Citat:
Ursprungligen postat av
Snullerux
Jag hittade den här studien som visar att det inte finns några tecken på en betydande global uppvärmning.
170 Years of Earth Surface Temperature Data Show No Evidence of Significant Warming
Helt otroligt hur folk kan svälja detta. I vilken vetenskaplig tidsskrift har denna blivit publicerad? Kom du längre än till rubriken?
I så fall får du här en mer passande rubrik:
"För polynom med en negativ ledande koefficient av jämn grad (i detta fall grad 6) går f(x) → -∞ när x → ±∞".
Ja, kors i taket.
Varför inte grad 7? R2 skulle bli bättre. Min gissning: grad 6 är det högsta excel förmår. Dessutom hade det nog inte blivit något blogginlägg.
Den globala temperaturtrenden följer inte ett givet 6e gradspolynom. Det hade jag inte kunnat föreställa mig att jag skulle behöva skriva.
Klimatförnekare verkar föredra att kallas "skeptiker". Vore bra om någon kunde visa prov på detta någon gång i denna tråd. Tillsvidare är ni förnekare.
https://uh.edu/nsm/earth-atmospheric/people/faculty/tom-bjorklund/everyones-temperature-tool-newandrevised.pdf
Vi får väl se om temperaturen börjar sjunka kring 2020. Om den inte gör det kan vi kanske lita på att det kommer ett polynom av 8e graden med negativ ledande koefficient som köper oljeindustrin lite mer tid.
Frågar ni er aldrig själva varför ni inte kan hitta bättre argument än denna typ?
Och apropå konspirationer om köpta forskare:
Citat:
Dr. Bjorklund is a Research Scientist at the University of Houston. His current studies have focused on the geological evolution of the Los Angeles basin and continental borderland and its impact on the petroleum potential of the region and the application of advanced seismic attributes to characterize complex reservoirs. He has supervisory and technical experience with three major oil and gas companies that range from exploitation and close-in exploration in the West Coast, Rocky Mountain, and Mid-continent areas of the US to international operations in the offshore of Trinidad and China and in the Northwest Territories of Pakistan. He has broad-based skills in structural geology, reservoir description, reserve estimation, and risk-weighted prospect analysis. He has experience with IHS Kingdom, 2DMove and Arc-Info. Dr. Bjorklund is a licensed Professional Geoscientist in the State of Texas and a consultant to the petroleum industry.
https://www.uh.edu/nsm/earth-atmospheric/people/faculty/tom-bjorklund/
Inte ens kan ni vara konsekventa i er "skepticism".