Citat:
Ursprungligen postat av Derivative
Det var ju inte riktigt det svaret jag var ute efter. Det r kanske ett bra tips om man bara vill kunna klara kursen. Jag r verkligen intresserad av matematiken jag lser och vill verkligen kunna det jag gr. Drav vore det kul att hra vad andra har fr bild av innehllet i kursen. Finns det ngra intressanta mnen i kursen som r intressanta att underska djupare?
Trna p parametisering. Det kan man i princip inte f nog av.
Derivera r rtt enkelt, och eftersom du r duktig s kan du skert hoppa ver detta tills vidare iaf, om du vill g snabbt fram.
Multipelintegraler r rtt s roligt och anvndbart ocks. Det svraste dr r troligen att p ett bra stt lyckas beskriva omrden som man integrerar ver. D behver man vara bra p att rita mngder. Lr dig om t.ex. kompakta mngder. Nr man klarar av detta bra s kan man hrleda en vldans massa formler om geometri. Fast de flesta utav dessa kan man gra med rotationsvolymer nd. Hur som helst r det alltid trevligt.
I vrigt s r det la lika bra att du kr igenom hela boken frn start till slut om du nd vill lra dig det grundligt. Det betyder ju inte att du skall rkna alla uppgifter, men att du iaf behandlar alla omrden. Som vanligt s br man bara brja rkna uppgifter man inte klarar av.
gl hf