2018-04-14, 20:03
Medlem
Psykiatriker har jag ingen, och lkare vet ni ju hur ltta dom r att f tag p...

Ngon alls som vet?
Citera
2018-04-14, 23:34
Medlem
SvartaBjorns avatar
Psykiatri och psykofarmaka --> Bensodiazepiner
/Moderator
Citera
2018-04-14, 23:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Sammanfogat 2 trdar.

/Mod
Citera
2018-04-15, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trebor81
Hej.

ter fr tillfllet bde Lyrica och iktorivil.

Ngot jag ej tnkt p r att detta kanske ger ett korsberoende, Dvs. Behver jag ngon gng byta ngon av substanserna kanske det blir ett helvete pga av att bda gr p gaba eller hur det nu funkar...?

Hjlp! Fr panik nr jag tnker p det..

Tack p frhand.
ter lyrica och stesolid och att sluta ta den ena utav dom r inga problem. Jag lovar.
Citera
2018-04-15, 08:23
Medlem
Sknt att hra.

Tack fr svar!
Citera
2018-04-15, 09:26
Medlem
KringExs avatar
Det finns inget vetenskaplig koppling mellan att dom skulle ha korstolerans. Lyrica gr inte direkt p GABAa receptorn utan binder till en auxilir subenhet (α2-δ-protein) av spnningsknsliga kalciumkanaler i det centrala nervsystemet.
Jag upplever inte nr jag har en viss bensotolerans att jag tl mer Lyrica
Citera
2018-04-16, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det finns inget vetenskaplig koppling mellan att dom skulle ha korstolerans. Lyrica gr inte direkt p GABAa receptorn utan binder till en auxilir subenhet (α2-δ-protein) av spnningsknsliga kalciumkanaler i det centrala nervsystemet.
Jag upplever inte nr jag har en viss bensotolerans att jag tl mer Lyrica

Tack fr svar.

Ska nu ven stta in Cymbalta. Har du eller ngon annan erfarenhet av det? Kommer det bli tufft, eller kommer lyrica samt iktoviril "tcka upp" fr biverkningarna tro?
Citera
2018-09-11, 09:23
Medlem
KringExs avatar
Nu har jag testat och p mig r dom definitivt inte korstoleranta. Jag ter dagligen mellan 6-8 mg Xanor och tog 450 mg Lyrica (utan att ha blandat med Xanor) och blev rejlt pverkad.
Skulle dom ha varit korstoleranta s skulle jag behvt betydligt hgre dos Lyrica med tanke p Xanors potens
Citera
2018-09-11, 12:17
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Nu har jag testat och p mig r dom definitivt inte korstoleranta. Jag ter dagligen mellan 6-8 mg Xanor och tog 450 mg Lyrica (utan att ha blandat med Xanor) och blev rejlt pverkad.
Skulle dom ha varit korstoleranta s skulle jag behvt betydligt hgre dos Lyrica med tanke p Xanors potens

Skulle inte du tnda av frn xanor? 😆😆😆😆
Citera
2018-09-11, 12:26
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Skulle inte du tnda av frn xanor? 😆😆😆😆

Har inte blivit av n
Citera
2018-09-11, 16:08
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Har inte blivit av n

Lter ju en riktig jvla bjrntjnst, rtt avgrande veckor hur ATn kommer att bli. 4-6 mg per dag nr du skulle sluta fr ngra veckor sen, och istllet gtt upp till 8mg. aj aj aj
Citera
2018-09-11, 16:18
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Lter ju en riktig jvla bjrntjnst, rtt avgrande veckor hur ATn kommer att bli. 4-6 mg per dag nr du skulle sluta fr ngra veckor sen, och istllet gtt upp till 8mg. aj aj aj

Jo jag vet, oerhrt korkad. Jag vet inte om du knarkar sjlv men man blir nstan lite schizofren som narkoman. Ena personligheten vill sluta men den andra vill fortstta. Och han som vill fortstta vinner nstan alltid.
'Man tnker "h det lser sig"
Jag tror att mnga narkomaner som lser detta hller med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in