• 1
  • 2
2011-11-02, 13:49
Medlem
Okej kanske en väldigt konstig fråga, men jag köpte en begagnad Audi A6 - 02. Jag glömde fråga om bilen hade larm eller inte. Så vad jag undrar är, på vilket sätt jag se om bilen har larm eller inte? Det finns ingen sån där röd lysdiod, men det kanske inte är det som avgör?

mvh!
Citera
2011-11-02, 13:51
Medlem
petterkatts avatar
Jag upptäckte att min bil hade larm när jag hade brått och råkade trycka på "lås"-knappen samtidigt som jag öppnade dörren =)
Citera
2011-11-02, 13:54
Medlem
WhiteDynamites avatar
Lås bilen - gunga på bilen - piper det = Larm
Citera
2011-11-02, 13:59
Medlem
Jag har testat att låsa och rycka ex antal gånger i dörrhandtaget, jag har även gungat på bakluckan men inget händer, den kanske inte har larm trots allt?
Citera
2011-11-02, 14:04
Medlem
radiolukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -FoX-
Jag har testat att låsa och rycka ex antal gånger i dörrhandtaget, jag har även gungat på bakluckan men inget händer, den kanske inte har larm trots allt?
Har den bara en knapp eller en knapp till att låsa upp och en till att låsa?

Om den har flera knappar så prova att trycka två gånger på låsknappen.
Citera
2011-11-02, 14:04
Medlem
epost72s avatar
Om du har fjärrlås, lås med fjärren och lås upp med nyckel och öppna dörren så ska larmet gå.
Citera
2011-11-02, 14:05
Bannlyst
Den har larm som aktiveras när du låser bilen.
Citera
2011-11-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radioluke
Har den bara en knapp eller en knapp till att låsa upp och en till att låsa?

Om den har flera knappar så prova att trycka två gånger på låsknappen.

Den har 3 knappar, en för att låsa upp, en för att låsa och en för att enbart öppna bagageluckan eller något sånt. så du säger att jag ska klicka 2 gånger på låsknappen? och efter det börja rycka och gunga?
Citera
2011-11-02, 14:22
Medlem
radiolukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -FoX-
Den har 3 knappar, en för att låsa upp, en för att låsa och en för att enbart öppna bagageluckan eller något sånt. så du säger att jag ska klicka 2 gånger på låsknappen? och efter det börja rycka och gunga?
Ja, typ dubbelklicka på låsknappen och sedan försöka få igång något eventuellt larm, bilar med larm brukar ofta ha en blinkande röd lampa i bilen också.
Citera
2011-11-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radioluke
Ja, typ dubbelklicka på låsknappen och sedan försöka få igång något eventuellt larm, bilar med larm brukar ofta ha en blinkande röd lampa i bilen också.

Testade detta nu utan resultat, dessutom så har den som sagt ingen sån där röd lampa heller. Så det är nog så att den kort och gott inte har något larm
Citera
2011-11-02, 15:06
Medlem
rasmuus avatar
Har en röd lysdiod som blinkar. Har inte ens centrallås i bilen, än mindre en elektronisk dosa på nyckelknippan. Varför finns den där?
Citera
2011-11-02, 15:11
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmuu
Har en röd lysdiod som blinkar. Har inte ens centrallås i bilen, än mindre en elektronisk dosa på nyckelknippan. Varför finns den där?
En sådan hade jag på en äldre bil, den börjar blinka när man slår av tändningen.
I mitt fall var det en larmattrapp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in