2012-05-15, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umadbraah
Tycker det är roligt att många AIKare kommenterade när Blåvitt värvade Kjeltil att "han är gammal och kan inte göra något".

Sedan går de och värvar en som är ungefär lika gammal och säger "Han har flera säsonger framför sig"

en person skrev att han har ett par säsonger framför sig... sen är han både yngre och hållt en högre nivå under tidigare år än nån lallare som sprungit runt i de nordiska ligorna för att senare "varva ner" i allsvenskan? den enda likheten med majstorovic är väl att båda (tills skadan) varit mittbackar i sina respektive landslag.

jag är ganska skeptisk. undra om både milosevic och backman ryker i sommar nu?
Citera
2012-05-15, 14:30
Medlem
svulles avatar
Sund värvning ändå. Maestro kommer som bosman, vilket gör att vi slipper ösa cash på att lösa ut honom. Backman och Milosovic lär ryka i sommar, bägge två förmodligen. Jag ser det som positivt. Vi får in minst 20-30 miljoner(?) och Per Karlsson är även han duktig. Maestro-Pertan som mittlås kommer fortfarande vara Allsvenskans bästa.
Citera
2012-05-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Sund värvning ändå. Maestro kommer som bosman, vilket gör att vi slipper ösa cash på att lösa ut honom. Backman och Milosovic lär ryka i sommar, bägge två förmodligen. Jag ser det som positivt. Vi får in minst 20-30 miljoner(?) och Per Karlsson är även han duktig. Maestro-Pertan som mittlås kommer fortfarande vara Allsvenskans bästa.

fast man kan undra stor skillnad det egentligen är att signa en free transfer? han lär ju få en ganska stor del av vad som egentligen hade gått till hans klubb i sign-on (gissar jag)
Citera
2012-05-15, 14:38
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
fast man kan undra stor skillnad det egentligen är att signa en free transfer? han lär ju få en ganska stor del av vad som egentligen hade gått till hans klubb i sign-on (gissar jag)

Jag utgår ifrån att Björn och Jens har fortsatt på den inslagna vägen och värvat relativt ekonomiskt ändå. Men visst lär han ligga i toppen av löneligan tillsammans med Borges.
Citera
2012-05-15, 14:39
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S

Klart han får en bra kontraktsbonus.

Kommer han tillbaka på nivå som innan skadan kommer han att bli en tillgång för AIK. Frågan är om och i sådana fall när.
Citera
2012-05-15, 14:45
Medlem
erikbes avatar
Angående Kjetil Waehler så bidrar han med rutin men han är också otajmad och långsam vilket vi såg igår bl.a

Majsan är inget som skrämmer mig. Orörlig som ett kylskåp
Citera
2012-05-15, 14:51
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Angående Kjetil Waehler så bidrar han med rutin men han är också otajmad och långsam vilket vi såg igår bl.a

Majsan är inget som skrämmer mig. Orörlig som ett kylskåp
Hur orörliga är då de andra mittbackarna i Sverige då Majstorovic hade varit på plan i EM om han inte dragit korsbandet?
Citera
2012-05-15, 15:13
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN
http://fotbolltransfers.com/site/news/19266

Redan på väg bort?!
Har han ens varit bra i Malmö?
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Tyckte Labinot såg passar som jag inte sett någon se i Malmö sedan Litmanen, det var helt klart passningsspelet, inte några flashiga dribblingar, som var Labbes främsta sida. Jag avskyr folk som dribblar i onödan, däremot älskar jag att se bra passningsspel, och det var det senare jag föll för gällande Labinot. Men statistiken skvallrar ju om att det inte var särskilt effektivt iofs...
Det lär han inte få speciellt mycket användning av så länge vi inte får in en djupledslöpande anfallare.
Citat:
Tycker det är roligt att många AIKare kommenterade när Blåvitt värvade Kjeltil att "han är gammal och kan inte göra något".

Sedan går de och värvar en som är ungefär lika gammal och säger "Han har flera säsonger framför sig"
Vem är Kjeltil?

Tveksam till Majstorovic, vi har Allsvenskans bästa mittbackspar i dagsläget och nu även ett med absolut toppkvalité på bänken.
Någon måste säljas.

Hade mycket hellre sett pengarna läggas på något offensivt. En hemvändarvärvning är dock viktig på andra sätt t.ex. statusmässigt med mera.

Det är kring AIK det händer.
Citera
2012-05-15, 15:30
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:

Stor skillnad, vi har en väldigt stark uppsättning mittbackar och är inte beroende av att ha Maestro på planen för att lyckas. IFK var i ett större behov att en regelbundet spelande mittback än vad AIK är.

Skulle hans kropp inte orka tre år till så bidrar han mycket vid sidan om planen. Men självklart hoppas och tror man att han lirar så mycket som möjligt.
Citera
2012-05-15, 15:34
Medlem
Speytos avatar
Klart som fan att Milosevic eller Backman lämnar nu, annars hade man inte värvat Majstorovic. Gissar på att det blir Milosevic då han känns hetast på marknaden, hoppas även det blir han då jag tror man kan få mycket mer pengar utav honom samt att Backman har potential att stanna utöver kommande vinter till skillnad från Milosevic då det är en tidsfråga om när han drar. Sedan är ju Backman bättre egentligen.

Bra värvning i min mening. Kan bidra med mycket i försvaret och kommer nog vara riktigt stabil. Verkar motiverad nog för att ta sig tillbaka ordentligt till fotbollen och är säker på att han kommer bli riktigt duktig. Åldern är ett plus också faktiskt då han har en hög kvalité och kan bidra med det under 1-2 säsonger, sedan blir det dags för nya förmågor att komma fram underifrån.

Kort sagt, jag är nöjd! Men vi behöver ha in offensiv kraft nu.
Citera
2012-05-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Har han ens varit bra i Malmö?

De senaste matcherna har han bevisat att han är en viktig spelare för MFF.
Citera
2012-05-15, 15:59
Medlem
showtimes avatar
Ska bli intressant att se hur den här korsbandsskadade 35-åringen klarar av att kuta omkring på alla konstgräsplaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in