2012-08-05, 12:16
Medlem
WiDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
Sportsligt eller pengamässigt?

Jag tror DIF kan matcha det löneutrymme brassen har i GAIS, utan några större problem.
Citera
2012-08-05, 12:17
Medlem
csts avatar
Fan ska vi med Wanderson till? Känns som om de pengarna skulle göra mer nytta på annat håll i truppen, även om det är en spelare som visat hög kvalité tidigare och säkerligen skulle vara ett tillskott rent sportsligt känns det ekonomiskt oförsvarbart.
Citera
2012-08-05, 13:01
Medlem
Yodawgimbads avatar
Hoppas DIF köper Wanderson , GAAAAAAAAIS ÅKEEERR UR IÅÅÅÅÅÅÅÅÅR!
Citera
2012-08-05, 13:25
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Säker på att fågeln inte viskade något om Wanderson och sen råkade kräkas, det kan misstas för Djurgården ibland.

Skämt å sido, jag har svårt att se att Djurgården har ekonomin att plocka honom, allra helst nu när de värvat Erton. Om det nu skulle vara sant så ställer jag en öppen fråga, hur vanligt är det att man gör en sådan satsning som Djurgården i halvsäsongspausen?
Fast det har väl bara blivit Erton än så länge, plockar man in wanderson på det så lär ju knappast keene vilja förlänga och tror hellre MP vill ha keene som visat att han kan kämpa och näta i Dif-tröjan än att plocka in en svindyr spelare i svacka.
Citera
2012-08-05, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Hoppas DIF köper Wanderson , GAAAAAAAAIS ÅKEEERR UR IÅÅÅÅÅÅÅÅÅR!

Varför skulle vi köpa Wanderson? När vi precis köpt in en 10:a.
Citera
2012-08-05, 13:32
Medlem
Yodawgimbads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurre123
Varför skulle vi köpa Wanderson? När vi precis köpt in en 10:a.
"Wanderson har skrivit på för 4 år hos oss ! bra eller dåligt för DIF ?" skrivet av en djurgården på Gais forumet , inte lyckats bekräfta det dock.
Citera
2012-08-05, 13:39
Medlem
csts avatar
Citat:
"Wanderson har skrivit på för 4 år hos oss ! bra eller dåligt för DIF ?" skrivet av en djurgården på Gais forumet , inte lyckats bekräfta det dock.
Det låter ju helt osannolikt. Svårt att säga att man blir besviken över en sådan värvning (om det nu är sant), men det känns som sagt som om pegnarna hade gjort bra mycket mer nytta på annat håll i truppen.
Citera
2012-08-05, 13:44
Medlem
Barbus avatar
Var det inte DIF som typ gjorde -20 miljoners resultat förra året och dessutom bara har kvar 10 miljoner eller något sånt i eget kapital?

Hur fan får de ihop sin ekonomi. Det måste vara externa pengar annars borde klubben gå i konkures. För jag ser inte att de får in speciellt mycket mer pengar i år än förra året. De är ju fortsatt en bottenklubb.

För övrigt tror jag GAIS blir bättre utan Wanderson. Det är ändå rätt ofta det brukar löna sig att bli av med fixstjärnan när det går dåligt, så klubben börjar spela mindre pretentiöst och alla börjar ta mer eget ansvar.
Citera
2012-08-05, 13:50
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
...hur vanligt är det att man gör en sådan satsning som Djurgården i halvsäsongspausen?
Det har hänt förut i DIF om man säger så. Någon som kommer ihåg Haginge, Oremo och Prince 08? Under storhetstiden hände liknande saker.
Citera
2012-08-05, 14:00
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Fast det har väl bara blivit Erton än så länge, plockar man in wanderson på det så lär ju knappast keene vilja förlänga och tror hellre MP vill ha keene som visat att han kan kämpa och näta i Dif-tröjan än att plocka in en svindyr spelare i svacka.

De värvade målvakten också. Höie. Så två, med Wanderson blir det tre och då har de passerat min gräns för vad en satsning är . Räknar man att alla tre ska gå rakt in i starelvan har de bytt ut 27% av startelvan sedan innan sommaren, eller ja, det som kunde blivit en sommar.
Citera
2012-08-05, 14:05
Medlem
Yodawgimbads avatar
Undra hur mycket dem fick betala för han , kan inte varit många korvören med tanke på hur han har presterat i år.
Citera
2012-08-05, 14:09
Medlem
csts avatar
Citat:
Undra hur mycket dem fick betala för han , kan inte varit många korvören med tanke på hur han har presterat i år.
Lugna dig nu, ingenting är klart och jag är fortfarande mycket tveksam till detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in