2012-05-21, 15:44
Medlem
Jaroschs avatar
Man behöver ju inte ha fullständiga betyg för att räkna ut att AIK kommer att värva i sommar.

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=5545

Nu kommer man få kolla sig om ryggen hela sommarn så att inte en bomb briserar. Jobbiga, men spännande tider!

Angående ryktet om Chippen så är jag högst kluven. En spillevink från listerlandet som gillar pengar och fula hästsvansar är inte direkt det jag förknippar med AIK.
Men jag väljer att lita fullt ut på Jens, Björn och Andreas. Det kan bli ett fantastiskt nästa år på nya arenan.
Citera
2012-05-21, 16:37
Medlem
Novakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Enligt personer på aikforum så ska det bombas en offensiv förstärkning.

Med all sannolikhet samma spelare som omnämnts här i tråden, nämligen LH. a.e.g:s källa verkar för en gångs skull stämma, har hört samma sak. Han ska tydligen presenteras imorgon/i dagarna.
Citera
2012-05-21, 16:57
Medlem
AIK nya Real? Christian Wilhelmsson klar på 2,5år!
Senast redigerad av Eriks86 2012-05-21 kl. 17:01.
Citera
2012-05-21, 17:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Är det sveriges Arsenal som ska värva? Har hört ibland att Örebro kallade sig för det, men kanske finns något annat svenskt Arsenal som värvar friskt?
Stämmer, och det är ex-gårdarn Boyd Mwila han ropar efter.
Citat:
Ursprungligen postat av Novakk
Med all sannolikhet samma spelare som omnämnts här i tråden, nämligen LH. a.e.g:s källa verkar för en gångs skull stämma, har hört samma sak. Han ska tydligen presenteras imorgon/i dagarna.
Var ju knappast a.e.g som var först med Harbuzi. Jag hade också kunnat gissa till att han blir klar i dagarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Eriks86
Din trovärdighet är ju sämre än a.e.gs.

Gabriel på AIK skrev att det smäller snart och att det är ett offensivt namn det pratas om.
Harbuzi känns mest trolig. Med tanke på Quaisons prestationer i år lär Harbuzi få jobba hårt för att undvika bänken. Hoppas verkligen på någon annan.
Citera
2012-05-21, 17:27
Medlem
Novakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eriks86

Verkar finnas noll substans i det ryktet...

https://twitter.com/intent/user?screen_name=DKristoffersson
http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2012/05/21/galna-ryktet-chippen-pa-vag-till-aik/

Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Var ju knappast a.e.g som var först med Harbuzi. Jag hade också kunnat gissa till att han blir klar i dagarna.

Förvisso. Håll koll under morgondagen. Bör dyka upp något då.

Den som lever får se antar jag...
Citera
2012-05-21, 17:31
Medlem
Igloons avatar
Men är Harbuzi något att ha då? Tycker att AIK har bra innemittfältsuppsättning inte minst efter matchen igår mot Norrköping då man såg att den där Quasion var väldigt duktig, sen Tjerna,Helgi & RÅP på det.
Sen är väl Labinots psyke inte det bästa? Var det inte han som slog en supporter på en träning efter att supportern skrivet ner Labinot.
Aja, tycker det är en konstig värvning om det stämmer, AIK skulle värva anfallare istället tycker jag.
Citera
2012-05-21, 17:32
Medlem
MrZedges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag är helt säker på att du kommer ha nämnt namnet någon gång innan det blir klart, om ni nu någonsin gör en värvning till kalmar..

Är det sveriges Arsenal som ska värva? Har hört ibland att Örebro kallade sig för det, men kanske finns något annat svenskt Arsenal som värvar friskt?

Haha! Ursakta grabbar.. Trott idag och laste inte [svensk fotboll].. Sorry!
Citera
2012-05-21, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Igloon
Men är Harbuzi något att ha då? Tycker att AIK har bra innemittfältsuppsättning inte minst efter matchen igår mot Norrköping då man såg att den där Quasion var väldigt duktig, sen Tjerna,Helgi & RÅP på det.
Sen är väl Labinots psyke inte det bästa? Var det inte han som slog en supporter på en träning efter att supportern skrivet ner Labinot.
Aja, tycker det är en konstig värvning om det stämmer, AIK skulle värva anfallare istället tycker jag.
Problemet har hela tiden varit att Helgi/RÅP inte varit tillräckligt kreativa framåt.
RÅP var dock fantastisk förra säsongen och lyckades göra fem mål om jag inte minns fel och var delaktig i offensiven.
I år har han varit riktigt svag och därför har AIK tappat oerhört mycket.

När Quaison kommit in har AIK fått precis det man tidigare saknat, kreativiteten, speeden och viljan att alltid gå framåt.
Därför känns Harbuzi i nuläget överflödig.

Intressant för övrigt att det skiljer 20 år mellan innermittfältarna vi mönstrade igår.
Citera
2012-05-21, 17:47
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:

Jag vill här klargöra att jag på inget vis har påstått eller påstår att jag var först med att droppa Harbuzi.
Citera
2012-05-21, 18:08
Medlem
Speytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Jag vill här klargöra att jag på inget vis har påstått eller påstår att jag var först med att droppa Harbuzi.
Nej men du för fram det som att du kommer med informationen/läckan och att du fått någon insider information. Om du hade sagt "läste/hörde att X är på väg till AIK" så vore det en annan sak.
Citera
2012-05-21, 20:30
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speyto
Nej men du för fram det som att du kommer med informationen/läckan och att du fått någon insider information. Om du hade sagt "läste/hörde att X är på väg till AIK" så vore det en annan sak.
Men snälla rara lilla vän.

Skulle det verkligen kännas bättre för dig om jag ljög i hop historier om att jag läst rykten när så inte är fallet?

Du påminner en aning om min ex flickvän, hon resonerade lite på samma sätt.
Citera
2012-05-21, 23:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Problemet har hela tiden varit att Helgi/RÅP inte varit tillräckligt kreativa framåt.
RÅP var dock fantastisk förra säsongen och lyckades göra fem mål om jag inte minns fel och var delaktig i offensiven.
I år har han varit riktigt svag och därför har AIK tappat oerhört mycket.

När Quaison kommit in har AIK fått precis det man tidigare saknat, kreativiteten, speeden och viljan att alltid gå framåt.
Därför känns Harbuzi i nuläget överflödig.

Intressant för övrigt att det skiljer 20 år mellan innermittfältarna vi mönstrade igår.
Håller helt med om dina åsikter kring RÅP och du har rätt i att han gjorde fem mål förra året, det mest minnesvärda är väl frisparksmålet mot Syrianska, faktiskt vår tredje bästa målskytt bakom Tetteh och Mohammed.

Men Helgi har stått för mycket och verkligen höjt sej sen fjolårssäsongen, han var ju även den enda spelaren som spelat samtliga minuter fram tills att han blev skadad

Senast mot Peking så såg vi ett AIK som var riktigt effektfulla offensivt! DG och Quaisons självförtroende har nog ökat en hel del efteråt så det känns lite som att alla krav på offensiva förstärkningar är överdrivna i dagsläget, efter att ha vänt 0-2 till 5-2 så blir det väl så.. Att Tjernström spelar med Quaison tror jag nog gynnar bägge två, särskilt sistnämnde ganska mycket då Tjerna med all sin erfarenhet kan ge råd och säkert är lite av en förebild..

Robin är väl 18-19 år men ändå så ser det ut som att han har varit med ett tag, han är inte nervös alls för att gå in i närkamper och kriga för bollen, samt med en väldigt fin teknik och ett bra skott så AIK kommer nog tjäna väldigt mycket på att ha honom i truppen..

När det gäller värvningar så är jag osäker på vad jag vill se till hösten.. Problemen med offensiven kanske är ett minne blott under sommaren och dessutom kommer Kwame Karikari tillbaka ifrån Degerfors..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in