2012-08-31, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b.p
Bröndby känns mer troligt. Division 4 i Skottland är inte så sexigt..

Raniege kommer få sitta på bänken, på sin höjd. Det blir som Holland, all over again.

El Kabir får ändå ses som en bra värvning av MFF.

Som grönsvart så ser jag hellre att vi ger bort Wanderson till en norsk klubb än att säljer honom till en allsvensk konkurrent. Trots att vi ändå spelar i superettan nästa år, för den här katastrofsäsongen vänder vi aldrig.

Det förstår jag men vem hade ni gaisare/du helst velat se han i Sverige om han lämnar inom landets gränser?

Tror inte Wanderson är så het utanför Sverige om jag ska vara ärlig.
Citera
2012-08-31, 16:34
Medlem
b.ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Det förstår jag men vem hade ni gaisare/du helst velat se han i Sverige om han lämnar inom landets gränser?

Tror inte Wanderson är så het utanför Sverige om jag ska vara ärlig.

Mitt ärliga svar är ingenstans, jag avskyr alla andra lag och ser inte något positivt öht. med att sälja honom till en annan allsvensk klubb.

Det tror inte jag heller och det slutar säkert med att han blir såld till just en allsvensk klubb. Något som i mitt tycke raserar hans kultstatus i GAIS.
Citera
2012-08-31, 16:39
Medlem
traskes avatar
Nu är det nära!!! Bara läkarundersökningen kvar för Ragge! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article15340758.ab

Häcken har ett enormt guldläge nu! MFF kommer tappa enormt mycket tyngd framåt, AIK kommer bränna krut i Euro League och Elfsborg har ett svettigt spelschema kvar och dessutom mycket skador och avstängningar.
Citera
2012-08-31, 16:45
Medlem
b.ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Nu är det nära!!! Bara läkarundersökningen kvar för Ragge! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article15340758.ab

Häcken har ett enormt guldläge nu! MFF kommer tappa enormt mycket tyngd framåt, AIK kommer bränna krut i Euro League och Elfsborg har ett svettigt spelschema kvar och dessutom mycket skador och avstängningar.

Vad pratas det om för summor?

Jag tror att Häcken fortsätter i gammal vana och klappar ihop totalt med jämna mellanrum och därmed faller ur titelracet.
Citera
2012-08-31, 16:48
Medlem
Nu pågår en skum diskussion på twitter mellan Pontus Jansson och El Kabir. Ska han till Malmö eller blir han kvar i Mjällby?
Citera
2012-08-31, 16:50
Medlem
Casabas avatar
Citat:

Jag tror att Häcken fortsätter i gammal vana och klappar ihop totalt med jämna mellanrum och därmed faller ur titelracet.
Lär nog ligga runt 20 Mkr, där man enligt en försäljningsklausul är tvungna att sälja honom.

Hur som helst så har Jansson och El Kabir börjat retas med oss nu på riktigt...
https://twitter.com/Elkabir88/status/241547013634793472
Citera
2012-08-31, 16:53
Medlem
b.ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Lär nog ligga runt 20 Mkr, där man enligt en försäljningsklausul är tvungna att sälja honom.

Hur som helst så har Jansson och El Kabir börjat retas med oss nu på riktigt...
https://twitter.com/Elkabir88/status/241547013634793472

Det förklarar den relativt låga summan. Malmö brukar vara duktiga på att ta bra betalt för sina spelare men har man en klausul så faller man på det.
Citera
2012-08-31, 16:53
Bannlyst
Nästan ingen hemlighet att El Kabir någon gång i sin karriär skulle representera MFF. Får hoppas att han blir klar idag ser annars inte ljust ut på anfallsfronten för MFF.
Citera
2012-08-31, 16:56
Medlem
traskes avatar
Citat:

Det är klart att det finns en risk för det, men läget ser bra mycket bättre ut idag än vad det gjorde igår! Dessutom har dom haft en mycket jämnare nivå i år än tidigare, mycket tack vare sin monstruöst breda trupp.
Citera
2012-08-31, 16:56
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Det förklarar den relativt låga summan. Malmö brukar vara duktiga på att ta bra betalt för sina spelare men har man en klausul så faller man på det.
Fast samtidigt, att få 20 Mkr för en 28 åring, som tidigare inte presterat något vidare i Europa, i det här läget är rätt bra. Mycket möjligt dock att man hade hållit honom säsongen ut om klausulen inte funnits, om priset nu nådde den.

edit: och där var det officiellt, Ranegie till Udinese
http://www.mff.se/Aktuellt/Nyheter/2012-08-31_Ranegie_till_Udinese.aspx
Senast redigerad av Casaba 2012-08-31 kl. 17:03.
Citera
2012-08-31, 17:01
Medlem
traskes avatar
Citat:
Fast samtidigt, att få 20 Mkr för en 28 åring, som tidigare inte presterat något vidare i Europa, i det här läget är rätt bra. Mycket möjligt dock att man hade hållit honom säsongen ut om klausulen inte funnits, om priset nu nådde den.

Det känns som att klausulen borde ha nåtts, annars känns det lite märkligt med en försäljning med tanke på hans viktiga roll i MFF och det faktum att Häcken plockar 50% av allt över 12 miljoner.
Citera
2012-08-31, 17:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Också tveksamt om det är en spelare som går att säljare vidare med vinst som är exemplet med många andra spelare MFF har sålt.

Nu är det i varje fall officiellt...vi får se vad som händer mer. Jag tror att David Löfquist tas in på lån, men inget mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in