Citat:
Ursprungligen postat av Klimatflykting
Melange
Du är totalt osammhanängandeoch röjer en total okunskap om grundläggande fysikaliska och biologiska processer. Sen är det så att antingen ljuger du eller så ghar du problem medläsföreståelsen. Några exempel:
Länka till dem då, inte sidor som påvisar att man kan döda insekter med 400.000ppm CO2
Du är totalt osammhanängandeoch röjer en total okunskap om grundläggande fysikaliska och biologiska processer. Sen är det så att antingen ljuger du eller så ghar du problem medläsföreståelsen. Några exempel:
Länka till dem då, inte sidor som påvisar att man kan döda insekter med 400.000ppm CO2
Du frågade som sagt inte efter att döda alla insekter vilket artikeln gjorde antagandet att du ville. Du frågade heller inte efter en specifik insekt, du använde begreppet ospecificerad insekt. Om du förklarar för mig vilken insekt du vill döda kan jag möjligtvis hitta vilken CO2-nivå du behöver. Annars kan du väl googla själv, jag hittade många sidor som skrev 2000-4000 beroende på vilken insekt vi pratade om. Jag hade heller inga problem att hitta andra saker utöver dödlighet som påverkades vid CO2.
Citat:
Vad får dig att tro att det skulle finnas olja på asteroider och månar? Det vore i så fall en rejäl nyhet.
Nu skrev jag inte olja utan fossila bränslen. Inte exakt samma sak men om du läser på lite kan du hitta en del som tyder på massiva kolfyndigheter längre ut i solsystemet. Här kan du läsa om Titan (antar att du inte läst Arthur C. Clarke):
http://en.wikipedia.org/wiki/Titan_%28moon%29
Citat:
Om vi skall göra olja med kemiska metoder, på vilket sätt skulle detta påverka koldioxidhalten i atmosfären? Om man använder biomassa till detta blir nettoeffekten nära noll.
Om man använder biomassa till det ja, men frågan är varför man ska använda biomassa till det när kol är ett av de vanligaste grundämnena i universum? Dessutom behöver man ju mer än noll eftersom folk använder syre också. Känns som vi diskuterar på en tangent till OT här men det är inte speciellt orimligt att tänka att människan kommer att utnyttja allt kolbaserat till förbränning om inte något annat effektivare uppfinns.
Citat:
Ja kanske det, det verkar ju som om du behöver avsevärt mycket mer kunskap om svenska språket.
Från Wikipedia:
Från Wikipedia:
Etymologi används också till begreppet "insektslära". Du hade vetat det om du pluggat biologi eller växter.
Citat:
Allvarligt talat har du såpass omfattande intellektuella tillkortakommanden att det är meningslöst att diskutera med dig. Återkom när du i lugn och ro läst igenom tråden och förstått var det fallerar. Tag gärna någon till hjälp.
Och du kan passa på att läsa artiklarna du hänvisar till på co2science, vilket jag skarpt betvivlar du gjort-