2011-11-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jouma
Då får du tro det, jag vet att det är annorlunda. Problemet med att argumentera med folk med din inställning är att ni tror att finansiell ekonomi är en vetenskap, att det som står i böckerna stämmer. Det som står i böckerna kan stämma historiskt men du kan inte veta att det stämmer i framtiden.

trading i största allmänhet tycker celeno o hans värdekompisar om att hacka ned på.

de sitter gärna på sina höga hästar - kastar ur sig massa spydigheter men klarar inte själv av att prestera på börsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Nej, jag är inte intresserad av Sveriges bästa trader.

Sveriges bästa trader går väl flera 1000% plus varje år, eftersom halva flashback och din bekantskapskrets "utan problem" drar in 30-100% om året.

Jag vet vem han är. Vad är hans track-record då?

du är inte intresserad av nån trader alls. jo, de som förlorar då får du din tes bekräftad om och om igen.
Citera
2011-11-11, 22:35
Medlem
Flashfacks avatar
Jag är ny inom aktiehandel men jag har definitivt potential att göra mer än 100% något/ett par år. Att göra det årligen utan att komma under är omöjligt och om man tror annat så är man bara naiv och har en helt fel verklighetsförankring.
Citera
2011-11-12, 00:12
Medlem
Aktieklipparns avatar
Slutsatsen efter att läst igenom denne tråd blir följande:

Många fler än vad jag trodde måste vara gravt begåvningshandikappade

Om det ändå vore så lätt...
Citera
2011-11-12, 00:19
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
trading i största allmänhet tycker celeno o hans värdekompisar om att hacka ned på.

Inte alls. Folk får göra precis vad de vill med sina pengar. Lögnare och idioter däremot, de tycker jag om att hacka ner på. Jag har skrivit det innan men det verkar svårt att ta till sig. Det ligger i sakens natur.

Citat:
de sitter gärna på sina höga hästar - kastar ur sig massa spydigheter men klarar inte själv av att prestera på börsen.

En sak ska du ha jävligt klart för dig: Min häst är tusen gånger högre än din så länge du är en jävla lögnare.

Vem som har mest pengar av oss två är med stor säkerhet jag, men det bygger jag såklart bara på den fakta som är känd just nu; jag har mycket pengar medan de flesta andra inte har det.

Citat:
du är inte intresserad av nån trader alls. jo, de som förlorar då får du din tes bekräftad om och om igen.

Eftersom 90% förlorar så är min tes rätt så bekräftad redan.
Citera
2011-11-12, 00:25
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashfack
Jag är ny inom aktiehandel men jag har definitivt potential att göra mer än 100% något/ett par år.

Jag gjorde mer än 100% år 1999. Alla har den "potentialen".
Citera
2011-11-12, 00:52
Medlem
En sund och kritisk inställning är alltid bra. För att producera 100% varje år behöver avkastningen ligga på många sigma för att det ska fungera på lång sikt, vilket kräver många okorrelerade portföljer eller att man handlar med en mycket hög frekvens.

Av någon anledning verkar det som om alla handlare som skryter om sin oövervinnerlighet är dåliga på matte.
Citera
2011-11-12, 01:13
Medlem
Börsen lurar vem som helst till att vara proffs i uppgång, men visar ditt sanna jag i nedgång.
Citera
2011-11-12, 08:11
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av favxkvadrat
Börsen lurar vem som helst till att vara proffs i uppgång, men visar ditt sanna jag i nedgång.

Precis! inte särskilt svårt att gå 100% plus i en uppåtgående trend som ex-99
Speciellt om man går in i derivat, men att påstå att man snittar på 100% eller mer
är bara löjligt när inte ens proffsen snittar på hälften, men här på FB är vi ju gudar

Snitta på 2år kan jag köpa om man handlar i högriskpapper, men inte på ex 10år.
Citera
2011-11-12, 09:21
Medlem
SparkMans avatar
Köp en aktie för 1 öre och sälj för 2 öre. 100%, hur svårt kan det vara? En gång per år så har man 100%/år.

Citera
2011-11-12, 09:54
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Köp en aktie för 1 öre och sälj för 2 öre. 100%, hur svårt kan det vara? En gång per år så har man 100%/år.

Köpte en warrant för 0,17 och sålde för 1,08 men tyvärr inte alla ägg i samma korg
Köpte bara 20.000st

Sålde av Lupe-waranten för 0,10 öre (100.000st) om jag hade haft kvar dom så hade jag gjort över 1000% sålde med förlust naturligtvis...
Citera
2011-11-12, 10:06
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Köpte en warrant för 0,17 och sålde för 1,08 men tyvärr inte alla ägg i samma korg
Köpte bara 20.000st

Sålde av Lupe-waranten för 0,10 öre (100.000st) om jag hade haft kvar dom så hade jag gjort över 1000% sålde med förlust naturligtvis...
Jo, optioner/warranter kan ge fina hävstänger om man tajmar rätt. Då kan man få mer än 100% årligen. Fast risken att torska allt är ju självklart större
Citera
2011-11-12, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Inte alls. Folk får göra precis vad de vill med sina pengar. Lögnare och idioter däremot, de tycker jag om att hacka ner på. Jag har skrivit det innan men det verkar svårt att ta till sig. Det ligger i sakens natur.

En sak ska du ha jävligt klart för dig: Min häst är tusen gånger högre än din så länge du är en jävla lögnare.

Vem som har mest pengar av oss två är med stor säkerhet jag, men det bygger jag såklart bara på den fakta som är känd just nu; jag har mycket pengar medan de flesta andra inte har det.

Eftersom 90% förlorar så är min tes rätt så bekräftad redan.

välbeställd o bitter. det bekräftar tesen att man inte kan köpa lycka. fortsätt du sitta på fb o vara överlägsen med dina pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in