Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-27, 12:28
  #385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tebeer
Seriöst, patetiskt. Sitter inne hela dagen framför en dator och spelar era löjliga Heroes of vettefan och WoW. Till svars får man att JAG är osocial för att jag inte kommunicerar över nätet med kompisar som spelar. Tydligen är det okej att sitta 5 timmar om dagen och spela, det "stimulerar" hjärncellerna och det är lika socialt som att vara med andra människor ute.

Usch, säkert 70% av min klass sitter dagarna ut och spelar, tunna som satan och enda snacket man hör är om spel HELA JÄVLA tiden, väx upp! Skaffa er ett liv, ni är 18 år, något annat kan ni väll göra. Nej, istället ska ni ordna LAN kvällar med era löjliga spel. Jag är tydligen en "ute" människa och vi "ute" människor är falska och att vara med polarna på fritiden är barnsligt, ursäkta?

Lycka till med era liv!

Du verkar vara en mogen individ? Jag spelar några timmar i veckan, mest tid går åt styrketräning men gillar även att läsa skönlitteratur, se filmer och serier, umgås med vänner osv. Så länge inte spelen tar över livet och står för mesta delen av ens fritid så ser jag absolut inga problem med att slappna av med ett trevligt tv-spel några timmar då och då.. Lika "bortkastad tid" att läsa en bok, för att inte tala om både bortkastad tid och hälsa med att gå på krogen och dricka alkohol, ett tidsfördriv många tycker är trevligt, men det är ju deras val, som det ska va.
Citera
2019-01-27, 19:56
  #386
Medlem
Att sitta inne "24/7" är givetvis ingen bra idé. Men att då och då plocka upp ett spel av kvalité ser jag inget fel med. Bör inte vara konstigare än att vissa ibland plockar upp en bok eller ser en film/serie. Så länge det finns ett slut och att man kan lägga det bakom sig ser jag inga problem med det.
Citera
2019-02-02, 15:34
  #387
Medlem
Jag kan hålla med om att man slösar sin tid, och sedan är det dessa människor som gnäller och klagar om samhället, eller att det är andras fel.

Många som är vuxna som spenderar mycket av sin tid på spel gör inte bra av sig i verkligheten, och därför kan det vara kul att spela istället för att leva, för att spelen är lineär.

Finns liksom ingen guide till verkligheten så som det finns i spel. Det är kul att lvla upp. Skaffa bättre gear. Avancera i spelet, etc. Detta skulle jag vilja göra irl med, men nästan omöjligt för mig. Har läst typ 50 personlig utvecklingsböcker. Har gjort det mesta inom ämnet, och fortfarande är jag här.

Kommer fortfarande försöka i livet, men personligen ser jag att det är den typen av människor som sitter som mest på datorn/spel. Dom som är lite "låg" funderande.

Jag vill med bli rik som i wolf of wall street, men kommer inte hända.
Citera
2019-02-27, 00:42
  #388
Medlem
Phobiazis avatar
Kastar bort liv?
Så bara för det ej är ett intresse du har så är du oförmögen att förstå att vi är individer, roligt det få gånger sånt måste kommer, faschinerande tankegång! När kollar du och resten upp alla oss som spelar egentligen?

Vet inte vad du har för lyx, men jag måste betala för spelen själv, samt hinna med vänner, intressen utöver etc.. Den logiska bristen är för stor för min del tbh
Citera
2019-03-15, 13:02
  #389
Medlem
svenskpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebeer
Seriöst, patetiskt. Sitter inne hela dagen framför en dator och spelar era löjliga Heroes of vettefan och WoW. Till svars får man att JAG är osocial för att jag inte kommunicerar över nätet med kompisar som spelar. Tydligen är det okej att sitta 5 timmar om dagen och spela, det "stimulerar" hjärncellerna och det är lika socialt som att vara med andra människor ute.

Usch, säkert 70% av min klass sitter dagarna ut och spelar, tunna som satan och enda snacket man hör är om spel HELA JÄVLA tiden, väx upp! Skaffa er ett liv, ni är 18 år, något annat kan ni väll göra. Nej, istället ska ni ordna LAN kvällar med era löjliga spel. Jag är tydligen en "ute" människa och vi "ute" människor är falska och att vara med polarna på fritiden är barnsligt, ursäkta?

Lycka till med era liv!

Spel är bra för hjärnan din imbecill
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback