2018-09-23, 13:43
Medlem
JiseOnes avatar
Upplever ingen korstolerans i den bemrkelsen, r jag p benso-at s tar 900 bort toleransen + att jag blir vck, dag 2 hller 3-600mgx2 bort densamma utan rus, med en frlngd efterbnghet...
Lyrica har varit en favorit sen den kom ven om det r blandade knslor, lite som till alkohol eller nt. Vilka sklart gifter sig utmrkt. Men mer individuell medicin med underliga interaktioner med andra mediciner fr man leta efter. Har vart med om att blanda med tjack, det var som de tog ut varandra och ingenting funka. Koffein dremot, boostar dess effekt ordentligt p mig. Vingligheten frsvann efter de frsta gngerna och terfinner sig inte, ven om jag har uppehll p 1+ r. Vissa verkar inte f rus alls..

OP-at funkar den ok fr att somna.

Dock alltid lyckats hlla mig frn att ta lyrica lnge nog d jag tkr benso funkar bttre som ren ngestlindrande, vilket den fr mig blir efter rusets slut. Isf hade nog gabapentin varit att fredra, AT-n p den har jag inte hrt ska va nt s extremt som p lyrica ven om effekten r snarlik.
Senast redigerad av JiseOne 2018-09-23 kl. 13:48.
Citera
2018-11-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JiseOne
Upplever ingen korstolerans i den bemrkelsen, r jag p benso-at s tar 900 bort toleransen + att jag blir vck, dag 2 hller 3-600mgx2 bort densamma utan rus, med en frlngd efterbnghet...
Lyrica har varit en favorit sen den kom ven om det r blandade knslor, lite som till alkohol eller nt. Vilka sklart gifter sig utmrkt. Men mer individuell medicin med underliga interaktioner med andra mediciner fr man leta efter. Har vart med om att blanda med tjack, det var som de tog ut varandra och ingenting funka. Koffein dremot, boostar dess effekt ordentligt p mig. Vingligheten frsvann efter de frsta gngerna och terfinner sig inte, ven om jag har uppehll p 1+ r. Vissa verkar inte f rus alls..

OP-at funkar den ok fr att somna.

Dock alltid lyckats hlla mig frn att ta lyrica lnge nog d jag tkr benso funkar bttre som ren ngestlindrande, vilket den fr mig blir efter rusets slut. Isf hade nog gabapentin varit att fredra, AT-n p den har jag inte hrt ska va nt s extremt som p lyrica ven om effekten r snarlik.

Tycker gabapentin funkar bttre, fylla p med 300 varje halvtimme/timme tills man r njd och sen en p morgonen s slipper man bakfylla och at
Citera
2018-11-27, 12:30
Medlem
EastCoastWays avatar
Petat i mig en mngd Lyrica, 900mg och sedan 6mg Ikto

Dom tar ut varandra helt och hllet fr mig. Men det r vl olika fr alla
Citera
2018-12-20, 15:31
Hur snabbt kommer tolerans p Lyrica?

Jag ter 2 mg Iktorivil o 225 mg Lyrica om dagen (samt 7,5 mg Imovane). Jag har inte mrkt ngon tolerans. Jag t 4 mg Iktorivil i 15 r, men utvecklade aldrig ngon tolerans. Om jag halverade till 2 mg Iktorivil s fick jag Lyrica (75 mg x 3 ggr), det ger ett bttre lugn.

Jag har nu tit Lyrica sen i maj, men upplever inte att jag utvecklat tolerans. Kan jag ha samma tur med den, som med Iktorivilen?
Citera
2019-03-22, 21:02
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Hur snabbt kommer tolerans p Lyrica?

Jag ter 2 mg Iktorivil o 225 mg Lyrica om dagen (samt 7,5 mg Imovane). Jag har inte mrkt ngon tolerans. Jag t 4 mg Iktorivil i 15 r, men utvecklade aldrig ngon tolerans. Om jag halverade till 2 mg Iktorivil s fick jag Lyrica (75 mg x 3 ggr), det ger ett bttre lugn.

Jag har nu tit Lyrica sen i maj, men upplever inte att jag utvecklat tolerans. Kan jag ha samma tur med den, som med Iktorivilen?

Har jag svrt att tro. Har aldrig hrt eller lst om ngon som inte fr toleranshjning av Lyrica. Tar jag 300 mg dag 1 s mste jag ta 350 mg dag 2
Citera
2022-01-25, 21:45
Medlem
KringExs avatar
Jag vill hvda att det iaf finns en viss korstolerans mellan Gabapentinoider (Gabapentin, Lyrica, Phenibut osv) och benso. Jag har tit Gabapentin varje dag nu i ganska hga doser. Kpte ngra Imovane idag och jag fick ta ngra stycken innan det hnde nt. Det hnde aldrig frut. D hade jag knt av en Imovane.
Citera
2024-10-13, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Har jag svrt att tro. Har aldrig hrt eller lst om ngon som inte fr toleranshjning av Lyrica. Tar jag 300 mg dag 1 s mste jag ta 350 mg dag 2

Det e helt individuellt. Jag har tattt lyrica frn och till varannan dag under 3-4 r och aldrig tagit mer n en 300mg . Folk som drnker sig i lyrica flera gram e MIND BOGGLING. Svrt o tro fr du kanske e mer tolerant men som sagt allt e frn person till person . Efter va 3 r med ngon Lyr i veckan hade jag inga som helst problem o ba sluta ta dom .. nr jag inte tagit lyr s har jag inte haft ngon at ABS nada verhuvudtaget terigen verstiger du inte mer n en tablett o letar du efter rus o kkar en karta om dagen d kan du lika bra brja jonka.(uttryck inte bokstavligen) s jag fattar vad han menar . Allt handlar om att inte ka doser det e dr problemen brjar allt frn at till GRANDMALL vilket kan dda en direkt .. sluta verdriva helt enkelt o kan man ej hllla sig frn o mikrodosera s brja inte verhuvudtaget fr dt slutar med att personer sen mste p behandling .. som vi sger sluta bla o va en man oavsett .. inget i livet e ltt men ter du tabs som du ter eller dricker vatten s skyll er sj period gammal trd men still !!
Senast redigerad av MrCriminal 2024-10-13 kl. 09:10.
Citera
2024-10-13, 12:38
Medlem
Alla kan inte kontrollera Lyrica, vldigt ofta..inte alltid men ofta r det en drog som kommer in som en abstinens dmpare d den fungerar utmrkt mot opi/alko/benso etc. S mnga som brjar med Lyrica har redan beroende problematik och d blir det rtt svrt att hantera lyrican. I brjan kan det funka men med tiden blir det svrt. Dem jag vet som klarat av det r folk som inte gtt p andra droger och som inte r "beroende personligheter". Men idag har det blivit mer populrt kan tnka mig att det r mycket ungdomar som gillar lyrica typ blanda med alkohol p fest. Gr man p 300 mg s r man fortfarande p en hyffsat lg dos typ medicinsk dos. En missbrukare njer sig inte med 1 kapsela ala 300 mg kanske frsta gngen. Jag tog 600 mg min frsta gng. Klart att det bsta r om man kan hlla nere doserna, men majoriteten av missbrukare klarar det inte. Har personligen inte rrt Lyrica p snart 5 r och jag lg p gramsdoser var o varannan dag upp emot 4000 mg. Men jag anvnde det mest mot opi abstinens, men det blev ju tillsammans med opi ox. Man ska nog vara glad att man lever idag!
Citera
2025-01-03, 08:54
Medlem
EastCoastWays avatar
Jag har fr mig att benzo biter p en GABA enhet och pregalin binder till en annan GABA-Bs subunit, nt i dom dragen.
Sjlv upplevde jag definitivt korstolerans med dom bda.

Men tar jag Lyrica och suger i mig en jolle utan benzo i blodet s boostar det thct enorm upplever jag.

Men tar jag benzo och rker s blir det bara en body high, och en vldigt seg sdan. Jaja, bara en parantes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in