Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Problemet har hela tiden varit att Helgi/RÅP inte varit tillräckligt kreativa framåt.
RÅP var dock fantastisk förra säsongen och lyckades göra fem mål om jag inte minns fel och var delaktig i offensiven.
I år har han varit riktigt svag och därför har AIK tappat oerhört mycket.
När Quaison kommit in har AIK fått precis det man tidigare saknat, kreativiteten, speeden och viljan att alltid gå framåt.
Därför känns Harbuzi i nuläget överflödig.
Intressant för övrigt att det skiljer 20 år mellan innermittfältarna vi mönstrade igår.
Håller helt med om dina åsikter kring RÅP och du har rätt i att han gjorde fem mål förra året, det mest minnesvärda är väl frisparksmålet mot Syrianska, faktiskt vår tredje bästa målskytt bakom Tetteh och Mohammed.
Men Helgi har stått för mycket och verkligen höjt sej sen fjolårssäsongen, han var ju även den enda spelaren som spelat samtliga minuter fram tills att han blev skadad
Senast mot Peking så såg vi ett AIK som var riktigt effektfulla offensivt! DG och Quaisons självförtroende har nog ökat en hel del efteråt så det känns lite som att alla krav på offensiva förstärkningar är överdrivna i dagsläget, efter att ha vänt 0-2 till 5-2 så blir det väl så.. Att Tjernström spelar med Quaison tror jag nog gynnar bägge två, särskilt sistnämnde ganska mycket då Tjerna med all sin erfarenhet kan ge råd och säkert är lite av en förebild..
Robin är väl 18-19 år men ändå så ser det ut som att han har varit med ett tag, han är inte nervös alls för att gå in i närkamper och kriga för bollen, samt med en väldigt fin teknik och ett bra skott så AIK kommer nog tjäna väldigt mycket på att ha honom i truppen..
När det gäller värvningar så är jag osäker på vad jag vill se till hösten.. Problemen med offensiven kanske är ett minne blott under sommaren och dessutom kommer Kwame Karikari tillbaka ifrån Degerfors..