Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det spelar stor roll när mobbartyper använder ”vetenskap” som slagträ för att kalla åsiktsmotståndare för ”klimatförnekare” och andra hånfulla epitet.
Det finns inget ”semantiskt problem mellan orden energi och värme” – det är olika fysikaliska begrepp.
Det du frågar efter är grundläggande fysik som du kan studera själv.
Så, då kan inte solen "värma" upp jorden, eftersom fotonerna inte har någon värme utan bara energi, och de inte klarar av att värma upp ett kallare mellanliggande medium.
Känslan av värme man får från solen är bara psyops och mass formation som pappskallarna i grannforumet konspirationer talar om.
Mobbarna är sådana som du, MCD, cancer och andra, liksom jag.
Skillnaden är att inte ens i det här vågar många av er stå upp för det, utom totalidioten cancer då.
Men så hur fungerar det nu? Vad är det växthusgaserna absorberar och sedan avger?
Och vilken effekt har egentligen atmosfären?
Du måste förstå att när du totalt sågar andras vetenskap, så kommer du att få frågor på din egen.
Själv började jag här med att fråga om det egentligen var så farligt med utvecklingen, och lärde mig att för att få ett svar var jag tvungen att läsa själv, men med tips från deltagare.
Klimatskeptikernas argument förekommer inte i materialet annat än som exempel på felaktigt tänkande.
Och som sagt, oljebolagen själva visste vad som skulle hända för 40 år sedan, och de kan väl ändå inte ha varit styrda av Greta långt före det att hon föddes?