Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-22, 22:42
  #373
Medlem
Fordraranonyms avatar
Går på gymnasiet och står i kassan ett par gånger i veckan. Tycker jag har all rätt i världen att få koppla av och njuta av lite spelande.
Citera
2018-11-22, 22:50
  #374
Medlem
För att vi lever i ett skitland med ett skitklimat där man knappt kan vara utomhus efter November månad tills solen tittar fram över horisonten i Mars/April igen.
Jag hade nog varit en mycket mer aktiv människa om jag bodde på tex Kanarieöarna.
Citera
2018-11-22, 22:53
  #375
Medlem
Jag kastar inte bort mitt liv på att spela TV-spel. Dock så spelar jag mycket TV-spel.
Citera
2018-12-01, 23:32
  #376
Medlem
Varför bryr sig fortfarande människor i andra människors liv? Hur skulle denna värld se ut om folk sket i vad folk gjorde, samt inte heller TVINGAS bli påverkad av sociala medier
Citera
2018-12-01, 23:34
  #377
Medlem
jag spelade väldigt mycket förr. visst hade det varit kul att lägga tiden på studier eller att knulla tjejer istället.

men jag hade roligt och saknar spelandet nu när jag har fru och barn och jobbar alldeles för mycket så att jag inte har tid att spela
Citera
2018-12-01, 23:41
  #378
Medlem
Jag anser att dataspelande är det ultimata fritidsintresset.

- Förutom att det är väldigt roligt och stimulerande så är det också väldigt varierande, vilket gör att man aldrig tröttnar.
- Det krävs inget planerande. Man kan spela när som helst och hålla på precis hur länge man känner för det.
- Det är billigt.
Citera
2018-12-02, 15:14
  #379
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkva-
Håller med, alla har hjärndöda tidsfördriv, mitt är TV-spel. Hur många spenderar inte timmar framför Netflix varje dag? Nyckeln egentligen är att inte låta TV-spel/serier/sociala medier etc stå i vägen för produktivitet och ens karriär. För de flesta gör det inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av avc
En annan grej är att det är fan så mycket bättre än att vara ute och supa skallen av sig och bli allmänt mentalt efterbliven. Kostar knappt heller någonting.

Det beror väl också på vilka spel man spelar?

Har svårt att se det som "hjärndött" att sitta och spela strategispel, att vara "hjärndöd" är ofta ett tämligen snabbt sätt att förlora i dessa spel.

Citera
2018-12-03, 16:52
  #380
Medlem
Rakiis avatar
På samma grunder som jag läser skönlitteratur, delvis verklighetsflykt och delvis för att det är underhållande och att få ta del av historieberättandet.

Sen ska man inte sticka under stol med att det är ett bra tidsfördriv då man har tråkigt, precis som litteraturen är för mig.
Citera
2018-12-06, 19:20
  #381
Medlem
Korders avatar
Jisses, att inte spela spel är att kasta bort sitt liv. För helvete, ta vara på att vi lever nu när teknologin börjar kicka igång på riktigt.

Sen finns det kanske dem som spelar för mycket också, men det är en annan femma.
Citera
2018-12-06, 19:29
  #382
Medlem
hippilis avatar
Knoddarna har lekt med spel efter skolan sedan urminnes tider så det är inget nytt. Teve spel var det många av klass kompisarna som hade då på 70 talet när jag var knodd.
Citera
2018-12-06, 19:47
  #383
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Knoddarna har lekt med spel efter skolan sedan urminnes tider så det är inget nytt. Teve spel var det många av klass kompisarna som hade då på 70 talet när jag var knodd.


Inte fanns det några TV-spel på 70-talet heller, förutom Pong i svart-vitt som var svindyrt?!

Menar du Philips Video Pac som lanserades 1979 med färggrafik? Atari Intellivision som blev en större kommersiell succé kom väl året därpå?


Jag skaffade ett PC Engine från England som lanserades 1990 efter att ha inspirerats av brittiska gaming-tidningar till hur ball konsolen var. I själva verket så var den visserligen snyggt designad men hade inte alls lika roliga spel som vad andra konsoller bjöd på.
Citera
2018-12-06, 19:57
  #384
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Inte fanns det några TV-spel på 70-talet heller, förutom Pong i svart-vitt som var svindyrt?!

Menar du Philips Video Pac som lanserades 1979 med färggrafik? Atari Intellivision som blev en större kommersiell succé kom väl året därpå?


Jag skaffade ett PC Engine från England som lanserades 1990 efter att ha inspirerats av brittiska gaming-tidningar till hur ball konsolen var. I själva verket så var den visserligen snyggt designad men hade inte alls lika roliga spel som vad andra konsoller bjöd på.
Jodå det fanns men vad det var för något kan jag inte komma ihåg men 1977 var det något som påminde om man skulle skjuta på varann. Svartvitt, vääääldigt långamma rörelser med irriterande ljud antar det skulle föreställa tornen på stridsvagnar. Det var roligt några timmar i alla fall
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback