2011-11-07, 18:43
Moderator
Schlesiens avatar
Kolla om ni har någon info att tillföra på nån av punkterna nedan:

1. Är det klarlagt att S*bastian Nilsson-Telia är GM på Stureplan? Som nu är anhållen? Vem är den andre anhållne personen?

2. Var flaskan det enda våldet som skedde på Stureplan?

3. Vad är det för "hets mot folkgrupp" någon (SNT?) är dömd för? Vad rörde det sig om?
Aftonblaskan skriver inte dömd: "Patric Linblom är advokat till" den "16-årige pojken är sedan tidigare under utredning av polisen och misstänkt för en rad brott som hets mot folkgrupp, olaga hot, misshandel."

4. Vem är Max? Var kommer han in?

5. Kan ngn bekräfta med fler uppgifter på att Säpo kommit och "räddat" ER på fester 6 ggr de senaste 8 månaderna?

6. Var det förutom D***d R*d*nd* någon mer som blev nedsparkad/slagen utomhus i Smedslätten?

7. Vill D***d R*d*nd* eller någon annan göra en anmälan mot ER? Om ER har lika stora problem med självkontroll som t ex "16-åringen" men aldrig blir lagförd så är det väl inte bra?

8. Vem är hjälten i "ER's grupp" som lade sig på killen för att stoppa sparkarna?

Med andra ord, kan vi komma framåt i tråden istället för att åsiktsvädra om politik och ras och andra "favoritämnen"? Märker ni att tråden fortfarande ligger en bit före massmedia?
Senast redigerad av Schlesien 2011-11-07 kl. 19:27. Anledning: Tillägg citat ur Aftonblaskan
Citera
2011-11-07, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Det mest pikanta i den här soppan tycker jag personligen annars är hans minst sagt ovårdade språk han använde på Facebook när han uttryckte sitt hat mot Mona Sahlin Undrar hur Fredrik själv pratar/pratat om Mona Sahlin och andra sossar hemma i stugan?

Vad är det han har sagt om Mona Sahlin då?
Citera
2011-11-07, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av St.Hollie
MSN publicerade det här och två andra artiklar om fallet.

http://nyheter.se.msn.com/gallery.aspx?cp-documentid=159709515

Citat:
Expolischefen: "Säpo borde prata med Reinfeldts son"
– Det ska absolut inte vara mamma och pappa. Inte heller någon barnpsykolog, då blir det för sockersött. Det är bättre om en manlig Säpo-polis tar det snacket.

Bra artikel av msn, aftonhoran skriver inte sånt!
Citera
2011-11-07, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skogshomo
Varför hoppar inte media på tåget om att sonen är främlingsfientlig tro ?
Det luktar lite censur om just detta.

Högermedierna SVD, GP och DN håller inte på med skvaller och skriver speciellt inte om det när de gäller moderater. Expressen är en skvallerblanka och skulle mycket väl kunna skriva om den, men även denna tidning är ju höger influerad.Aftonbladet brukar ta de lugnt med att skriva skvaller om minderåriga. Samma sak när det gäller nyheter på TV, , men aftonbladet brukar aldrig skriva om minderåriga och hade nyheterna gjort det hade de fått skit från tv-ombudsmannen och allt vad det heter.
Citera
2011-11-07, 19:07
Medlem
tjuvholts avatar
Lär ha lagts upp tidigare. Orkar inte kolla igenom alla inlägg.

http://cl.ly/1h2I001W3c1o433W1w3H
Citera
2011-11-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Var ska han annars ta vägen? Pappa har ju stängt alla ungdomsgårdar..

OnT:
Vad kan GM tänkas få för straff? Om han fälls?
Är GM minderårig oxå?
Ja Jimbo, man gör som min mor gjorde när hon tyckte jag att jag spårade ur.
Man skickar sonica pojken hit: http://www.jamtlandsdelen.se/foretag/H%C4RJEDALENS_KOMMUN-19414507.
Tyvärr finns nog inte hemmet kvar, men jag lärde mig bara av hotet av sos och moder att sluta med mitt leverne. Det finns utvägar utan att klaga på att det finns inget att göra. Skaffa dig en skateboard,ett par slalomskidor. Hitta på nått istället för att sitta och bräka: Det finns inget att göra!
Då är det stora fel på dina föräldrar som inte har stimulerat dig, utan bara satt dig framför Tv-n.
Klaga på dem istället för samhället Blir man son av att vara född rik så är jag jävligt glad att mina föräldrar var fattiga. JAG var åtminstone ÄLSKAD.. Förlåt allihop, tål inte när folk sägerET FINNS INGET ATT GÖRA!!!!
Citera
2011-11-07, 19:15
Medlem
xantrexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Du har inte så bra koll på ungdomar va? De allra flesta 16-åringar är ute och härjar på nätterna, de som sitter inne eller ligger och sover är antingen utstötta, sjuka eller väldigt religiösa.

Du måste ju vara helt blåst. Gör om gör rätt. Man är inte och "härjar" på Stureplan som 16-åring vid 01.
Citera
2011-11-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
1. Är det klarlagt att S*bastian Nilsson-Telia är GM på Stureplan? Som nu är anhållen? Vem är den andre anhållne personen?

2. Var flaskan det enda våldet som skedde på Stureplan?

3. Vad är det för "hets mot folkgrupp" någon (SNT?) är dömd för? Vad rörde det sig om?
Aftonblaskan skriver inte dömd: "Patric Linblom är advokat till" den "16-årige pojken är sedan tidigare under utredning av polisen och misstänkt för en rad brott som hets mot folkgrupp, olaga hot, misshandel."

4. Vem är Max? Var kommer han in?

5. Kan ngn bekräfta med fler uppgifter på att Säpo kommit och "räddat" ER på fester 6 ggr de senaste 8 månaderna?

6. Var det förutom D***d R*d*nd* någon mer som blev nedsparkad/slagen utomhus i Smedslätten?

7. Vill D***d R*d*nd* eller någon annan göra en anmälan mot ER? Om ER har lika stora problem med självkontroll som t ex "16-åringen" men aldrig blir lagförd så är det väl inte bra?

8. Vem är hjälten i "ER's grupp" som lade sig på killen för att stoppa sparkarna?

Med andra ord, kan vi komma framåt i tråden istället för att åsiktsvädra om politik och ras och andra "favoritämnen"? Märker ni att tråden fortfarande ligger en bit före massmedia?
Vad gäller Max så ska han enligt uppgift vara kompis med Sebastian ( GM) och vara den pådrivande i fjantstekargänget Stockholms bröder.
Citera
2011-11-07, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjuvholt
Lär ha lagts upp tidigare. Orkar inte kolla igenom alla inlägg.

http://cl.ly/1h2I001W3c1o433W1w3H
Det är lite kul eftersom hälften av kommentarerna i den här tråden är skrivna av folk I Eriks egen umgängeskrets...
Citera
2011-11-07, 19:23
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akaa100
Bra artikel av msn, aftonhoran skriver inte sånt!

Bra gjort av msn.
Men inte skall säpo agera psykolog eller tala en person tillrätta?
Det är väl knappast Säpos jobb?

Är det inte F och F som skall uppfostra sin slyngel till son?

Inte heller skall säpo rycka ut vid ett flertal aggressiva händelser startade av vår statsministers avkomma!
Okej, en gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket!
Citera
2011-11-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Det är lite kul eftersom hälften av kommentarerna i den här tråden är skrivna av folk I Eriks egen umgängeskrets...
Alla vill vara kompisar med en kändis.
Likadant när jag var 12-13 och fick reda på att Brasse var kusin med min far. Köpte väldigt många vänner på det. Klart att ingen sätter sig emot höjdarsonen, eller lowlifesonen
Citera
2011-11-07, 19:26
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xantrex
Du måste ju vara helt blåst. Gör om gör rätt. Man är inte och "härjar" på Stureplan som 16-åring vid 01.
Öh, inte? Det tror jag nog att många gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in