Citat:
Ursprungligen postat av Taalmannen
Nej verkligen inte!:
Färre! Det finns ingen korrelation, bara korrumperade regimer!
Svårare än så, men högst 2-3 dm högre havsnivå i genomsnitt om hundra år. 14 m = sinnessjukt!
Människor har valt/tvingats bo på platser som inte skulle bebos från början
Bättre förhållanden för odling med högre koldioxidhalt och GMO
Golfströmmen försvagas väl bara om sämre (kallare) klimat. Nej, jag hoppas på förbättrat klimatet
Om det blir varmare blir det färre oväder! Hahahah...
SEDAN DET BÄSTA: VARMARE KLIMAT OCH FÖRKORTAD TID till NÄSTA ISTID. OAVSETT ORSAK!
OCH INGEN AV DINA FARHÅGOR HÄNDER I SVERIGE!
Förklara istället varför du vill ha ett sämre klimat! Eller motsätter dig ett bättre!
Förändringarna kan leda till att det blir torkor på vissa ställen och översvämningar på andra.
2-3 dm är per grad havsvattnet blir varmare, tror du att det kommer ta 100 år för en grad, ja då lär du ha rätt.
14 m är ju beräknat på om dels grönlandsisarna smälter och sen dels (jag har för mig att det är) om en femtedel av antarktis landis åker i havet. Och om det blir varmare smälter väl isarna, eller hur? Alltså om de ismassorna åker i havet, vilket högst troligt kommer att hända om det blir mycket varmare så blir det 14 meters skillnad.
Förhållandena för odling blir lite bättre med med CO2 ja, GMO däremot är jag inget stort fan av, teknologin missbrukas allt för mycket. Däremot så är det ju så att om det blir översvämningar eller torkor så går det inte att odla, vi ser ju bara efter orkanerna i USA de senaste åren hur det påverkat.
Golfströmmen kan påverkas om det blir kallare i vattnet, dvs om Grönlands isar smälter(vilket jag just sa att dem kommer göra om det blir mycket varmare), och man tror också att det kan påverka om vattnet stiger en del(vilket jag också sagt att det kan göra).
Ja, slutklämmen var ju fin, för inte påverkas väl vi om resten av världen går åt helvete?
Till att börja med lär vi få en jävla massa mer flyktingar, sen lär den globala ekonomin gå åt helvete, sen kan vi nog förvänta oss en hel del krig i världen. Så nog kommer vi att påverkas alltid.