2012-02-14, 18:35
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heatmaster
Har inte så bra koll på BKH nu, men - seriöst?
Alltid trott dom kämpat för att överleva

Häcken drar in mycket cash på Gothia Cup.
Citera
2012-02-14, 19:02
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:

Här har du intäktstabellen för de Allsvenska lagen 2010 (Milj SEK exkl spelarförsäljningar)

Malmö FF 148,6
BK Häcken 102,6
AIK 92,1
IF Elfsborg 81,3
IFK Göteborg 80,7
Helsingborgs IF 66,2
Örebro 52,9
Djurgården 47,1
Kalmar FF 40,8
GAIS 38,2
IF Brommapojkarna 38,2
Mjällby AIF 33,9
Halmstads BK 31,9
Trelleborgs FF 25,8
Åtvidabergs FF 25,3
Gefle IF FF 24,6

Så ja, ovanstående kommentarer har rätt. Häcken har gott om pengar med svenska mått mätt. Sen finns det givetvis en hel del kostnader i samband med Gothia Cup.
Citera
2012-02-14, 19:15
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Är du allvarlig?

Majeed - Har tidigare gjort 3 mål för BKH.
Dioh Williams - Föredetting som kanske kan bidra, men knappast i hög utsträckning.
Hernanez - Exakt vad säger att han är i klass med en av allsvenskans bästa anfallare förra året?

Mittfältet har ett par hyfsade namn och sen skit rakt igenom. Håller för mittenplacering.

Vi får se, men jag blir sjukt förvånad om inte en skadefri Waris vinner skytteligan. Det finns två stora anledningar till att Waris bara gjort 3 allsvenska mål än så länge. En het Ranegié och riktigt mycket skador. Han är den snabbaste spelaren i allsvenskan och har dessutom bra mycket bättre bollbehandling än vad andra snabba spelare som Daniel Larsson och Hysén har. Sedan att kalla Dioh föredetting är bara löjligt! Killen är 28 år gammal och har haft problem med självförtroendet efter en misslyckad sejour i Danmark, men han är på gång igen. Sedan finns det inga garantier för att Hernandez är lika bra som Ranegié men det jag sett hittills ser sjukt lovande ut. Jag tror han kan bli bättre än Ragge. hahaha ett par hyfsade namn? Har du inte bättre koll än så ska du kanske inte ta i så du skiter ner dig? Det blir bara pinsamt.....
Citera
2012-02-14, 19:19
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Häcken drar in mycket cash på Gothia Cup.
Helt rätt! Dom tjänar fina pengar där, vad jag har hört så blev dom erbjudna 200 miljoner för att sälja rättigheterna till GC i början av 2000-talet med tackade nej för att dom räknade att tjäna bra mycket mer än så på sikt. Undrar om Gais gråter blod för att dom hoppade av?
Citera
2012-02-14, 19:29
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
De har Gothia Cup som drar in miljonerna till dem varje år. De har en hur stabil ekonomi som helst. De verkar ha en bra klubbledning som driver klubben sunt, men som tyvärr inte lyckas dra några supporterskaror till publiken.

Publiksnittet ökar år för år, trots en risig arena. Jag tror dom ökade med runt 10% förra året? Visserligen från en låg nivå, men ändå. När den nya arenan kommer tror jag snarare det blir 30-40% första året.
Citera
2012-02-14, 20:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

hehe..Du kunde inte ha mer fel..Häcken har nog den stabilaste ekonomin i svensk fotboll. Sköts otroligt proffsigt och klokt långsiktigt dessutom. Otroligt flott högkvarter och träningsanläggning dessutom.

Dom får bara lida för att dom inte lyckas locka så mycket publik i en på förhand helt hopplös konkurrenssituation i Göteborg. Ännu.. Och många skaffar sig nog fördomar därför..som du bl.a....Men det kan nog ändras med tiden i takt med att man etablerar sig på övre halvan av Allsvenskan, vilket man har alla chanser till. Och ny arena såklart..Det ska tydligen vara på gång snart.
Senast redigerad av Steff83 2012-02-14 kl. 20:36.
Citera
2012-02-14, 20:42
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Helt rätt! Dom tjänar fina pengar där, vad jag har hört så blev dom erbjudna 200 miljoner för att sälja rättigheterna till GC i början av 2000-talet med tackade nej för att dom räknade att tjäna bra mycket mer än så på sikt. Undrar om Gais gråter blod för att dom hoppade av?

Vem var det som ville köpa Gothia Cup?
Va jag förstått så ger svartjobbsturneringen ca 17 miljoner till Häcken i ren vinst varje år. Till i år så har väl dessutom cupen delats från turneringen så att inte dess omsättning påverkar Häckens omsättning längre?

Citat:
Ursprungligen postat av traske
Publiksnittet ökar år för år, trots en risig arena. Jag tror dom ökade med runt 10% förra året? Visserligen från en låg nivå, men ändå. När den nya arenan kommer tror jag snarare det blir 30-40% första året.

Så i fjol kom det 200 personer mer per match? Nästan en hel spårvagn....
Citera
2012-02-14, 20:51
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Vad mer än att de drar in en massa miljoner på att utnyttja ideellt arbete (och skinna ungdomslag på svinhöga deltagaravgifter) gör att man kan kalla BK Häckens ekonomi för "oerhört välskött"?
Citera
2012-02-14, 21:21
Medlem
Steff83s avatar
[quote=Crooken]Vem var det som ville köpa Gothia Cup?
Va jag förstått så ger svartjobbsturneringen ca 17 miljoner till Häcken i ren vinst varje år. Till i år så har väl dessutom cupen delats från turneringen så att inte dess omsättning påverkar Häckens omsättning längre?QUOTE]

Nja..Fast det där spelar ingen roll i praktiken. Det är ju Häcken som äger turneringen..så Gothia Cups omsättning är Häckens..oavsett hur det redovisas.
Citera
2012-02-14, 21:21
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Vem var det som ville köpa Gothia Cup?
Va jag förstått så ger svartjobbsturneringen ca 17 miljoner till Häcken i ren vinst varje år. Till i år så har väl dessutom cupen delats från turneringen så att inte dess omsättning påverkar Häckens omsättning längre?

Så i fjol kom det 200 personer mer per match? Nästan en hel spårvagn....

Det kommer jag inte ihåg, det var ju så länge sen. Jag hade fel när jag skrev 10%, det var 26% dom ökade. Nästan 700 st med andra ord, vilket jag tycker är en respektabel ökning.
Citera
2012-02-14, 21:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Vad mer än att de drar in en massa miljoner på att utnyttja ideellt arbete (och skinna ungdomslag på svinhöga deltagaravgifter) gör att man kan kalla BK Häckens ekonomi för "oerhört välskött"?

Tja...Så länge man håller sig inom lagens ramar och lyckas så är det väl bra?

Med välskött menar jag att man verkligen utnyttjar vinsterna till verksamheten på ett bra sätt..Smart kanske är ett bättre ord än välskött isf.
Citera
2012-02-14, 23:27
Medlem
ZlatanManias avatar
Här får ni reda på allt som har med silly season att göra.. Både klara övergångar och vad som ryktas: http://www.fotbollskanalen.se/1.2367220/2012/02/14/silly_season_i_allsvenskan_allt_som_hander_i_klubb arna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in