2026-05-11, 11:34
  #18073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Läser du inte i tråden alls din frågvisa jävla idiot?

Vad tror du själv din jävla idiot?

1. Vem är det som sprider?

2. Vad sprider dom?

3. Varför?


1. Kommersiella flygbolag såsom SAS, Finnair, China Airlines, Emirates...
2. Vatten
3. Det är en oönskad effekt som uppkommer när man man förbränner flygbränsle. Vatten är en restprodukt och om omgivningen är kall och mättad med fukt kommer vattnet att kondensera och bilda moln.
Citera
2026-05-11, 12:20
  #18074
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Om det är "facit" så har du säkert bevis för att inget "chemplan" någonsin påträffats?

Så klart går det inte att bevisa, så då borde du inte påstå dessa saker.

Och dina "journalister som lyssnar på experter" är klassisk "fact check" MSM beställning-artiklar, en metod att verka överbevisande samtidigt som mera än halva sanningen ignoreras och falska konklusioner presenteras som "sanningen".

Har inget med riktigt journalistik att göra, derför finns så enormt många grassroot journalists, podcasts, frian artiklar osv och MSM tappar greppet varje dag.


Samtidigt som du naturligtvis sitter på bevis för påträffade chemtrailplan? Inte?
Citera
2026-05-11, 12:21
  #18075
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Läser du inte i tråden alls din frågvisa jävla idiot?

Vad tror du själv din jävla idiot?

1. Vem är det som sprider?

2. Vad sprider dom?

3. Varför?

Du borde faktiskt ha lite svar på de frågorna? Eller är det så att chemtrails inte ens förekommer?
Citera
2026-05-11, 13:33
  #18076
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Om det är "facit" så har du säkert bevis för att inget "chemplan" någonsin påträffats?

Så klart går det inte att bevisa, så då borde du inte påstå dessa saker. ...


Nu pratade vi om chem-lagstiftningen i Florida och Tennessee och om den har lett till någon minskning av strimmorna eller om man någonsin har påträffat några chemplan.

Ingen flygplats i Florida eller Tennessee har rapporterat några chemplan. Och ja det går såklart att bevisa, rapporterna skickas till en statlig myndighet (FDOT) och vem som helst begära ut dem. Och enligt de senaste sammanställningarna har rapporter från flygplatser över hela staten visat på noll incidenter eller närvaro av sådana flygplan.

Det är ju till och med så att en vaken-organisationen bevakar detta, längst ned på sidan hittar du en interaktiv karta: https://stopchemtrails.com/
Som du kan se så lyser det grönt överallt.

Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
... har du säkert bevis för att inget "chemplan" någonsin påträffats ...

Nu var det där med omvänd bevisbörda igen.

Frågan du egentligen borde ställa dig är varför ingen någonsin har lyckats få syn på dessa "chemplan" när de startar och landar. Världen är full av planespotters som hänger vid flygplatser för att identifiera och fotografera flygplanen. Och i deras värld vore det ett stort scope och en stor sensation om de lyckades fotografera något av alla dessa chemplan.
https://www.planespotters.net/

Inom seriösa planespotting-forum råder konsensus om att de plan som syns på bilderna är vanliga trafik- eller fraktflygplan. Och de är ju faktiskt människor som är ute i verkligheten - vilket man knappast kan säga om er vakna som mest verkar sitta inomhus och titta på chem-fear-porn
__________________
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-05-11 kl. 14:02.
Citera
2026-05-11, 14:07
  #18077
Avslutad
Hade fått no-more-scam att svara ja på frågan att chemtrails förekommer i Sverige. Hade visst hopp om att han sen faktiskt skulle försöka sig på att komma med svar på följdfrågorna Vem? Vad? Varför? Men nu har ni ju grumlat vattnet så risk finns att no-more-scam nappar där i stället med sina kommande inlägg :-)
__________________
Senast redigerad av Ascer 2026-05-11 kl. 14:23.
Citera
2026-05-11, 15:48
  #18078
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ascer
Hade fått no-more-scam att svara ja på frågan att chemtrails förekommer i Sverige. Hade visst hopp om att han sen faktiskt skulle försöka sig på att komma med svar på följdfrågorna Vem? Vad? Varför? Men nu har ni ju grumlat vattnet så risk finns att no-more-scam nappar där i stället med sina kommande inlägg :-)

Är du ny på saken?
När började du interessera dig för vädermodifiering och klimat-crime? Forrige vecka?
Citera
2026-05-11, 15:52
  #18079
Avslutad
Se där, ett typiskt exempel på hur man svarar på en fråga som upplevs som jobbig med en motfråga tänkt att utgöra en bro som leder bort från ursprungsfrågan. Men det funkar inte här utan jag väntar fortfarande på svar: Vem? Vad? Varför?
__________________
Senast redigerad av Ascer 2026-05-11 kl. 16:45.
Citera
2026-05-11, 16:04
  #18080
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Samtidigt som du naturligtvis sitter på bevis för påträffade chemtrailplan? Inte?

Inte enkelt att fremlägga klara bevis för det som mörkas av makten/myndigheterna och msm.
Har du någonsin hört om krigspropaganda vs sanning?

Varför är ni anonyma grindvakter precis på myndigheter och medias sida och nekar för hårda livet att nåt spridade pågår, medan "konspirationsteoretiker" som vet om planering, patenter, tester, visselblåsare sen många år tillbaks - tror seriöst på klimatcrime (dvs konspiration från makten.
Konspirationsteoretiker finns ju i massor på alla komentarsfält och är interesserad i sanning, och har tappat förtroende för (m)assmedia och maktsystemen.
Hur kommer sig att ni inte ser galenskapenz men håller jättefast vid mörkarmakten och mörkarmedia?
Citera
2026-05-11, 16:39
  #18081
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Inte enkelt att fremlägga klara bevis för det som mörkas av makten/myndigheterna och msm.
Har du någonsin hört om krigspropaganda vs sanning?

Varför är ni anonyma grindvakter precis på myndigheter och medias sida och nekar för hårda livet att nåt spridade pågår, medan "konspirationsteoretiker" som vet om planering, patenter, tester, visselblåsare sen många år tillbaks - tror seriöst på klimatcrime (dvs konspiration från makten.
Konspirationsteoretiker finns ju i massor på alla komentarsfält och är interesserad i sanning, och har tappat förtroende för (m)assmedia och maktsystemen.
Hur kommer sig att ni inte ser galenskapenz men håller jättefast vid mörkarmakten och mörkarmedia?

Ett enkelt svar är att jag är övertygad om att det inte finns några chemtrails, att strimmorna är contrails.

Och min motfråga till dig är varför du så gärna vill tro på chemtrails? Jag försöker förstå psykologin bakom ett så orationellt beteende och vad det innerst inne är som driver dig.

Min högst amatörmässiga gissning är att du av något skäl tror att det finns en illasinnad och världsomspännande "mörkarmakt". Och att du helt enkelt behöver chemtrails som något slags bevis för den makten? Ett konkret och tydligt tecken på att du har rätt? Och att du utan "chemtrails" har svårt att hitta konkreta tecken på den världsomspännande "mörkarmakten"?
__________________
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-05-11 kl. 16:57.
Citera
2026-05-11, 19:18
  #18082
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Inte enkelt att fremlägga klara bevis för det som mörkas av makten/myndigheterna och msm.
Har du någonsin hört om krigspropaganda vs sanning?

Varför är ni anonyma grindvakter precis på myndigheter och medias sida och nekar för hårda livet att nåt spridade pågår, medan "konspirationsteoretiker" som vet om planering, patenter, tester, visselblåsare sen många år tillbaks - tror seriöst på klimatcrime (dvs konspiration från makten.
Konspirationsteoretiker finns ju i massor på alla komentarsfält och är interesserad i sanning, och har tappat förtroende för (m)assmedia och maktsystemen.
Hur kommer sig att ni inte ser galenskapenz men håller jättefast vid mörkarmakten och mörkarmedia?


Inga som helst bevis,en ändå tror du på chemtrails. Är inte det lite… märkligt?
Citera
2026-05-11, 19:32
  #18083
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascer
Hade fått no-more-scam att svara ja på frågan att chemtrails förekommer i Sverige. Hade visst hopp om att han sen faktiskt skulle försöka sig på att komma med svar på följdfrågorna Vem? Vad? Varför? Men nu har ni ju grumlat vattnet så risk finns att no-more-scam nappar där i stället med sina kommande inlägg :-)

Vem? Vad? Varför?

Åke Larsson - Vatten - Mot torka.

Så nu har du fått ett kunskapslyft och kan sova gott.
Citera
2026-05-11, 19:50
  #18084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ascer
Se där, ett typiskt exempel på hur man svarar på en fråga som upplevs som jobbig med en motfråga tänkt att utgöra en bro som leder bort från ursprungsfrågan. Men det funkar inte här utan jag väntar fortfarande på svar: Vem? Vad? Varför?

Om jag ser nån mördades, betyder inte det at jag vet vem, vad och varför......jo, vad är mordet, fast det säger inte mycket.
Fråga dom kriminella om ni får tag på dom.
__________________
Senast redigerad av no-more-scam 2026-05-11 kl. 19:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in