2012-02-21, 13:14
  #1525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
http://irina.eas.gatech.edu/EAS8802_Spring2011/Ghan2007-aerosol-review.pdf

"The U.S. Department of Energy strategy for improving the treatment of aerosol properties and processes in global climate models involves building up from the microscale with observational validation at every step."


Ovanstående förnekas av skunkjobb och VOF.

Blir ju lite löjligt när review artikeln är baserad på cirka 100 talet artiklar på chemtrails. Ska Du skunkjobbs äntligen be om ursäkt nu och erkänna att man sprayar? Eller ska du säga emot att
det som länkats hänt?

Jag tror inte du har förstått vad som står i det länkade dokumentet.
Det handlar ju (enligt ditt valda citat) om hur man skall ta med förekomsten av aerosoler i atmosfären när man gör klimatmodeller.
Vid en snabb genomläsning så ser jag inget som ger stöd för chemtrails-idéerna, men du kanske hittar något?

/T
Citera
2012-02-21, 15:16
  #1526
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag tror inte du har förstått vad som står i det länkade dokumentet.
Det handlar ju (enligt ditt valda citat) om hur man skall ta med förekomsten av aerosoler i atmosfären när man gör klimatmodeller.
Vid en snabb genomläsning så ser jag inget som ger stöd för chemtrails-idéerna, men du kanske hittar något?

/T


Tror det är du som inte förstått. Du visar här för alla att du inte vet vad en review artikel är.
Citera
2012-02-21, 15:17
  #1527
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
På hur sätt belägger din länk att chemtrails är en realitet? Berätta med egna ord om du klarar det. Att aerosoler påverkar klimatet är inte det frågan gäller. På hur sätt är länken ett bevis för din ståndpunkt?

Jag vill att du skriver och ber om ursäkt först att du förnekar peket och dess referenser.

Börja först med att skriva att du hade fel som förnekat att man sprayar.

Detta pek berättar i ingressen om ba-spraynining Vet ju att ni inte läser mer än dit:

http://www.lightwatcher.com/chemtrails/BariumPoisoningStudy.pdf
__________________
Senast redigerad av KemiRockarFett 2012-02-21 kl. 15:46.
Citera
2012-02-21, 16:41
  #1528
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Ok tack. Fast jag undrar om hur känslig höjden är i sammanhanget; man kan se ett plan som lämnar ett vanligt vaportrail och ett annat som lämnar ett chemtrail på himlen samtidigt och det verkar iaf som om de befinner sig på likartade höjder (inte i tiotals metrar kanske, det är ju svårt att se från marken).
Det går inte att avgöra ens på 8000 fot när. Ett stort flygplan på hög höjd uppfattas flyga lägre än ett litet flygplan på betydligt lägre höjd.

Men uppkomsten av k-strimmor styrs av samma fysiska lagar som avgör på vilken höjd ett molns under- eller ovansida ligger på. Ofta ganska skarpa gränser alltså.
Över Sverige är flygplanen separerade i höjdled med flygnivåer om 1000 fot, ca 300 meter. Den höjdskillnaden är tillräckligt för att k-strimmorna helt ska upphöra när man byter höjd.

Flyghöjderna man använder är baserade på tryckhöjd över havet i en standardatmosfär, så höjden över marken varierar av den anledningen.

Luftmassorna följer dock sällan exakta tryckhöjder. Eftersom en mättad luftmassa (där förutsättningar för långvariga k-strimmor finns) lokalt kan "sticka upp" över en viss tryckhöjd, uppstår därför ibland fenomenet att strimmorna bakom ett visst flygplan upphör i några minuter, för att sedan återuppstå.

Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Börja först med att skriva att du hade fel som förnekat att man sprayar.
Det är ingen här som förnekar att flygplan används för att spraya t.ex. åkrar eller skogsbränder.
Inte heller är det någon som förnekar cloud seeding.

Tråden handlar dock om konspirationsteorin att de vita strimmor vi kan observera över Sverige skulle vara något annat än k-strimmor. Så är inte fallet.
Citera
2012-02-21, 16:53
  #1529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Tror det är du som inte förstått. Du visar här för alla att du inte vet vad en review artikel är.

Ta nu och gör så här: (om du vill bli taget på något som helst allvar...)
Välj några bra avsnitt ur den refererade .pdf:en som du tycker utgör stöd för dina chemtrails-fantasier.
Citera dessa och förklara vad du tror att där står.
Efter det finns det kanske ett underlag för vidare diskussioner...

/T
Citera
2012-02-21, 17:00
  #1530
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Jag vill att du skriver och ber om ursäkt först att du förnekar peket och dess referenser.

Börja först med att skriva att du hade fel som förnekat att man sprayar.

Detta pek berättar i ingressen om ba-spraynining Vet ju att ni inte läser mer än dit:

http://www.lightwatcher.com/chemtrails/BariumPoisoningStudy.pdf

...De papprena du länkar till har ju fortfarande absolut inget med k-strimmorna vi ser att göra.

Det första pappret pratar om aerosoler i största allmänhet och nämner ingenting om att k-strimmor i själva verket är hemliga kemikalier. Det andra pappret påstår att barium använts för att justera avgasers radioegenskaper, vilket dels inte heller det har med k-strimmor att göra och dels inte ens beläggs med referenser. Den källa som anges för listan är detta WHO-papper och där nämns det inget om flyg överhuvudtaget...

Däremot är det som sagt tämligen icke-kontroversiellt att man blandat i allt möjligt i bränsle genom åren. A-12/SR-71 lär ju ha haft cesium i bränslet för att minska radarekot från avgaserna till exempel, jetbombare har flera gånger haft kemikalier/kemisk utrustning med sig för att minska bildandet av k-strimmor då dessa avslöjar vart de är rätt omgående. Även därför det i militär planering läggs stor fokus på att lägga flygrutter så att k-strimmor undviks, B-2 har t.ex. ett automatiskt system som varnar piloten när planet börjar strimma så att denne kan byta flyghöjd då... Därtill finns det en mängd olika sorters "standardbränsle", med tillsatser och varierande uppsättning kolväten som bl.a ger olika frys- och flampunkter, oktantal osv. Dessa används i olika omfattning beroende på vad som är optimalt för närvarande.

Ej heller är det kontroversiellt att det går att släppa ut saker från luften, eller att det har gjorts som fall med exempelvis cloud seeding, besprutning av odlad mark, bombning av våtmarker med insektsgift för att få bort myggor (särskilt i malariadrabbade områden, men det har även gjorts i Sverige under särskilt intensiva myggår), försök med biologisk- resp. kemisk krigföring... Vattenbombning... Det finns hur mycket som helst... Men vad har det med k-strimmor att göra?!

Varför undviker du in i det längsta att svara på frågan som folk ställt dig X antal gånger vid det här laget? Du promenerar ju runt den som katten kring het gröt... Presentera belägg för att det råder frågetecken kring fenomenet observerade k-strimmor. Det är vad den här tråden handlar om, inte om huruvida det är teoretiskt/praktiskt möjligt att släppa ut X från en luftburen distributionsplattform eller om det har hänt eller om någon diskuterat möjligheten någonstans... Det är fullständigt irrelevant för frågeställningen så länge som inget bevisats vara mysko med k-strimmorna.
__________________
Senast redigerad av ceph 2012-02-21 kl. 17:10.
Citera
2012-02-21, 20:30
  #1531
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Det går inte att avgöra ens på 8000 fot när. Ett stort flygplan på hög höjd uppfattas flyga lägre än ett litet flygplan på betydligt lägre höjd.

Men uppkomsten av k-strimmor styrs av samma fysiska lagar som avgör på vilken höjd ett molns under- eller ovansida ligger på. Ofta ganska skarpa gränser alltså.
Över Sverige är flygplanen separerade i höjdled med flygnivåer om 1000 fot, ca 300 meter. Den höjdskillnaden är tillräckligt för att k-strimmorna helt ska upphöra när man byter höjd.

Flyghöjderna man använder är baserade på tryckhöjd över havet i en standardatmosfär, så höjden över marken varierar av den anledningen.

Luftmassorna följer dock sällan exakta tryckhöjder. Eftersom en mättad luftmassa (där förutsättningar för långvariga k-strimmor finns) lokalt kan "sticka upp" över en viss tryckhöjd, uppstår därför ibland fenomenet att strimmorna bakom ett visst flygplan upphör i några minuter, för att sedan återuppstå.

Det är ingen här som förnekar att flygplan används för att spraya t.ex. åkrar eller skogsbränder.
Inte heller är det någon som förnekar cloud seeding.

Tråden handlar dock om konspirationsteorin att de vita strimmor vi kan observera över Sverige skulle vara något annat än k-strimmor. Så är inte fallet.


Det är ju det enda jag snackat om som Skunkjobb hela tiden säger inte hänt ngnsin eller händer, dvs cloud seed. Bra det är det enda jag påstår ha hänt samt visat på MSM artikel om att man sprayat mykoplasma på 70 talet. Skulle dock ej förvåna mig om de testar ett och annat i militära program, men sånt kommer inte gå bevisa ändå så det kan man lägga ner att diskutera.
Citera
2012-02-21, 20:34
  #1532
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Det är ju det enda jag snackat om som Skunkjobb hela tiden säger inte hänt ngnsin eller händer, dvs cloud seed. Bra det är det enda jag påstår ha hänt samt visat på MSM artikel om att man sprayat mykoplasma på 70 talet. Skulle dock ej förvåna mig om de testar ett och annat i militära program, men sånt kommer inte gå bevisa ändå så det kan man lägga ner att diskutera.
Skitsnack! Försök inte babbla bort vad du har sagt. Alla kan backa i tråden. Ta ansvar för dina ord nu.
Citera
2012-02-21, 20:37
  #1533
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Skitsnack! Försök inte babbla bort vad du har sagt. Alla kan backa i tråden. Ta ansvar för dina ord nu.


Japp det har sprayats för att :

1) Bilda moln
2) PEK som referens att man sprayat/sprayar Ba för att bygga konstgjord jonosfär för att studsa EM strålning.
3) Man har historiskt sett sprayat mykoplasma och undersökt spridning. ( skulle tro man gör det ännu men har inga bevis)
Citera
2012-02-21, 21:02
  #1534
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Japp det har sprayats för att :

1) Bilda moln
2) PEK som referens att man sprayat/sprayar Ba för att bygga konstgjord jonosfär för att studsa EM strålning.
3) Man har historiskt sett sprayat mykoplasma och undersökt spridning. ( skulle tro man gör det ännu men har inga bevis)
Du byter tema bäste herre och försöker spreta iväg åt alla håll så vi ska glömma dina fadäser. Gör inte det utan håll dig till det du har sagt.
Citera
2012-02-29, 18:51
  #1535
Medlem
dagens sprayning

http://i40.tinypic.com/2najr85.jpg

http://i44.tinypic.com/1zcfoex.jpg
Citera
2012-03-01, 15:54
  #1536
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hexyl
dagens sprayning

http://i40.tinypic.com/2najr85.jpg

http://i44.tinypic.com/1zcfoex.jpg


dagens bevis:

http://www.youtube.com/watch?v=bSSWnXQsgOU&feature=player_embedded

Finns även debunkat på flera ställen hur k-strimmor aldrig kan ligga kvar annat än under extrema omständigheter. Men länken ovan är ju svår för även skunkjobb att såga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in