Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-13, 04:10
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Regeringen säger att hela jordklotet kokar bort om 10 år (9 år nu and counting), precis samma domedag som politikerna och andra psykopater ljög om för 10 år sedan, för 20 år sedan och för 30 år sedan, med hänvisning till prästerskapets profetior baserat på någon "modell" i form av hur den offrade getens tarmar ser ut. Och då har jag inte ens nämnt Jesus-Greta och hennes kolneutrala promenad på vattnet över Atlanten till sin politiska adel i New York. Politikerna påstår att alla forskare i hela världen säger att politikernas domedagsprofetia är Sanningen som inte får kritiseras. Hur ska man som vetenskapsman förhålla sig till detta politiska maktmissbruk?
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FG8gg7gneJMk

Vi är så långt ifrån varandra. Kan vi kanske åtminstone komma överens om att din länk inte var något där det sägs eller står att den svenska regeringen säger att hela jordklotet kokar bort inom tio år.

Du är helt fri att visa sådant, så gör nu det.

Eller...
Citera
2019-07-13, 04:19
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vi är så långt ifrån varandra. Kan vi kanske åtminstone komma överens om att din länk inte var något där det sägs eller står att den svenska regeringen säger att hela jordklotet kokar bort inom tio år.

Du är helt fri att visa sådant, så gör nu det.

Eller...
Jag har själv hört regeringens klimatminister gå till val på att jordklotet kokar bort om man inte röstar på hennes kommunistpolitik. Menar du själv att allt liv på Jorden INTE kommer att utrotas för att folk röstar på Donald Trump? Är du en politisk extremist? SÄPO kanske borde hålla ett öga på extremistiska terrorister som du som förnekar att Maldiverna har slukats av klimatsyndafloden och att isbjörnarna har utrotats. Såna FÖRNEKARE som du borde sluta titta på verkligheten och bara leva i Al Gore's Hollywood-producerade propagandavärld.
Citera
2019-07-13, 04:29
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jag har själv hört regeringens klimatminister gå till val på att jordklotet kokar bort om man inte röstar på hennes kommunistpolitik. Menar du själv att allt liv på Jorden INTE kommer att utrotas för att folk röstar på Donald Trump? Är du en politisk extremist? SÄPO kanske borde hålla ett öga på extremistiska terrorister som du som förnekar att Maldiverna har slukats av klimatsyndafloden och att isbjörnarna har utrotats. Såna FÖRNEKARE som du borde sluta titta på verkligheten och bara leva i Al Gore's Hollywood-producerade propagandavärld.

Ja, det är ju då anekdotiska bevis.

Jag tror nog att SÄPO kan hålla koll på mig utan dina förslag, eftersom jag har ringt larmtelefonen och sagt att de har fel, om hoten.

De vet precis var jag är om de vill, och har förmodligen även förmåga att avdöma hur allvarliga problemen är.

Jag vet inte vad det är du tutat i dig ikväll, men ingen kommer läsa eller bry sig, förutom de som faktiskt tror på Vault 13s fantastiska framtid.
Citera
2019-07-13, 04:39
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ja, det är ju då anekdotiska bevis.

Jag tror nog att SÄPO kan hålla koll på mig utan dina förslag, eftersom jag har ringt larmtelefonen och sagt att de har fel, om hoten.

De vet precis var jag är om de vill, och har förmodligen även förmåga att avdöma hur allvarliga problemen är.

Jag vet inte vad det är du tutat i dig ikväll, men ingen kommer läsa eller bry sig, förutom de som faktiskt tror på Vault 13s fantastiska framtid.
Så jag har bara hört fel, menar du?
Al Gore fick inte alls Nobels fredspris för att han sade att Sverige hade en snöfri vinter i år, att Maldiverna inte längre existerar och att alla isbjörnar har dött??? Det där kanske bara var något som jag drömde. Varje gång jag sätter på maktmedias radiokanal så hör jag att jag dödar när jag använder en plastpåse. Och att varenda vetenskapsman i hela världen alltid har bevisat att det är sant att det är så.

Finns det NÅGOT politiskt uttalande om klimatet som du kan ta avstånd från?

Eftersom klimatvetenskap är den nya marxistiska "vetenskapen" så är det ett måste för varenda klimatforskare att ta politisk ställning. Antingen FÖRNEKAR man att hela jordklotet kokar bort om 9 år, eller så blir man politisk lakej utan vetenskapliga anspråk.
Citera
2019-07-13, 04:46
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Så jag har bara hört fel, menar du?
Al Gore fick inte alls Nobels fredspris för att han sade att Sverige hade en snöfri vinter i år, att Maldiverna inte längre existerar och att alla isbjörnar har dött??? Det där kanske bara var något som jag drömde. Varje gång jag sätter på maktmedias radiokanal så hör jag att jag dödar när jag använder en plastpåse. Och att varenda vetenskapsman i hela världen alltid har bevisat att det är sant att det är så.

Finns det NÅGOT politiskt uttalande om klimatet som du kan ta avstånd från?

Eftersom klimatvetenskap är den nya marxistiska "vetenskapen" så är det ett måste för varenda klimatforskare att ta politisk ställning. Antingen FÖRNEKAR man att hela jordklotet kokar bort om 9 år, eller så blir man politisk lakej utan vetenskapliga anspråk.

Vi kommer inte att komma något vidare med det här.

Jag läser inte ens mer än dina första ord.

Du måste börja på ett helt annat sätt om du skall få folk att läsa.

Dessa ord skulle handla om vetenskap, och som jag ser nu, inte om plastpåsar, som du jiddrar om.

Du förstår säkert på vilken nivå vi är och att ord egentligen inte längre är intressanta.
Citera
2019-07-13, 04:49
Medlem
Fris avatar
Citat:
Vi kommer inte att komma något vidare med det här.

Jag läser inte ens mer än dina första ord.

Du måste börja på ett helt annat sätt om du skall få folk att läsa.

Dessa ord skulle handla om vetenskap, och som jag ser nu, inte om plastpåsar, som du jiddrar om.

Du förstår säkert på vilken nivå vi är och att ord egentligen inte längre är intressanta.
Jämföra prognoser med utfall är inte din grej, va?
Du gillar mer att papegoja PK-glosor och imitera härskarnas domedagsmyter. Det är ju enklare så.
Citera
2019-07-13, 05:00
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jämföra prognoser med utfall är inte din grej, va?
Du gillar mer att papegoja PK-glosor och imitera härskarnas domedagsmyter. Det är ju enklare så.

Jag har inte jämfört några prognoser med utfall.

Du kan väl visa det annars?

Och, det är förstås du som papegojar härskarnas myter.

Vi kan kanske sammanfatta här med att du bara hittar på och inte har något till stöd för vad du tror på.

Jag har inte papegojat pk-glosor, för pk-glosan, "fri hittar bara på och har ingen koll", finns inte.

Men som man ofta konstaterar, att ljuga går bra. Vad mer ljuger du om?
Citera
2019-07-13, 05:05
Medlem
Fris avatar
Citat:
Jag har inte jämfört några prognoser med utfall.
Nä, just det!
Det är därför du inte förstår varför alla tänkande upplysta människor hånar dina falsifierade domedagsprognoser. Domedagsprognoser som du gör till dina egna för att du inte tar avstånd från alla politiska lögner som motiveras med "klimatvetenskapens" en gång för alla fastställda Sanning som oomkullrunkelig auktoritet. Dina prognoser har inte inträffat, deal with it!
Citera
2019-07-13, 05:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Nä, just det!
Det är därför du inte förstår varför alla tänkande upplysta människor hånar dina falsifierade domedagsprognoser. Domedagsprognoser som du gör till dina egna för att du inte tar avstånd från alla politiska lögner som motiveras med "klimatvetenskapens" en gång för alla fastställda Sanning som oomkullrunkelig auktoritet. Dina prognoser har inte inträffat, deal with it!

Nu fungerar det inte så, du verkar ha sagt att jag jämför, men nu att jag inte gör det.

Jag har inte prognostiserat något.

Det måste du väl ändå inse?

Vi hade för några dagar sedan någon som jiddrade om en matematisk regel som inte alls finns.

Det du skriver är tungomålstalande.

Det är kanske inte en sjukdom, men ett stort psykiskt problem.
Citera
2019-07-13, 05:25
Medlem
Fris avatar
Citat:
Nu fungerar det inte så, du verkar ha sagt att jag jämför, men nu att jag inte gör det.

Jag har inte prognostiserat något.

Det måste du väl ändå inse?

Vi hade för några dagar sedan någon som jiddrade om en matematisk regel som inte alls finns.

Det du skriver är tungomålstalande.

Det är kanske inte en sjukdom, men ett stort psykiskt problem.
Tar du avstånd från klimatpolitiken? Eller gör du INTE det??

Har

du

spasmer

i

höger lillfinger

returtangenten?
Citera
2019-07-13, 05:27
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Tar du avstånd från klimatpolitiken? Eller gör du INTE det??

Har

du

spasmer

i

höger lillfinger

returtangenten?

Jag ser inte att dina frågor på något vis är intressanta, men svaren är nej.
Citera
2019-07-13, 05:38
Medlem
Fris avatar
Citat:
Jag ser inte att dina frågor på något vis är intressanta, men svaren är nej.
Klimatvetenskapen politiskt implementerad är lika katastrofalt misslyckad som psykologin, se brottsstatistiken, se utfallet av klimatdomedagarnas profetior. Det är helt enkelt inte en vetenskap mogen att fungera som beslutsunderlag, det är grundforskning med osäkert utfall. Klimatet påverkas av Solens magnetfält, Venus gravitation och allt annat än min plastpåse och min återvinning av döda mineraler från underjorden.

Om du är intresserad av klimatvetenskap i sig, vad säger du om Junos upptäckter på Jupiters poler? Orkaner intill varandra som roterar i samma riktning. Så mycket vet vi om klimat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in