Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-09, 10:48
  #1
Medlem
mollans avatar
Var och provjobbade under 3 dagar för ett timvikariat, sammanlagt med 4 personer. Jag och person nr. 4 hade enligt mig intressanta diskussioner ( ). Men det tyckte väl inte hon (hon tycker att sjukvården i Sverige är fantastisk). Alla argument till att jag inte skulle jobba kvar enligt chefen, VET jag kom från denna person. Så det kändes väldigt personligt...De 3 andra hade jag jätteroligt med och de sa också att de tyckte att jag skulle "passa" väldigt bra. Iallafall, finns det något jag kan göra nu? Hade det varit privat hade jag skitit i det, men kommunalt ställer jag mer krav på (i likhet med att de ställer krav på sina medborgare).

EDIT: och borde inte det viktigaste vara att man utför sitt jobb?
Citera
2011-11-09, 19:23
  #2
Medlem
Kämpendahls avatar
Kan du förtydliga dig lite? Vilken typ av jobb rör det sig om? Ska du jobba på kommunens reningsverk är det säkert inga problem att såga svensk sjukvård, men om du t.ex. provjobbade inom kommunens äldreomsorg kanske det inte är någon bra idé att såga den verksamheten jäms med fotknölarna redan första dagen. Om jag provjobbar på en restaurang börjar jag nog inte med klargöra för mina arbetskamrater där hur genomrutten och oseriös restaurangbranschen är. Takt och ton är en bra egenskap.
Citera
2011-11-11, 13:06
  #3
Medlem
mollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kan du förtydliga dig lite? Vilken typ av jobb rör det sig om? Ska du jobba på kommunens reningsverk är det säkert inga problem att såga svensk sjukvård, men om du t.ex. provjobbade inom kommunens äldreomsorg kanske det inte är någon bra idé att såga den verksamheten jäms med fotknölarna redan första dagen. Om jag provjobbar på en restaurang börjar jag nog inte med klargöra för mina arbetskamrater där hur genomrutten och oseriös restaurangbranschen är. Takt och ton är en bra egenskap.

Med f.d missbrukare, vi diskuterade psykvård, jobbet är som social rådgivare. Sen hade jag inte haft den diskussionen med brukarna . Har en massa erfarenhet och är grym på det jag gör! Har aldrig hänt mig förut att någon arbetsgivare tackar nej. Dessutom sa hon att de de ville se var hur jag "hanterade brukarna" inte något annat, och där var det ju inte några problem. Är riktigt besviken på det som hänt. Funderar lite på att skriva ett mail och cc:a den högsta chefen. Att man tänker kritiskt är ju ett otroligt dåligt underlag för att inte ge någon ett arbete. Känner mig riktigt dissad (och maktlös) även om det nu bara var ett extraknäck...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback