Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-02, 19:56
  #1
Medlem
kyrpas avatar
Vad gick fel i bildandet av denna klubb ? Skulle bestå av Gröndals MC,SIA Dogs MC och Nordsmen MC om jag minns rätt. Skulle bli en motvikt mot HA i Sthlm...
Citera
2011-11-02, 20:03
  #2
Medlem
snartsomdus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrpa
Vad gick fel i bildandet av denna klubb ? Skulle bestå av Gröndals MC,SIA Dogs MC och Nordsmen MC om jag minns rätt. Skulle bli en motvikt mot HA i Sthlm...

En liter ejderdun väger mindre än en liter bly.
Där har du svaret angående motvikt.
Citera
2011-11-03, 15:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrpa
Vad gick fel i bildandet av denna klubb ? Skulle bestå av Gröndals MC,SIA Dogs MC och Nordsmen MC om jag minns rätt. Skulle bli en motvikt mot HA i Sthlm...
Inget gick väl 'fel' egentligen, De blev senare de svenska Hog Riders (i Sthlm = Original), senare strulade ett annat chapter till det och Sthlm lade ner, startade senare Dark Demons, klubbkåken satta någon i brand och Dark Demons upplöstes. Vissa är nu friåkare och någon gått in i annan klubb.
Citera
2011-11-05, 08:30
  #4
Medlem
Intressant att någon tog upp Gröndals MC.. Farsan har snackat om att det var han och några andra som drog igång klubben, men har aldrig vetat om det bara är snack då jag inte har hört talas om Gröndals MC tidigare..Som farsan säger så var det han och några andra "tunga" grabbar...Skulle vara kul om nån vet mer om klubben? När var dom aktiva? Hur många var dom?
Citera
2011-11-05, 10:06
  #5
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iffingswe
Intressant att någon tog upp Gröndals MC.. Farsan har snackat om att det var han och några andra som drog igång klubben, men har aldrig vetat om det bara är snack då jag inte har hört talas om Gröndals MC tidigare..Som farsan säger så var det han och några andra "tunga" grabbar...Skulle vara kul om nån vet mer om klubben? När var dom aktiva? Hur många var dom?

Eh, kan du inte bara fråga farsan?
Citera
2011-11-05, 11:39
  #6
Medlem
klart jag kan fråga farsan... men nu frågade jag här...
Citera
2011-11-05, 13:24
  #7
Medlem
kyrpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iffingswe
Intressant att någon tog upp Gröndals MC.. Farsan har snackat om att det var han och några andra som drog igång klubben, men har aldrig vetat om det bara är snack då jag inte har hört talas om Gröndals MC tidigare..Som farsan säger så var det han och några andra "tunga" grabbar...Skulle vara kul om nån vet mer om klubben? När var dom aktiva? Hur många var dom?

Jag vill minnas att det var en "vanlig" mc klubb med några individer som man idag skulle beteckna som 1%,lite åt Denver Choppers hållet,1% stuk,men ej uttalat 1%,fast på den tiden så var det bara HA Malmö som var 1%,vad det nu innebär. Bängen gjorde razzior i lokalerna mellan varven och ibland så fann de tjack och något skjutvapen.
Citera
2011-11-05, 18:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrpa
Jag vill minnas att det var en "vanlig" mc klubb med några individer som man idag skulle beteckna som 1%,lite åt Denver Choppers hållet,1% stuk,men ej uttalat 1%,fast på den tiden så var det bara HA Malmö som var 1%,vad det nu innebär. Bängen gjorde razzior i lokalerna mellan varven och ibland så fann de tjack och något skjutvapen.

Från gamla Gröndal finns det väl bara en fullrygg hos HA idag?
Annars var det väl lite väl mycket "leka procentare" utan att ha täckning för det.
Lite väl mycket pulver också...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback