Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-12, 09:59
  #1
Medlem
Hej alla, jag har ett par turtlebeach lurar som jag inte får att funka när det gäller ljud och chat, jag vet att den billigare modellen som medkommer att man kopplar den i dosan men på turtle lurarna så finns det ju USB och vanliga dator ingångar och utgångarna på xbox suger och den ända som går att koppla i är USB vilket gör att jag varken får mic eller ljud att funka! hjälp tack snälla )))
Citera
2011-11-12, 10:54
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollbyggarn
Hej alla, jag har ett par turtlebeach lurar som jag inte får att funka när det gäller ljud och chat, jag vet att den billigare modellen som medkommer att man kopplar den i dosan men på turtle lurarna så finns det ju USB och vanliga dator ingångar och utgångarna på xbox suger och den ända som går att koppla i är USB vilket gör att jag varken får mic eller ljud att funka! hjälp tack snälla )))

vilken modell har du?

Jag har x31, då kopplar man det analoga ljudet från xboxet, (röd - och vitkabel), till sändaren. och usb-sladden till xboxet, den fungerar endast som strömkabel.

Om du har kopplat xboxet till tv med hdmi-sladd behöver du en RCA adaptor.
http://www.amazon.com/Audio-Cable-Ad.../dp/B002P35JMO

glöm inte heller att ändra inställningarna i xboxet att du ska höra chatten "through speakers".

Ha de gyytt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback