Citat:
Ursprungligen postat av
Faronstream
Vi hade global uppvärmingspaus mellan 1998-2013 för att sen tillfälligt stiga vid El nino 2014-2016, sedan 2000 får vi bara global uppvärming vid el ninos innan hade vi en stabil global uppvärmning på 0,14c/decennium.
Efter varje el nino kyls jorder ner ytterligare, var ju tur att Hunga tonga tillfälligt kunde tunna ut ozonlagret så vi får någon värme, hade annars varit 1c kallare i år jämfört med förra.
El ninos är bara överlagrad en trend på ca 0.2 grader per årtionde. Vi får ofta temperaturrekord under el nino. Att det blir nya rekord vid varje el nino beror på global uppvärming. Idag är la Nina åren varmare en el nino året 1998.
Så något har uppenbarligen hänt.
Helt ärligt kan jag inte begripa hur detta kan vara svårt att förstå. Jag tror att ni vet att ni har fel, men ändå upprepar dessa återkommande felaktigheter som papegojor utan hjärna.
Är detta verkligen svårt? För om detta är svårt, är ni ju helt chanslösa i att förstå mer komplexa ting i sakfrågan vilket diskvalificerar er från att bilda er uppfattningar i frågan. Ni vet kanske bara inte om det själva.
Här går det att se pedagogiskt. Och jag behöver nog påpeka att denna graf inte heller sträcker sig till 2023. Men det kommer ni förmodligen aldrig att förstå. Trots att åren står utskrivna i vad som brukar kallas x-axeln.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTmxIDtf_9Iy6u2V4cNbKPNKxGXbwYrC I6X7wtgIT8Pyw&s
Vi lever just nu i det kallaste årtiondet för resten av våra liv i avseende på global temperatur.