Citat:
Ursprungligen postat av Freelunch
Vet inte riktigt vad du argumenterar mot. Alla som handlar handlar efter vad de tror är en sannolikhet att gå med vinst i slutända, så där faller din första mening. Då de flesta har en sannolikhet på närmare 50% att gå med vinst så är annanmedlems uträkning korrekt.
De flesta har en sannolikhet på 50% att gå med vinst? Inga odds jag spelar efter, men det är inte heller det beräkningarna är gjorda efter. Som han som skrev uträkningen om 6%, skrev han någonsin att han har 50% chans? Nej, han tar bara procentsatserna och ränta på ränta effekten vilken jag försöker förtydliga. Ingen har nämnt att han spelar med 50% chans att gå med vinst, han och jag pratar om hur många köp med viss procent vinst det krävs för att göra vinst. Sedan att ni vill påstå att det är 50% chans att vinna på aktier håller jag inte med om och orkar inte diskutera heller. Kolla på hans post från första början där han inte nämner något om chans att vinna, bara hur många trades med viss procent det krävs för att fördubbla på ett år...