2012-12-02, 14:02
Medlem
OppetSinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
För att inte vilja diskutera kemstrimmor så har du diskuterat dem väldigt mycket och motsatt dig principen om bevisbörda gång på gång så om du ville diskutera något annat från början kvittar i det sammanhanget.

Om du gör om och gör rätt (dvs går tillbaks och läser i tråden) så ser du lätt att jag aldrig motsagt principen om bevisbörda. Har du nån störning som gör att du aldrig ger upp förrän du får sista ordet, oavsett om du far rätt eller fel? Jag bara frågar eftersom du uppenbarligen hellre förvrider enkla fakta, som vad jag skrivit, och kommer med rena falsarier hellre än att bara ge upp eller erkänna att du har fel.
Citera
2012-12-02, 14:17
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OppetSinne
Om du gör om och gör rätt (dvs går tillbaks och läser i tråden) så ser du lätt att jag aldrig motsagt principen om bevisbörda. Har du nån störning som gör att du aldrig ger upp förrän du får sista ordet, oavsett om du far rätt eller fel? Jag bara frågar eftersom du uppenbarligen hellre förvrider enkla fakta, som vad jag skrivit, och kommer med rena falsarier hellre än att bara ge upp eller erkänna att du har fel.
Det räcker med ett citat och dina inlägg har genomgående haft samma ståndpunkt:
Citat:
Vad babblar du om nu då ? Det var ju DU som skrev, här ovanför, att det saknas stöd i mätningar! Då måste du ju ha sett såna mätresultat eller var det bara nåt du fantiserade ihop??
Det är m.a.o DU som ska upp till bevis för dina påståenden denna gång.
Du har upprepade gånger motsatt dig principen om bevisbörda, både i den här tråden och i UFO-avdelningen så sitt inte och ljug nu. Jag kan erkänna om jag har fel men den här gången har jag det inte.

Äsch, jag är så givmild idag att jag bjuder på ännu ett av dina citat:
Citat:
Nämengudvabra!! Sätt då igång och bygg en lidar omedelbums och bevisa att vi alla tusentals "idioter" har fel!! Ska bli jättekul att se dina resultat! Så lätt att snacka skit och så svårt att prestera? Eller??
Hrm, omvänd bevisbörda va? Ska vi ta en till? Ja det gör vi:
Citat:
Vadå ?? Har du gjort en sån där lidarmätning som du jämt tjatar om??

Att du nu försöker babbla bort att du ursprungligen inte skrev om kemstrimmor är ju också skitsnack vilket inte är svårt att se. Jag läste nu ditt första inlägg i den här tråden, det som moderatorn slog ihop med den här tråden och du säger där bl a att kemstrimmor används för att påverka vädret.

Jag stoppar för tydlighets skull in ditt öppningsinlägg här så kan du fundera på om du skrev om kemstrimmor eller inte:
Citat:
Jag har forskat en hel del i Illuminati och deras plan med växthuseffekten. Det är ju väldigt tydligt att det är iscensatt av Illuminati för att genomföra NWO. Ingen kan väl på allvar tro på att vi är ansvariga för växthuseffekten, de sprider helt enkelt kemikalier i luften (chemtrails) som förstör vädret och orsakar naturkatastrofer. Deras plan är att utrota de flesta människorna med flodvågor, jordbävningar, överhettning o.s.v. Troligen kommer de iscensätta de stora katastroferna redan nästa år, eller i alla fall snart. Fins det någon möjlighet att stoppa dom eller skydda oss? Kan vi lyckas varna våra medmänniskor? Vet ni er om detta??
Citera
2012-12-02, 14:31
Medlem
OppetSinnes avatar
Citat:
Det räcker med ett citat och dina inlägg har genomgående haft samma ståndpunktu har upprepade gånger motsatt dig principen om bevisbörda, både i den här tråden och i UFO-avdelningen så sitt inte och ljug nu. Jag kan erkänna om jag har fel men den här gången har jag det inte.

Äsch, jag är så givmild idag att jag bjuder på ännu ett av dina citat:
Hrm, omvänd bevisbörda va? Ska vi ta en till? Ja det gör vi:

Att du nu försöker babbla bort att du ursprungligen inte skrev om kemstrimmor är ju också skitsnack vilket inte är svårt att se. Jag läste nu ditt första inlägg i den här tråden, det som moderatorn slog ihop med den här tråden och du säger där bl a att kemstrimmor används för att påverka vädret.

Jag stoppar för tydlighets skull in ditt öppningsinlägg här så kan du fundera på om du skrev om kemstrimmor eller inte:
Nu har jag förklarat det här för dig så många gånger att det börjar bli löjligt!! Jag missförstod det du skrev om uppmätta bevis (eftersom du skrev så otydligt). Det ledde till att jag trodde du hade gjort mätningar, eller i alla fall hade tillgång till mätresultat. Då är det väl knappast omvänd bevisbörda om jag ber dig publicera dom resultaten??? Mina citat du så ambitiöst samlat handlar om det missförståndet, med undantag för svaret till hen som påstod att det är skitlätt att byga en lidar, vad var då fel med att be honom göra det??
Angående mitt första inlägg har jag redan tidigare förklarat för dig att jag är öppen för att de kanske använder andra metoder, som haarp eller nåt annat, för att påverka vädret. Det borde du även sett när du nyss gick igenom tråden i jakt på "bevis" mot mig.
Om du verkligen har såhär dåligt minne så kanske du borde konsultera en läkare för att se om du kanske har begynnande alzheimer?
Citera
2012-12-02, 14:53
Medlem
OppetSinnes avatar
Skunkjobb has left the building ?
Citera
2012-12-02, 17:19
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Nu har jag förklarat det här för dig så många gånger att det börjar bli löjligt!! Jag missförstod det du skrev om uppmätta bevis (eftersom du skrev så otydligt). Det ledde till att jag trodde du hade gjort mätningar, eller i alla fall hade tillgång till mätresultat. Då är det väl knappast omvänd bevisbörda om jag ber dig publicera dom resultaten??? Mina citat du så ambitiöst samlat handlar om det missförståndet, med undantag för svaret till hen som påstod att det är skitlätt att byga en lidar, vad var då fel med att be honom göra det??
Angående mitt första inlägg har jag redan tidigare förklarat för dig att jag är öppen för att de kanske använder andra metoder, som haarp eller nåt annat, för att påverka vädret. Det borde du även sett när du nyss gick igenom tråden i jakt på "bevis" mot mig.
Om du verkligen har såhär dåligt minne så kanske du borde konsultera en läkare för att se om du kanske har begynnande alzheimer?
Och jag har förklarat för dig lika många gånger så det är dubbelt löjligt.

Ska vi ta det sammanfattat och fritt från missförståndsrisk: Accepterar du principen att den som kommer med extraordinära påståenden äger bevisbördan?

Det räcker med att svara ja eller nej.

Citat:
Skunkjobb has left the building ?
Likt Fantomen så klär jag mig ibland i vanliga kläder och vandrar bland människorna
Citera
2012-12-02, 17:28
Medlem
OppetSinnes avatar
Citat:
Och jag har förklarat för dig lika många gånger så det är dubbelt löjligt.

Ska vi ta det sammanfattat och fritt från missförståndsrisk: Accepterar du principen att den som kommer med extraordinära påståenden äger bevisbördan?

Det räcker med att svara ja eller nej.
Ja det accepterar jag förstås, och jag har fortfarande aldrig sagt emot det...

Citat:
Likt Fantomen så klär jag mig ibland i vanliga kläder och vandrar bland människorna
Fast med den skillnaden att Fantomen tar parti för de snälla och goda människorna och du kör med översitteri och överlägsenhet som din ledstjärna.
Citera
2012-12-02, 18:38
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ja det accepterar jag förstås, och jag har fortfarande aldrig sagt emot det...
Bra men ljug inte. Du har sagt emot det och jag har visat några axplock av de tillfällena bara från den här tråden. Som spik i kistan brer jag på med ett inlägg av dig från en annan tråd där det görs extraordinära påståenden: https://www.flashback.org/sp40656338
Citat:
Det är ju du som säger emot, då är det du som ska visa vad som är fel!

Citat:
Fast med den skillnaden att Fantomen tar parti för de snälla och goda människorna och du kör med översitteri och överlägsenhet som din ledstjärna.
Jag tar alltid parti för de snälla och goda människorna och jag skräder inte orden när jag bemöter lögnhalsar. Så djävla enkelt är det, sluta snacka skit så ska jag bemöta dig med samma vänlighet som jag strör runt mig i trådar där folk kan argumentera just som folk.

Sååååååååååååååååå, om du nu accepterar bevisbördeprincipen, hur ligger det till med bevis för din ursprungliga tes i den här tråden?
Citera
2012-12-02, 18:40
Medlem
OppetSinnes avatar
Citat:
Bra men ljug inte. Du har sagt emot det och jag har visat några axplock av de tillfällena bara från den här tråden. Som spik i kistan brer jag på med ett inlägg av dig från en annan tråd där det görs extraordinära påståenden: https://www.flashback.org/sp40656338

Jag tar alltid parti för de snälla och goda människorna och jag skräder inte orden när jag bemöter lögnhalsar. Så djävla enkelt är det, sluta snacka skit så ska jag bemöta dig med samma vänlighet som jag strör runt mig i trådar där folk kan argumentera just som folk.

Sååååååååååååååååå, om du nu accepterar bevisbördeprincipen, hur ligger det till med bevis för din ursprungliga tes i den här tråden?

Jag har fortfarande inte ljugit, det är du som ljuger när du påstår att jag argumenterat för omvänd bevisbörda. Och nej jag har inga bevis som du skulle acceptera, det är därför hela inlägget är upplagt som en fråga!

Och Oooj vad många citat man kan göra på dig där du gått ut allt annat än vänligt!
Senast redigerad av OppetSinne 2012-12-02 kl. 18:47.
Citera
2012-12-02, 18:52
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jag har fortfarande inte ljugit, det är du som ljuger när du påstår att jag argumenterat för omvänd bevisbörda. Och nej jag har inga bevis som du skulle acceptera, det är därför hela inlägget är upplagt som en fråga!
Men för helvete människa är det dina ögon, din hjärna eller trådarna däremellan som gör att du inte kan läsa vad du själv har skrivit. Jag har ju klistrat in flera inlägg där du argumenterat för omvänd bevisbörda. Hur kan du få meningen "Det är ju du som säger emot, då är det du som ska visa vad som är fel!" till något annat än ett krav på omvänd bevisbörda? Det står för böveln svart på vitt!

Fram med vad du tycker är bevis så får vi se om de håller för en kritisk granskning. Att bara säga att jag inte skulle acceptera dem utan att ens antyda vad du har att komma med gällande kemstrimmor etc. är förbannat vekt. Och det där med att det är upplagt som en fråga: Stop JAQing off!
Citera
2012-12-02, 18:56
Medlem
OppetSinnes avatar
Citat:
Men för helvete människa är det dina ögon, din hjärna eller trådarna däremellan som gör att du inte kan läsa vad du själv har skrivit. Jag har ju klistrat in flera inlägg där du argumenterat för omvänd bevisbörda. Hur kan du få meningen "Det är ju du som säger emot, då är det du som ska visa vad som är fel!" till något annat än ett krav på omvänd bevisbörda? Det står för böveln svart på !
Det citatet ryckte du ur sitt sammanhang i en helt annan tråd, du fulargumenterar. Alla citat du tagit ur denna tråd har jag visat att du haft fel! Att det saknades uppsåt eftersom du skrev otydligt från början.
Senast redigerad av OppetSinne 2012-12-02 kl. 19:06.
Citera
2012-12-02, 19:05
Medlem
OppetSinnes avatar
Citat:
Fram med vad du tycker är bevis så får vi se om de håller för en kritisk granskning. Att bara säga att jag inte skulle acceptera dem utan att ens antyda vad du har att komma med gällande kemstrimmor etc. är förbannat vekt. Och det där med att det är upplagt som en fråga: Stop JAQing off!

Måste allt vara vetenskapligt bevisbart för dig? Funkade inte gravitationen lika bra innan människa hade definierat den? Vissa saker är bara så tydliga att de blir självklara, med eller utan nån tråkig vetenskaplig definition.
Citera
2012-12-02, 19:13
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Det citatet ryckte du ur sitt sammanhang i en helt annan tråd, du fulargumenterar. Alla citat du tagit ur denna tråd har jag visat att du haft fel! Att det saknades uppsåt eftersom du skrev otydligt från början.
Det är inte alls ryck ur sitt sammanhang, alltså ljuger du igen. Sluta ljuga hela tiden så får du ett trevligare bemötande också.

Citat:
Måste allt vara vetenskapligt bevisbart för dig? Funkade inte gravitationen lika bra innan människa hade definierat den? Vissa saker är bara så tydliga att de blir självklara, med eller utan nån tråkig vetenskaplig definition.
Episkt mannen, episkt Du försöker flumma bort det här med en klassisk halmgubbe. Backa ett steg och ge mig ett riktigt svar istället för trams tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in