm så titta på http://contrailscience.com/ så visas lite olika exempel.

Moln är lite fel att använda, visst vatten i kondensform, men strimmor är bättre.

Ok säger varken bu eller bä men ska det vara 0 gradigt väder eller kallare? för jag såg senast igår morse ett reguljärflyg inte sprida strimmor.
Citera
2013-03-14, 20:24
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmetalboyboy
Ok säger varken bu eller bä men ska det vara 0 gradigt väder eller kallare? för jag såg senast igår morse ett reguljärflyg inte sprida strimmor.
Vadå så sent som igår? Det gör man ju hur ofta som helst men det låter på dig som att du sett något som du inte är van vid. Har du bott i en källare i hela ditt liv eller?

Det kan vara långt över noll, det kan vara noll och det kan vara jättemånga minusgrader. Om det ska bildas inga, korta eller jättelånga kondensstrimmor är en kombination av temperatur och luftfuktighet. Du kan även se två flygplan som från marken ser ut att flyga precis samma rutt, ett med och ett utan kondensstrimmor. Luftens temperatur och fuktighet skiljer sig nämligen inte bara från dag till dag utan även med olika höjd och som du vet så separeras ju flygplan i höjdled för att de inte ska krocka med varandra.
Citera
2013-03-14, 20:36
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vadå så sent som igår? Det gör man ju hur ofta som helst men det låter på dig som att du sett något som du inte är van vid. Har du bott i en källare i hela ditt liv eller?

Det kan vara långt över noll, det kan vara noll och det kan vara jättemånga minusgrader. Om det ska bildas inga, korta eller jättelånga kondensstrimmor är en kombination av temperatur och luftfuktighet. Du kan även se två flygplan som från marken ser ut att flyga precis samma rutt, ett med och ett utan kondensstrimmor. Luftens temperatur och fuktighet skiljer sig nämligen inte bara från dag till dag utan även med olika höjd och som du vet så separeras ju flygplan i höjdled för att de inte ska krocka med varandra.

Läste mig till det, men tack ändå för ett trevligt svar. Ja, jag har levt instängt under en stor del av mitt liv.
Citera
2013-03-14, 20:46
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ancientfrenzy
Nej du snackade bara om att det inte var släppt från flygplan utan uppskjutet med raketer, det var det du hakade upp dig på. Om själva west Ford hade jag rätt, att koppla det till chemtrails hade inget med saken att göra. Nog om det.

Hur menar du att några tester skulle rädda mänskligheten? Ingen skulle lyssna och om någon gjorde det skulle jag bli tystad lika snabbt.
Du babblar en massa men du skriver ju precis det jag skrev. West Ford hade inget med kemstrimmor att göra, det var därför du inte skulle tagit upp det.

Och jo, folk skulle lyssna men nej, du skulle inte bli tystad. Om du inte har märkt det så kryllar världen av folk som hävdar en massa obekväma saker utan att bli tystade. Om du kan göra det ingen annan gjort, bevisa med kemisk analys eller LIDAR-undersökning att kondensstrimmorna innehåller en massa saker som inte ska vara där så lovar jag att du får ut denna information hur lätt som helst.

Men det räcker inte att göra som klantskallarna i ditt kompisgäng har gjort hittills, att samla upp regnvatten ur vattenpölar eller i bästa fall en bytta men att fallera i att relatera detta till flygaktivitet. Med de fina analysmetoder som finns idag kommer du förstås att hitta i stort sett varenda grundämne i en vattenpöl så det minsta man kan begära är att jämföra nederbörd (utan att den kontamineras av marken) från platser med mycket flygtrafik med sådana där det inte flyger så mycket.

Det är egentligen inte helt ok eftersom nederbörd kan förorenas av så mycket annat, biltrafik, förbränningsanläggningar och industrier. Ska det bli någon ordning med det så bör man hyra ett flygplan och flyga genom ett misstänkt plans kondensstrimma och samla in direkt från denna. Detta skulle vara ett helt ok test, särskilt om du jämför med ett plan som du vet inte är med i kemstrimmeprogrammet, t ex ett som du inte ser någon strimma efter. (Avgaserna innehåller naturligt t ex lite svavel varför det är bra att jämföra avgaser från olika plan och inte bara ta från ett som man misstänker.)

Jag kan dock förstå om du tycker det är lite för jobbigt bara för att rädda mänskligheten. Jag menar man kan ju få en saftig Thailandsresa för dessa pengar så låt mänskligheten förgiftas då. Men det är här fjärranalysmetoden LIDAR kommer så väl till pass. Du kan alltså sitta och onanera på marken, rikta en laserstråle mot en misstänkt strimma och med ett speciellt instrument få svar på vad strimman innehåller. Sök på LIDAR i denna tråd så har jag länkat mer om detta.

Så mitt lilla troll, tror du på kemstrimmor på riktigt? Är det värt lite ansträngning för att rädda oss alla från de ondskefulla krafternas förgiftningskampanj? Jag hade gjort det alla dagar i veckan om jag var äkta troende.
Citera
2013-03-14, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du babblar en massa men du skriver ju precis det jag skrev. West Ford hade inget med kemstrimmor att göra, det var därför du inte skulle tagit upp det.

Och jo, folk skulle lyssna men nej, du skulle inte bli tystad. Om du inte har märkt det så kryllar världen av folk som hävdar en massa obekväma saker utan att bli tystade. Om du kan göra det ingen annan gjort, bevisa med kemisk analys eller LIDAR-undersökning att kondensstrimmorna innehåller en massa saker som inte ska vara där så lovar jag att du får ut denna information hur lätt som helst.

Men det räcker inte att göra som klantskallarna i ditt kompisgäng har gjort hittills, att samla upp regnvatten ur vattenpölar eller i bästa fall en bytta men att fallera i att relatera detta till flygaktivitet. Med de fina analysmetoder som finns idag kommer du förstås att hitta i stort sett varenda grundämne i en vattenpöl så det minsta man kan begära är att jämföra nederbörd (utan att den kontamineras av marken) från platser med mycket flygtrafik med sådana där det inte flyger så mycket.

Det är egentligen inte helt ok eftersom nederbörd kan förorenas av så mycket annat, biltrafik, förbränningsanläggningar och industrier. Ska det bli någon ordning med det så bör man hyra ett flygplan och flyga genom ett misstänkt plans kondensstrimma och samla in direkt från denna. Detta skulle vara ett helt ok test, särskilt om du jämför med ett plan som du vet inte är med i kemstrimmeprogrammet, t ex ett som du inte ser någon strimma efter. (Avgaserna innehåller naturligt t ex lite svavel varför det är bra att jämföra avgaser från olika plan och inte bara ta från ett som man misstänker.)

Jag kan dock förstå om du tycker det är lite för jobbigt bara för att rädda mänskligheten. Jag menar man kan ju få en saftig Thailandsresa för dessa pengar så låt mänskligheten förgiftas då. Men det är här fjärranalysmetoden LIDAR kommer så väl till pass. Du kan alltså sitta och onanera på marken, rikta en laserstråle mot en misstänkt strimma och med ett speciellt instrument få svar på vad strimman innehåller. Sök på LIDAR i denna tråd så har jag länkat mer om detta.

Så mitt lilla troll, tror du på kemstrimmor på riktigt? Är det värt lite ansträngning för att rädda oss alla från de ondskefulla krafternas förgiftningskampanj? Jag hade gjort det alla dagar i veckan om jag var äkta troende.
Aldrig hört talas om LIDAR men nu när du nämner det så ska ja ta en titt på det.
Citera
2013-03-14, 20:52
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmetalboyboy
Läste mig till det, men tack ändå för ett trevligt svar. Ja, jag har levt instängt under en stor del av mitt liv.
Trevligt att du fått komma ut lite då Om du ser flygplan på himlen och undrar t ex "vad är det för plan, var kommer det ifrån och hur högt flyger det?" fler gånger så kan du gå in på http://www.flightradar24.com/ (finns även som mobil-app, gratis eller pro-version för 20 kr) så får du svar på sådana frågor, bilder på planet mm. Det är inte riktigt alla flygplan som har transponder för det system som sajten hämtar data ifrån men de flesta har det.
Citera
2013-03-16, 11:48
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Vad har det här med flygplan att göra?

Deadlinen för domedagen har varit. Varför envisas ni med att flytta fram den hela tiden? Eller menar du att det endast är en svensk domedag det handlar om? Varför frysa ut resten av världens foliehattar? Fatta oschysst!

Men gud. Världen är inte statisk per se, det har alltid varit en berg-och-dal-bana och med globaliseringen blir det som ringar i vatten. Dock tycker jag att det är väldigt löjligt att brusa upp sig så över en domedag, bara för att ekonomin är i en neråt-period.

Det är en tolkningsfråga antar jag..

Jag såg att flygplan börja spraya metalldamm över svenska folkets huvuden för 10 år sedan och det fortsätter än idag.. Jag tolkar inte det som ett bevis för dommedagen, utan det som är beviset för dommedagen är när svenska befolkningen inte ser skillnad eller har nån ork eller förståelse vad internet är och hur internet kan användas för att ta reda på sanningar om diverse "statliga projekt" som sprayningarna i himmlen.

Och du ser flygplan spraya lodräta sträck över ditt huvud och du tänker: Nåja, politikerna har koll på det där, vad det än är så har politikerna koll på folkets hälsa och dom skulle aldrig låta nått ohälsosamt hända svenska befolkningen (förutom massvaccinering, Estoniakatastrofer, poliser som skjuter människor som protesterar)

Dommedagens datum har tyvär inte passerat, den enda dagen som har passerat är ännu en "dommedagsdatum" som var skapat för att alla skulle fokusera på att nått skulle hända dom dagarna, för att sen bli besvikna och trötta på dommedagsdatum..

Och planen gick som planerat och speciellt med sånna som dig, för ni "vet" att datumet har passerat och att allt var en bluff. Och därefter så kommer ni aldrig nånsin lyssna en gång till på att dommedagen kommer.

Ja du tycker inte man ska brusa upp sig över dommedag, men på nått sätt förstår jag vad som kommer och att sånna som du är totalt vilseledda att titta överallt förutom där sanningen finns, på eran egen bekostnad.. Och det gör mig förbannad.

Att du inte blir förbannad när flygplanen sprayar luften som du och din familj andas så känner jag mig förbannad över din ignorans som påverkar hela befolkningens andningsluft..

Men jag förlåter dig hur som helst trots att det som du/ni gör påverkar väldigt många människors liv negativt, men jag önskar för eran skulle att ni vaknar upp och gör det som behövs i dommedagstider när dörren till en pånyttfödelse har visats..

Kram go fortsättning
Citera
2013-03-16, 12:52
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Jag såg att flygplan börja spraya metalldamm över svenska folkets huvuden för 10 år sedan och det fortsätter än idag.. Jag tolkar inte det som ett bevis för dommedagen, utan det som är beviset för dommedagen är när svenska befolkningen inte ser skillnad eller har nån ork eller förståelse vad internet är och hur internet kan användas för att ta reda på sanningar om diverse "statliga projekt" som sprayningarna i himmlen.

Och du ser flygplan spraya lodräta sträck över ditt huvud och du tänker: Nåja, politikerna har koll på det där, vad det än är så har politikerna koll på folkets hälsa och dom skulle aldrig låta nått ohälsosamt hända svenska befolkningen (förutom massvaccinering, Estoniakatastrofer, poliser som skjuter människor....

Kram go fortsättning

Hörredu jag har sett kondensstrimmor så länge jag kan minnas, är idag 41 år och minns tillbaka till jag var 3 år, visserligen i fragment, och från 5 år är minnenena tydliga.

Likaväl som man kan hitta sanningar på internet finns det som är lögner/felaktigheter.

Granska vad du läser oavsett vem som är adressat med förnuft och kunskap. Det finns också de som vill underminera myndigheters information med att hitta på desinformation.

Kunskap ska göra oss friare, kunskapsförakt gör oss till slavar.
Citera
2013-03-16, 13:05
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:

Jag såg att flygplan börja spraya metalldamm över svenska folkets huvuden för 10 år sedan och det fortsätter än idag..
Nej, det sprayas inget djävla metalldamm. Som jag utmanat andra kemstrimmetroende så många gånger men alla djävlar är så fetmätta, odugliga och lata att de inte kan företa sig den enklaste sak i världen: Ta för fan och mät upp dessa metaller då och täpp till truten på oss skeptiker. Jag beskrev alldeles härom dagen hur detta enkelt kan göras om ni dårar verkligen menar allvar med att kemstrimmorna är en realitet. Men det gör ni förstås inte utan du och alla andra hittar bara på någon lam ursäkt för att stanna inne i er madrasserade cell och skriva en massa dynga.

GÖR NÅGOT KONKRET OM DU MENAR ALLVAR!!!!!!!!!!!
Citera
2013-03-16, 13:12
Moderator
Citat:
Och du ser flygplan spraya lodräta sträck över ditt huvud och du tänker: Nåja, politikerna har koll på det där, vad det än är så har politikerna koll på folkets hälsa och dom skulle aldrig låta nått ohälsosamt hända svenska befolkningen (förutom massvaccinering, Estoniakatastrofer, poliser som skjuter människor som protesterar)
Om jag någonsin ser ett flygplan spraya lodräta streck så lovar jag att ringa polisen. Då har vi garanterat fått en rejält berusad pilot på halsen.
Det är aldrig bra.
Citera
2013-03-16, 13:45
Medlem
Citat:
Ännu mer svammel
Hur gammal är du? Streck från flygplan har kunnat ses i flera decennium, mest tydligt ända sedan utveckligen till jetmotorer startade.

Metalldamm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in