Citat:
Ursprungligen postat av jouma
Nu är du onödigt fånig. Som jag skriver i inlägget ovan så kommer det ju faktiskt inte spela någon som helst roll om jag presenterar ett exempel eller inte för du kommer ändå säga att avkastningen beror på tur, alternativt att det är något brottsligt inblandat.
Antagligen kommer jag det ja. Och varje gång jag presenterar exempel, som att det inte finns en enda svensk fondförvaltare som kan prestera dessa avkastningar, så kommer du ändå säga saker som att svenska fondförvaltare är kassa eller att riktigt duktiga investerare är inte intresserade av riskkapital (varför de nu inte skulle vara det, antagligen av samma anledning som "riktiga" medium inte är intresserade av James Randis 1 miljon dollar).
Citat:
När har jag sagt att Sveriges bästa trader genererar 1000% per år?
Det var jag som sa "Sveriges bästa trader går väl flera 1000% plus varje år", inte du. Om nu var och varannan flashbackare kan göra 100% utan ansträngning så måste ju
Sveriges bästa göra mer än så (obs: inte du som sagt 100% utan ansträngning, utan tex vigoroso, prOGramrebell, gavlip mfl).
Citat:
När har jag sagt att min bekantskapskrets gör det och dessutom utan problem?
med egna ögon sett människor som åstadkommer 30% och mer årligen under långa perioder till helt accepterbar risk. Har i ett tidigare jobb kunnat följa ett gäng sådana kunder. Visst, de anstränger sig ordentligt men inte mycket mer än någon med ett vanligt tidskrävande jobb.