Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-14, 20:03
  #145
Medlem
Psykiatriker har jag ingen, och läkare vet ni ju hur lätta dom är att få tag på...

Någon alls som vet?
Citera
2018-04-14, 23:34
  #146
Medlem
SvartaBjorns avatar
Psykiatri och psykofarmaka --> Bensodiazepiner
/Moderator
Citera
2018-04-14, 23:42
  #147
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Sammanfogat 2 trådar.

/Mod
Citera
2018-04-15, 00:48
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trebor81
Hej.

Äter för tillfället både Lyrica och iktorivil.

Något jag ej tänkt på är att detta kanske ger ett korsberoende, Dvs. Behöver jag någon gång byta någon av substanserna kanske det blir ett helvete pga av att båda går på gaba eller hur det nu funkar...?

Hjälp! Får panik när jag tänker på det..


Tack på förhand.
Äter lyrica och stesolid och att sluta ta den ena utav dom är inga problem. Jag lovar.
Citera
2018-04-15, 08:23
  #149
Medlem
Skönt att höra.

Tack för svar!
Citera
2018-04-15, 09:26
  #150
Avstängd
KringExs avatar
Det finns inget vetenskaplig koppling mellan att dom skulle ha korstolerans. Lyrica går inte direkt på GABAa receptorn utan binder till en auxiliär subenhet (α2-δ-protein) av spänningskänsliga kalciumkanaler i det centrala nervsystemet.
Jag upplever inte när jag har en viss bensotolerans att jag tål mer Lyrica
Citera
2018-04-16, 10:47
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det finns inget vetenskaplig koppling mellan att dom skulle ha korstolerans. Lyrica går inte direkt på GABAa receptorn utan binder till en auxiliär subenhet (α2-δ-protein) av spänningskänsliga kalciumkanaler i det centrala nervsystemet.
Jag upplever inte när jag har en viss bensotolerans att jag tål mer Lyrica


Tack för svar.

Ska nu även sätta in Cymbalta. Har du eller någon annan erfarenhet av det? Kommer det bli tufft, eller kommer lyrica samt iktoviril "täcka upp" för biverkningarna tro?
Citera
2018-09-11, 09:23
  #152
Avstängd
KringExs avatar
Nu har jag testat och på mig är dom definitivt inte korstoleranta. Jag äter dagligen mellan 6-8 mg Xanor och tog 450 mg Lyrica (utan att ha blandat med Xanor) och blev rejält påverkad.
Skulle dom ha varit korstoleranta så skulle jag behövt betydligt högre dos Lyrica med tanke på Xanors potens
Citera
2018-09-11, 12:17
  #153
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Nu har jag testat och på mig är dom definitivt inte korstoleranta. Jag äter dagligen mellan 6-8 mg Xanor och tog 450 mg Lyrica (utan att ha blandat med Xanor) och blev rejält påverkad.
Skulle dom ha varit korstoleranta så skulle jag behövt betydligt högre dos Lyrica med tanke på Xanors potens

Skulle inte du tända av från xanor? 😆😆😆😆
Citera
2018-09-11, 12:26
  #154
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Skulle inte du tända av från xanor? 😆😆😆😆

Har inte blivit av än
Citera
2018-09-11, 16:08
  #155
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Har inte blivit av än

Låter ju en riktig jävla björntjänst, rätt avgörande veckor hur ATn kommer att bli. 4-6 mg per dag när du skulle sluta för några veckor sen, och istället gått upp till 8mg. aj aj aj
Citera
2018-09-11, 16:18
  #156
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Låter ju en riktig jävla björntjänst, rätt avgörande veckor hur ATn kommer att bli. 4-6 mg per dag när du skulle sluta för några veckor sen, och istället gått upp till 8mg. aj aj aj

Jo jag vet, oerhört korkad. Jag vet inte om du knarkar själv men man blir nästan lite schizofren som narkoman. Ena personligheten vill sluta men den andra vill fortsätta. Och han som vill fortsätta vinner nästan alltid.
'Man tänker "Äh det löser sig"
Jag tror att många narkomaner som läser detta håller med
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback