Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det där motsäger inte det jag skrev. Vidare är det givetvis synnerligen rationellt att ifrågasätta sådant som är uppenbart bristfälligt. Problemet med dig är att ämnet är högt över huvudet på dig och att du har en väldigt förvriden verklighetsuppfattning. Det övriga i ditt inlägg är så dumt och OT att jag inte kommenterar det.
Problemet är att du i egenskap av "upplyst" i konspirationsteorin har en annan uppfattning än den gängse (läs: ungefär hela världen) om vad som är bristfälligt eller inte. Om man tycker att ett helt forskningsfält är korrupt för att det inte delar ens uppfattning då är det en skapligt bra hint om att det är en själv, och inte de andra som har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Tony Heller? Är inte han geolog? En viktig del av klimatologin i så fall. Ser, liksom t.ex. astrofysiker, större sammanhang och har längre tidshorisonter än meteorologer och agronomer.
Eller du bara gissar att han är en okvalificerad amatör, utan att kolla upp? Ingen större förvåning om man haft det tvivelaktiga nöjet att ta del av ditt svamlande ordbajsande.
När jag säger amatörforskare så menar jag just det. Jag använder inte amatör som ett nedsättande prefix utan för att neutralt beskriva vad han är i det här sammanhanget. Det är mycket viktigt med precision och tydlighet i diskussioner, och att alltså veta vad man pratar om. Men lika mycket som det är viktigt är det vanligt att folk har svårt att hålla isär olika begrepp och börja kackla så alla, inklusive de själva blir förvirrade.
Vissa verkar bli imponerade av Hellers CV och tro att han faktiskt är en forskare, och lägga oförtjänt stor vikt på hans uttalanden. Han är en civilingenjör inom elteknik med en kandidatexamen i geologi som bedriver sin klimat"forskning"/antiklimatforsknings-aktivism på fritiden och publicerar sina "findings/åsikter" på sin blogg. Han är en amatör inom området, tillika inbiten aktivist, och hans åsikter och uttalanden måste behandlas som sådana. Att ignorera själva forskningsfältet och istället lyssna på en sådan amatör vore helt snurrigt och irrationellt. Jag hoppas du lyckas begripa det.
Och sen får du gärna hålla dina känslor i schack och tona ner otrevligheterna. Jag ordbajsar inte, förutom när jag är trött.
Från Wikipedia:
Citat:
En amatör, av franska amateur (ursprungligen från latinets verb amare, som substantiv amator, "en som älskar"), är en person som ägnar sig åt en verksamhet av eget intresse utan att ha den som yrke – motsatsen till professionell.[1] Gränsen kan definieras antingen genom utbildnings- och erfarenhetsnivå, eller genom inkomstnivå.