Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-07, 13:43
  #1
Medlem
Som rubriken lyder. Jag söker den absolut bästa mjukvaran där man kan följa NASDAQ OMX börsen med senaste köpen och så vidare. Mottar alla tips

Tack på förhand.
Citera
2011-11-07, 13:59
  #2
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Kostar inte detta väldigt mycket pengar? Har för mig man köper/hyr en monitor på licens för rätt feta siffror. Kan ha fel men det var det svaret jag fick senast jag letade efter liknande.
Citera
2011-11-07, 14:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FecutyZ
Som rubriken lyder. Jag söker den absolut bästa mjukvaran där man kan följa NASDAQ OMX börsen med senaste köpen och så vidare. Mottar alla tips

Tack på förhand.

Problemet med dessa program är att du inte följer börsen i realtid utan ligger alltid lite efter pga uppkoppling osv. finns en bra dokumentär om detta på http://topdocumentaryfilms.com/ kommer dock inte ihåg vad den heter. De lär även nämna programvarorna i denna dokumentär.
Citera
2011-11-07, 14:55
  #4
Medlem
the online trader. klart mest prisvärd
Citera
2011-11-07, 15:05
  #5
Medlem
Stuntman Bobs avatar
1200:- i månaden, det var ganska dyrt precis som jag mindes.
Citera
2011-11-07, 15:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
1200:- i månaden, det var ganska dyrt precis som jag mindes.

allt är ju relativt. det beror på vad man behöver för info. men i förhållande till vad man får tycker jag det är sjukt billigt.
Citera
2011-11-07, 16:28
  #7
Medlem
pilt77s avatar
beror på hur du vill ha informationen presenterad, nöjer du dig med avslut i realtid går det att få för nån hundralapp både på avanza och nordnet. Vi du ha grafer blir det dyrare. 6-700 är nog det billigaste abbonemanget på Online Trader.
Citera
2011-11-07, 20:00
  #8
Medlem
Online Trader
SIX Edge
Reuters 3000 Xtra
Bloomberg
Citera
2011-11-07, 21:20
  #9
Medlem
powerforcers avatar
1 200 kr/mån för skitprogrammet Online Trader?
Betalar 60 kr/mån för realtidsdata level 2 från OMX och använder en klart överlägsen gratis trader: MultiCharts
Citera
2012-02-21, 08:55
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
1 200 kr/mån för skitprogrammet Online Trader?
Betalar 60 kr/mån för realtidsdata level 2 från OMX och använder en klart överlägsen gratis trader: MultiCharts

Låter klart intressant! Har några frågor:

1. Vilken dataleverantör har du? (gärna länk)
2. Vilken Broker använder du?
3. Handlar du i Sverige/USA eller andra marknader?

Jag har tittat en del på Multicharts och Ninjatrader osv., men inte fattat hur man handlar med dem på OMX, och gärna med en svensk Broker. Eller är framgångsreceptet att gå via en amerikansk leverantör?

Är intresserad av realtidskurser, historiska intradagskurser, avancerad TA med möjlighet att lägga manuella ordrar och även möjlighet till utveckling av automatiserad algo-handel med möjlighet att backtesta en strategi.
Vilken setup skall jag använda då?
Går det att göra detta via Avanza eller Nordnet, eller måste man gå via någon Amerikansk broker?
Citera
2012-02-21, 09:26
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
1 200 kr/mån för skitprogrammet Online Trader?
Betalar 60 kr/mån för realtidsdata level 2 från OMX och använder en klart överlägsen gratis trader: MultiCharts

det lät prisvärt. vad inkluderar level 2?

tot är dock inget skitprogram. presentera en handelsapp med samma prestanda och charting möjligheter som den till ett bättre pris.

edit: ah, du kanske avser som uteslutande charting?
__________________
Senast redigerad av mistadabolina 2012-02-21 kl. 09:32.
Citera
2012-02-21, 15:12
  #12
Medlem
Hitta kursvinnare Pro Plus.

2000 kr per år. Tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback