Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-16, 17:10
  #1
Medlem
Immigrants in Sweden feel less safe: study


Källa: http://www.thelocal.se/31954/20110210/#


Frågeställning:

Tror du att det är inte långt kvar tills Sverige blir lika ökänt som Ryssland i förhållande till Invandrare?

Diskutera.
Citera
2011-11-16, 17:24
  #2
Medlem
dream aways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beden
Immigrants in Sweden feel less safe: study


Källa: http://www.thelocal.se/31954/20110210/#


Frågeställning:

Tror du att det är inte långt kvar tills Sverige blir lika ökänt som Ryssland i förhållande till Invandrare?

Diskutera.

Ja tror det är långt kvar. vad tror du?

Hur Invandrare känner säg mindre trygga fattar jag inte topic borde vara svensken känner säg mindre trygg i sitt eget land.

Hur kan man känna säg mindre trygg här än i Mogadishu,bagdad,kingston,nairobi,detroit,teheran.

Jag vet mina exempel suger men sverige är ett tryggt land för invandrare kanske inte dom kristna i muslimifierade områdena men annars.
Citera
2011-11-16, 17:37
  #3
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beden
Immigrants in Sweden feel less safe: study


Källa: http://www.thelocal.se/31954/20110210/#


Frågeställning:

Tror du att det är inte långt kvar tills Sverige blir lika ökänt som Ryssland i förhållande till Invandrare?

Diskutera.


Kan ju bara hoppas att det går fort och på att "otryggheten" ökar ju fler svenskar som vaknar och ser verkligheten utan att det ska behövas rått övervåld som en del ryska extremister hjälper till med.

Men eftersom portarna till riket står på vid gavel så fullkomligen väller det in berikare i en aldrig sinande ström, vilket i sin tur ger en snabbare "effekt" på händelseförloppet.
Detta skulle kunna vara ett bra incitament att ta tag i sitt/sina egna hemländer istället för att utsättas för den "hemska otrygghet" de känner här.

Win Win för både invandrare och svenskar mao.
__________________
Senast redigerad av 0Thor0 2011-11-16 kl. 17:44.
Citera
2011-11-16, 17:39
  #4
Medlem
SkrillMaus avatar
Jag som MENA-invandrare känner mig trygg. Bor dock inte i fittja, rosengård eller något sånt skitställe.
Citera
2011-11-16, 17:50
  #5
Medlem
dream aways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrillMau
Jag som MENA-invandrare känner mig trygg. Bor dock inte i fittja, rosengård eller något sånt skitställe.



nej du bor i rinkeby visst
Citera
2011-11-16, 17:51
  #6
Medlem
Trots det är det hundra gånger större chans att en svensk ska råka ut för våld eller trakasserier av invandrare än tvärtom.

Det är nog snarare media och politiker som skrämt upp dem något otroligt då det enda man hör är i princip "alla svenskar och vita människor är onda rasister", "invandrare diskmineras, kastas ut från SJ-tåg, får inga jobb blabla", "SD vill kasta ut alla invandrare och mörda alla förstfödda vid namn muhammed" osv. Man har målat upp en bild om att det är synd om alla invandrare och att de aldrig kan göra fel utan allt är svenskarnas fel, så minsta lilla kritik upplevs som ett hot.

Att de skulle vara rädda att utsättas för våld har jag svårt att tro, av vilka liksom?
Citera
2011-11-16, 17:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beden
Immigrants in Sweden feel less safe: study


Källa: http://www.thelocal.se/31954/20110210/#


Frågeställning:

Tror du att det är inte långt kvar tills Sverige blir lika ökänt som Ryssland i förhållande till Invandrare?

Diskutera.

Hörde på P1 om rättegången i Södertälje. Kan nog stämma, svenska polisen är inte vana att hantera så stor kriminalitet som det blir med invandringen så de har stått länge handfallna.

Nu har de tagit några, förmodligen kommer de få väldigt låga straff. Många är unga m.m. Denna rättegång kommer knappast att ändra något.

De blåögda PK politikerna har verkligen lyckats att förstöra Sverige. Detta är tyvärr bara början om man kollar på den ökade arbetslösheten och ökade invandringen av lågutbildade plus att nysvenska ungdomar går ur skolan med usla betyg.
Citera
2011-11-16, 17:54
  #8
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Som jag skrev i en liknande tråd för inte så länge sen på samma tema:

Man kan ju bara hoppas att dom finner det så till vida pass otryggt att dom flyttar tillbaks till sina bergsbyar och träsk, och detta förr hellre än senare.
Citera
2011-11-16, 18:32
  #9
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beden
Immigrants in Sweden feel less safe: study


Källa: http://www.thelocal.se/31954/20110210/#


Frågeställning:

Tror du att det är inte långt kvar tills Sverige blir lika ökänt som Ryssland i förhållande till Invandrare?

Diskutera.


Om de kände sig tryggare i hemlandet varför kommer de hit överhuvudtaget? Fullständigt obegriplig logik.
Citera
2011-11-16, 18:45
  #10
Medlem
Zvis avatar
Mjo förstår verkligen att somalier känner sig mycket tryggare hemma i Somalia än borta i Sverige
Citera
2011-11-16, 18:53
  #11
Medlem
Jeremy.Clarksons avatar
Ärligt talat, vem fan bryr sig? Om de nu känner sig otrygga är det väl bara att åka hem. Alternativt kan de göra något åt saken genom att reagera mot sina invandrarbröder och lära dessa veta hut.
Citera
2011-11-16, 18:55
  #12
Avstängd
Consentidos avatar
Vem fan bryr sig om huruvida berikarna är "trygga" eller ej, inte fan tänker politikerna på allt skit dom utsätter oss svenskar för..

Om det nu är så jävla hemskt här i detta "pisslandet" så kan dom ta sin banankartong o kameljävel med sig, och krypa tillbaks till under den sten dom kommer ifrån..
Jag hade gärna sett att en större mängd av lösket återrepatrierar och skapar ett tryggare Sverige för mina framtida barn!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback