Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Jag vill att du skriver och ber om ursäkt först att du förnekar peket och dess referenser.
Börja först med att skriva att du hade fel som förnekat att man sprayar.
Detta pek berättar i ingressen om ba-spraynining Vet ju att ni inte läser mer än dit:
http://www.lightwatcher.com/chemtrails/BariumPoisoningStudy.pdf
...De papprena du länkar till har ju
fortfarande absolut inget med k-strimmorna vi ser att göra.
Det första pappret pratar om aerosoler i största allmänhet och nämner ingenting om att k-strimmor i själva verket är hemliga kemikalier. Det andra pappret påstår att barium använts för att justera avgasers radioegenskaper, vilket dels inte heller det har med k-strimmor att göra och dels inte ens beläggs med referenser. Den källa som anges för listan är
detta WHO-papper och där nämns det inget om flyg överhuvudtaget...
Däremot är det som sagt tämligen icke-kontroversiellt att man blandat i allt möjligt i bränsle genom åren. A-12/SR-71 lär ju ha haft cesium i bränslet för att minska radarekot från avgaserna till exempel, jetbombare har flera gånger haft kemikalier/kemisk utrustning med sig för att
minska bildandet av k-strimmor då dessa avslöjar vart de är rätt omgående. Även därför det i militär planering läggs stor fokus på att lägga flygrutter så att k-strimmor undviks, B-2 har t.ex. ett automatiskt system som varnar piloten när planet börjar strimma så att denne kan byta flyghöjd då... Därtill finns det en mängd olika sorters "standardbränsle", med tillsatser och varierande uppsättning kolväten som bl.a ger olika frys- och flampunkter, oktantal osv. Dessa används i olika omfattning beroende på vad som är optimalt för närvarande.
Ej heller är det kontroversiellt att det
går att släppa ut saker från luften, eller att det
har gjorts som fall med exempelvis cloud seeding, besprutning av odlad mark, bombning av våtmarker med insektsgift för att få bort myggor (särskilt i malariadrabbade områden, men det har även gjorts i Sverige under särskilt intensiva myggår), försök med biologisk- resp. kemisk krigföring... Vattenbombning... Det finns hur mycket som helst...
Men vad har det med k-strimmor att göra?!
Varför undviker du in i det längsta att svara på frågan som folk ställt dig X antal gånger vid det här laget? Du promenerar ju runt den som katten kring het gröt... Presentera belägg för att det råder frågetecken kring fenomenet observerade k-strimmor. Det är vad den här tråden handlar om, inte om huruvida det är teoretiskt/praktiskt möjligt att släppa ut X från en luftburen distributionsplattform eller om det har hänt eller om någon diskuterat möjligheten någonstans...
Det är fullständigt irrelevant för frågeställningen så länge som inget bevisats vara mysko med k-strimmorna.