Citat:
Vi måste bort från den smutsiga fossila energin om vi skall kunna ha ett bra liv i fortsättningen på jorden. Den förnybara energin är oslagbar på många sätt och nu finns det modern teknik att använda den på ett kostnadseffektivt sätt. Vi har redan sett många exempel och studier som visar det. Med den förnybara energin kommer vi att få en friskare värld utan klimatkris.
Så tänker tänkande, ansvarsfulla människor med sunt förnuft!
Du får fråga arbetet vad han menar. Jag försökte, men har inte fått något svar.
Stora energiinvesteringar brukar alltid skattebetalarna få stå för, marknaden vill helt enkelt inte. Men i det här läget tycker jag att fossilindustrin borde betala, de har ju aktivt förhindrat åtgärder mot klimatkrisen i flera årtionden redan. De har en stor skuld till oss. För vi kommer ju att få betala för klimatskador också, ju längre tid som går, desto större blir dessa kostnader.
Så tänker tänkande, ansvarsfulla människor med sunt förnuft!
Du får fråga arbetet vad han menar. Jag försökte, men har inte fått något svar.
Stora energiinvesteringar brukar alltid skattebetalarna få stå för, marknaden vill helt enkelt inte. Men i det här läget tycker jag att fossilindustrin borde betala, de har ju aktivt förhindrat åtgärder mot klimatkrisen i flera årtionden redan. De har en stor skuld till oss. För vi kommer ju att få betala för klimatskador också, ju längre tid som går, desto större blir dessa kostnader.
Jag är inte övertygad om att den s.k förnybara energin är oslagbar på något sätt. Hur är vindenergi effektiv alls? Det måste ju för fan blåsa konstant! Energiåtgången för att tillverka, underhålla och sedan förvara skrotet efter livslängden är ju långt högre än vad du får ut av en jävla vindsnurra.
Hur är solenergi effektiv på våra breddgrader? Och hur rättfärdigar du de enorma co2 utsläppen för att tillverka solpaneler? För att inte tala om de extremt sällsynta metaller som måste extraheras?
Och så sitter du här, och använder din jävla dator, internet, bil, och vad fan allt annat du nu gör och kräver att fossilindustrin ska betala nån sorts straffskatt för det DU din jävel drar nytta av att DOM gör och allt bara för att du ska känna dig s.k "klimatsmart" och god vilket i sin tur gör att vanligt folk får det svårare och svårare???!!!
Din dumma jävla neandertalare till så kallad människa!!!!
Fy fan vad äckliga ni klimatlobbare är!!!
Herrejesuskristus