Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-07, 04:36
  #1
Medlem
Hej, jag befinner mig för tillfället i Kalifornien och skulle vilja växla mina svenska pengar mot dollar. Men hur gör jag detta på bästa sätt?

Vid min första instättning till Bank of America så fick jag en kurs på 6,7 kr per dollar, men nu så får jag 7,1 om jag gör det idag.

Hade tänkt att sätta in pengar förra veckan då kursen var nere på så lite som 6,3, men när jag var på banken så erbjöd de mig en kurs på 7.0. Förstår ingenting..

Någon som vet hur jag växlar in mina pengar på bästa sätt?

Mvh Thuuug
Citera
2011-11-07, 06:01
  #2
Medlem
gå till ett växlingskontor?
Citera
2011-11-07, 08:01
  #3
Medlem
zirres avatar
Växlingskontor så som Forex, Exchange mfl brukar funka helt ok.
Annars kan du alltid använda ditt visa/mastercard i alla tillgängliga bankomater. Växelkurserna brukar vara helt okej även där. Tänk bara på att bankomaterna tar en avgift på ca 35kr per uttag. Så det är smart att plocka ut max per uttag.
Citera
2011-11-07, 08:34
  #4
Medlem
Sedan får du acceptera att ingen säljer dollar till dig för samma summa som det står på börsen och alla dagsrapporter om hur dollarn står.
Citera
2011-11-07, 17:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whooo
gå till ett växlingskontor?

Vilket? Hittar varken Forex eller Xchange här. Har även försökt att söka på google men det verkar inte finnas i samma utsträckning som hemma. Det enda stället jag har hittat är min bank, men då får jag betala över 7kr dollarn
Citera
2011-11-07, 17:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirre
Växlingskontor så som Forex, Exchange mfl brukar funka helt ok.
Annars kan du alltid använda ditt visa/mastercard i alla tillgängliga bankomater. Växelkurserna brukar vara helt okej även där. Tänk bara på att bankomaterna tar en avgift på ca 35kr per uttag. Så det är smart att plocka ut max per uttag.

http://mfl.com/ verkar ju vara ett lokalt företag i Ohio? De andra två hittar jag inte
Citera
2011-11-08, 19:16
  #7
Medlem
Helt jäkla omöjligt ju! Ringt till säkert 10 banker och 10 "associates" till Western Union... Verkar bara vara Bank of America som erbjuder denna m;jligheten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback