2026-03-18, 15:00
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Du berättar ännu en gång bara din uträkning. Vad jag är nyfiken på är hur förklarar IPCC-forskarna att temperaturen inte har skenat utan följt modellen, och Loeb et al att de inte anser att deras CERES-data motbevisar IPCC? Och hur är deras förklaring fel?
Jag kan givetvis inte veta vad olika personer tycker om olika saker. Det är just sådant som diskussionen behöver handla om på ett vetenskapligt plan.

Nu är det såhär. Du har ställt till med så stor skada under så lång tid i tråden att det enda rimliga är att du lämnar tråden eller bannas enligt min uppfattning. Du kan absolut ingenting om vetenskapen och du har ingenting att tillföra. Jag kommer att betrakta fortsatta inlägg av samma slag som fortsatt sabotage av tråden.

Vill du däremot diskutera vetenskap så är jag gärna med. Men då måste du visa att du förstår. Så jag hänvisar åter till inlägget du svarade på och upprepar frågan: Är du med så långt?
Citera
2026-03-18, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Grejen är att Totius hypotes lutar sig mot att mer eller mindre alla experter har fundamentalt fel. Hela världens samlade kår av PhDs inom klimatforskningen, alla är puckon. Men inte Totius, hen har insett något som de inte gjort. Men hen beskriver bara sin uträkning, inte deras och hen pekar inte på hur deras uträkning är fel. Denna approach att "vederlägga" etablerad forskning genom att ignorera den, det är pseudovetenskapens metod, där man föraktar vetenskaplighet och kritiskt tänkande, och väljer enkla svar som låter bra.
Trams. Totius är knappast först med att ifrågasätta CO2 som den allenarådande skurken bakom den globala uppvärmningen Många framstående forskare har torgfört teorier som i betydligt större utsträckning än IPCCs konsensus söker förklaringar i solens variationer. Dessa har varit i minoritet och enligt världens politiker har de därmed haft fel.
Citera
2026-03-18, 15:06
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Trams. Totius är knappast först med att ifrågasätta CO2 som den allenarådande skurken bakom den globala uppvärmningen Många framstående forskare har torgfört teorier som i betydligt större utsträckning än IPCCs konsensus söker förklaringar i solens variationer. Dessa har varit i minoritet och enligt världens politiker har de därmed haft fel.
Dom, du och trollius är inte bara i minoritet,
ni är överbevisade.
Solens variation förklarar inte uppvärmningen.
Acceptera det .

Det är såklart intressant att kolla på data om solens variation , det är inte intressant att debattera det med 2 såna uppenbara haverister som ni är.
Citera
2026-03-18, 16:03
Medlem
Totiuss avatar
För att återgå till trådens ämne efter ännu en bisarr metadiskussion är det alltså både matematiskt och fysikaliskt omöjligt att stoppa in över 2 W/m2 från ökad ASR i IPCC:s förklaringsmodell utan att plocka bort CO2:
https://www.ipcc.ch/report/ar6/wg1/figures/chapter-7/figure-7-6/
Citera
2026-03-18, 16:19
Medlem
Totiuss avatar
Kopplar man ihop suppose kurvor med energin från ASR sedan millennieskiftet fås en vetenskapligt robust förklaringsmodell för uppvärmningen fram till nutid.
Citera
2026-03-18, 16:27
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nej, det är din åsikt men allt
Ok, men skriv inte det då så man slipper rätta dig.

För övrigt är det såklart ingen åsikt att de/ni är i minoritet i den frågan ,det är fakta.
Citera
2026-03-18, 16:31
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Kopplar man ihop suppose kurvor med energin från ASR sedan millennieskiftet fås en vetenskapligt robust förklaringsmodell för uppvärmningen fram till nutid.
Jasså?, länka då till alla de forskare och artiklar som säger det, tack.
Så vi kan diskutera....
Citera
2026-03-18, 16:34
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Ok, men skriv inte det då så man slipper rätta dig.

För övrigt är det såklart ingen åsikt att de/ni är i minoritet i den frågan ,det är fakta.
Det är en stor tragedi för mänskligheten att vi har tappat decennier av riktig vetenskap till förmån för politiserad pseudovetenskap.

Citat:
Jasså?, länka då till alla de forskare och artiklar som säger det, tack.
Så vi kan diskutera....
Vad menar du? suppose har en tydlig källförteckning och mätdata visar den fysiska verkligheten.
Citera
2026-03-18, 16:38
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

Vad menar du? suppose har en tydlig källförteckning och mätdata visar den fysiska verkligheten.

Som din hangaround formulerar det:

tokius 0 ,verkligheten 2342

Din åsikt är välkänd, du har ingen riktig vetenskap att backa upp det med.
Senast redigerad av GustavAnder 2026-03-18 kl. 16:47.
Citera
2026-03-18, 16:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Som din hangaround formulerar det:

tokius 0 ,verkligheten 2342
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Jag har aldrig sett en mer passande avatar på någon än just din.
Ja, GustavAnder verkar behöva en artikel som baseras på mätdatan istället för att själv titta på mätdatan.

GustavAnder verkar tycka att mätdata blir verklighet först när det finns en artikel. Men artikeln måste givetvis vara publicerad i rätt tidskrift också.

Det är en lång och selektiv väg innan verkligheten blir verklighet för GustavAnder.
Citera
2026-03-18, 16:53
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ja, GustavAnder verkar behöva en artikel som baseras på mätdatan istället för att själv titta på mätdatan.

GustavAnder verkar tycka att mätdata blir verklighet först när det finns en artikel. Men artikeln måste givetvis vara publicerad i rätt tidskrift också.

Det är en lång och selektiv väg innan verkligheten blir verklighet för GustavAnder.
Nej du tolkar mina inlägg på ett retarderat sätt, föga förvånande.

Din åsikt är välkänd, jag vill att ska backa upp den med riktiga forskares analyser.
Vad är problemet?
Citera
2026-03-18, 16:58
Avslutad
Citat:
Nej du tolkar mina inlägg på ett retarderat sätt, föga förvånande.

Din åsikt är välkänd, jag vill att ska backa upp den med riktiga forskares analyser.
Vad är problemet?
Varför vill du det? Du har ju redan bestämt dig för hur det ligger till med uppvärmningen. Saken är ju bevisad i din värld. Då kan du väl kosta på dig att leka lite med Totius tanke och försöka bemöta den vetenskapligt. Eller, nej just det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in