Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Ja, en sådan diskussion är både onödig och meningslös. Jag håller med dig.
Bra skrivet! De som är tillräckligt långt ut på högerkanten så att de kallar alla som accepterar vetenskap för "vänsterblivna" kommer dock inte att förstå vad du talar om. Men även om de är väldigt många på Flashback, är det inte alla på Flashback och desto färre utanför Flashback. Bra skrivet och formulerat. Håller med.
Håller med även här. Tullar tycker jag verkar vara en bra åtgärd för att minska konkurrenskraften för fossilgenererad produktion.
Tack det samma! Vi som inte röstade på Sd, AfS eller NMR i riksdagsvalet är i (knapp) minoritet på Flashback forum, enligt
(FB) Omröstning: Vilka partier röstar Flashbackarna på i Valet 2022 . Därför blir diskussionerna rätt vetenskapsföraktande och enkelspåriga här - i de partierna är ju många populister dvs emot "eliten" och brukar tycka att glada amatörers "sunda förnuft" och tro på konspirationsteorier och pseudovetenskap är bättre än experternas analys. De litar mer på diverse Youtubeklipp, bloggar och politiska tidningar på ytterkanten än på forskningspublikationer. En gång i tiden var det istället vänstern som spred konspirationsteorier - ofta om det militärindustriell komplexitet, och de teorierna visade sig ofta vara sanna konspirationer - medan Sd:arna, AfS:arna och NMR:arna sällan tycker att statistik och andra bevis för konspirationsteorierna är särskilt viktigt.
Så dina och mina röster behövs höras här.
För mycket tullar kan leda till handelskrig och lågkonjunktur i världen, och därför är nog många rädda för det. Men min tanke är att kriterierna ska vara satta så att väldigt få länder ska behöva betala, och alla länder ska ha en realistisk möjlighet att välja att åtgärda klimatpolitiken istället för att betala tullar.
Sd har faktiskt haft ett bra klimatförslag. Nämligen att de vill få med fler länder på Europas utsläppshandel. T.ex. Kina. Istället vill Sd minska Sveriges ambition på klimatområdet, men den delen i förslaget behöver man ju inte gilla. Men folk från USA är väldigt emot denna typ av avgifter.
Varför driver inte FN:s klimatkonferenser dessa frågor?