2019-07-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nja, det finns ju faktiskt exakt noll evidens som stödjer det.

Det handlar nog mest om en massa puckon som inte begriper att flygplan kan lämna kondensationsstrimmor efter sig. Idioter som fått för sig att moln alltid förångas inom 30 sekunder.

Det har jag gjort massor med gånger.
Och de strimmor jag har sett har samtliga kommit från helt vanliga passagerplan - helt vanliga k-strimmor mao.

Inte en enda chemtrail har jag lyckats få syn på.

Då jag jobar med dessa motorer vet jag att med dagens miljökrav lämnar dessa nästan inga contrails all, eller så försvinner dom inom några minuter.

titta på denna film: https://www.geoengineeringwatch.org/category/aircraft-spraying-videos/
Citera
2019-07-23, 17:24
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Då jag jobar med dessa motorer vet jag att med dagens miljökrav lämnar dessa nästan inga contrails all, eller så försvinner dom inom några minuter.

titta på denna film: https://www.geoengineeringwatch.org/category/aircraft-spraying-videos/

Miljökrav? För någon som påstår sig jobba med jetmotorer är du pinsamt okunnig. Fast mer troligt är att sitter och ljuger.

När jetbränslet förbränns skapas vatten och om det är kallt och fuktigt kommer vattnet att frysa till iskristaller som i sin tur skapar det som vi kallar kondensationsstrimmor.

Att vatten är en restprodukt vid förbränning av kolväten är såklart ingenting som påverkas av några miljökrav. Du kan ställa vilka miljökrav du vill men det förändrar inte det faktum att det för varje liter bränsle som förbränns så skapas det mer än en liter vatten.

Och varför i hela världen skulle iskristallerna försvinna inom minuter när det är fuktigt och kallt? Det är som att påstå att moln alltid försvinner på några minuter.
Senast redigerad av madtop 2019-07-23 kl. 17:28.
Citera
2019-07-23, 17:26
Medlem
Citat:
Så "dagens miljökrav" innebär att ingen vattenånga bildas vid förbränningen?
Förklara hur det går till, du som "jobar" med dessa motorer.
Citera
2019-07-23, 17:27
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:

Dagens miljökrav omöjliggör pseudofenomenet chemtrails existens.
Citera
2019-07-23, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Så "dagens miljökrav" innebär att ingen vattenånga bildas vid förbränningen?
Förklara hur det går till, du som "jobar" med dessa motorer.

Om du läst, skrev jag "nästan Inga". Man utnytjar mer luftflöde, mindre bränsle.

finns en schematisk bild på sidan jag länkade till, som förklarar utan att gå in på tekniska termer.
(mitt tangentbord saknar knappen b, så i bland blir det fel )
Citera
2019-07-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Dagens miljökrav omöjliggör pseudofenomenet chemtrails existens.

Det finns en djupare bakomliggande orsak till geoengineering. Som inte lyder under internationella miljökrav. Sanningen är att de styrande är mycket medvetna om vad som sker. Och är livrädda för att folk ska bli medvetna.
Citera
2019-07-23, 18:05
Medlem
Citat:
Miljökrav? För någon som påstår sig jobba med jetmotorer är du pinsamt okunnig. Fast mer troligt är att sitter och ljuger.

När jetbränslet förbränns skapas vatten och om det är kallt och fuktigt kommer vattnet att frysa till iskristaller som i sin tur skapar det som vi kallar kondensationsstrimmor.

Att vatten är en restprodukt vid förbränning av kolväten är såklart ingenting som påverkas av några miljökrav. Du kan ställa vilka miljökrav du vill men det förändrar inte det faktum att det för varje liter bränsle som förbränns så skapas det mer än en liter vatten.

Och varför i hela världen skulle iskristallerna försvinna inom minuter när det är fuktigt och kallt? Det är som att påstå att moln alltid försvinner på några minuter.

Jag undrar vem som är okunnig, jag håller med att jetmotorer på åttiotalet och en bit fram gav mer kondensstrimmor, men välkommen till att dofta de moln som provhusen släpper ifrån sig, vid
provkörning av jetmotorer. Mig veterligt är inte kondensvatten fet och smetar på bilrutan när man kör förbi, eller luktar bränsle.
I nya motorer utnyttjar man mer luftflöde, mindre bränsle, och några nya tekniska lösningar som jag inte kommer att klargöra här.

men ett tips är att titta på filmen: https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=mRjmzy9XcaY
Senast redigerad av natione-suecos 2019-07-23 kl. 18:12. Anledning: tilläg
Citera
2019-07-23, 18:21
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag undrar vem som är okunnig, jag

Det är du. Vilket är en förutsättning för att tro på något så dumt som chemtrails.

Citat:
I nya motorer utnyttjar man mer luftflöde, mindre bränsle, och några nya tekniska lösningar som jag inte kommer att klargöra här.

Ett stort trafikflygplan drar typ 2 liter per sekund vilket genererar 3 liter vatten varje sekund.

Och om det är kallt och fuktigt kommer det vattnet frysa till iskristaller och bilda en molnstrimma.

Det spelar liksom ingen roll om det finns "nya tekniska lösningar" - vattnet kommer att bilda moln.
Senast redigerad av madtop 2019-07-23 kl. 18:23.
Citera
2019-07-23, 18:47
Medlem
Citat:
Det är du. Vilket är en förutsättning för att tro på något så dumt som chemtrails.

Ett stort trafikflygplan drar typ 2 liter per sekund vilket genererar 3 liter vatten varje sekund.

Och om det är kallt och fuktigt kommer det vattnet frysa till iskristaller och bilda en molnstrimma.

Det spelar liksom ingen roll om det finns "nya tekniska lösningar" - vattnet kommer att bilda moln.

Dom flesta kommersiella bolag har gått över till biobränsle, vilket också ger mindra kondensstrimmor.
Citera
2019-07-23, 19:36
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Dom flesta kommersiella bolag har gått över till biobränsle, vilket också ger mindra kondensstrimmor.

Det är bra, du har kommit en bit på vägen. Men vet du varför de gör det? Vet du vad syftet är med dessa gifter de sprutar ut?
Citera
2019-07-23, 19:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

För det första ljuger du - eller är bara grovt okunnig om biobränsleanvändningen: Det är inte ens tillåtet att blanda i mer än 50 procent biobränsle i föygbränsle, men ingen är ens i närheten av det. Andelen biobränsle i svenskt inrikesflyg låg 2018 på under 1/2 procent..
År 2020 är förhoppningen att vi inom EU ska komma upp i 4 procent biobränsle i flyg.

För det andra får du gärna förklara varför biobränsle skulle ge mindre kondensstrimmor..?
Citera
2019-07-23, 20:16
Medlem
madtops avatar
Citat:

Nej det har de inte.
Varför sitter du och ljuger?

Och det spelar i sammanhanget ingen som helst roll. Förbränner du biobränsle så skapas vatten som kommet att bilda moln av vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in