2012-01-19, 23:02
Medlem
Intressant med Santos och Keene, helt klart. Däremot är jag orolig för backlinjen, skulle smaka mumma med en mittback. Tror inte på vare sig Kebba eller Bergström som startspelare bredvid Toivo.
Citera
2012-01-19, 23:36
Medlem
optimalcosmoss avatar
Kennedy och Oremo hade samma målsnitt som Keene och Santos förra säsongen så det kommer bli succé. Men frågan är om Keene eller Santos kan göra 10 mål eller mer som Dahlberg lyckades med förra säsongen.
Citera
2012-01-20, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Det är VÄLDIGT sällan lag med favoritskapet lyckas i Allsvenskan. Visserligen lyckades Helsingborg nu i år medan IFF IFF totalfloppade i AS.

Jag är kluven inför kommande säsongen! Känns givetvis bra med den satsning som klubben gör, men jag väljer att inte skrika sm-guld! Kör med ett kliché-aktigt "europa-plats"!

Exakt, vet inte om jag vill höra "Guldet ska hem till Göteborg" efter första hemmavinsten för säsongen. Har faktiskt tyckt att IFK har vikt ner sig tidigare så fort vi blir satta under press. Cupfinalförluster har vi väl tre stycken sedan 2004. Samt att vi vek ner oss i guldracet 2005 och ja 2009, även om det sista var ett jäkla år så förlorade vi guldet där i matcherna innan mot BP o Co.

Det jag hoppas är att den nya typen av "kaxighet" som vi verkar satsa på ska löna sig i form av att spelarna presterar under press. Just nu är det väl bara Sella som kan ses som kaxig. De övriga är ganska ödjmuka spelare. Men risken är ju att te.x. Nordin och Hysén inte gillar varandra och så börjar deras dåliga energi märkas på plan. Då är det upp till tränaren att göra något. Stahre verkar styra med järnhand av allt att döma, även detta ett nytt koncept då det var väl Arne Erlandsen som senast försökte detta. Då blev det dålig stämning trots hyfsade resultat. Vi får se hur laget reagerar på Stahre när det uppstår jobbiga lägen i matcherna.
Citera
2012-01-20, 00:22
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimalcosmos
Kennedy och Oremo hade samma målsnitt som Keene och Santos förra säsongen så det kommer bli succé. Men frågan är om Keene eller Santos kan göra 10 mål eller mer som Dahlberg lyckades med förra säsongen.

Varken Keene eller Santos är några riktiga målsprutor...men jämfört med Oremo och Kennedy så jobbar dom mycket mer..och bidrar betydligt mer till spelet.
Citera
2012-01-20, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Ni har allsvenskans näst bästa vänsterback, iallafall sett till prestation 2011. Ricardinho-4assist. Kari Arkivou-2 mål 3 assist. Dessutom är Kari bra mycket bättre defensivt.

edit. Då var ändå Kari skadad under en stor del av säsongen.

Vem fan är det?
Citera
2012-01-20, 06:53
Medlem
skurkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Vem fan är det?

Från Häcken, finsk A-landslags man.
Citera
2012-01-20, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurkan
Från Häcken, finsk A-landslags man.

och duktigt bra till på det.
Citera
2012-01-20, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kobashvili
Men risken är ju att te.x. Nordin och Hysén inte gillar varandra och så börjar deras dåliga energi märkas på plan.

Just denna risken ser i alla fall inte jag. Hysén kom ju tillbaka efter en vinterturné och lovordade Nordin, tror det var vintern efter att Sella och NG haft sitt gruff i vårt möte med Örebro.
Citera
2012-01-20, 09:58
Medlem
Bornets avatar
Men för helvete dif, ni får inte sitta och skriva något sådant genialisk komiskt på webben, mitt morgonbakfyllekaffe hamnar på tangentbordet.

Ni lär fälla fler tårar med sådan taktlös h*ra i laget. MP och Keene.
Det ser bra ut.

Citat:
Ursprungligen postat av ASBO
och duktigt bra till på det.
Tyvärr. Ja.
Citera
2012-01-20, 10:28
Medlem
nomadics avatar
Då har vi nu alltså på ca 6 månader tappat Bedoya, Almebäck, Alvbåge, Gerzic. Lägg till Paulinho som förmodligen inte kommer tillbaka samt att två rutinerade ledare i form av Nordback och Kihlberg försvunnit. För dessa samtliga spelare har vi i övergångspengar fått en summa som förmodligen inte är så värst mycket större än vad Häcken fick enbart för Ranegie. En sån som Valdet Rama har till sommaren 12 månader kvar på sitt kontrakt, så vida inget väldigt ointräffat händer kan jag ju säga att han inte kommer vilja förlänga sitt utgående kontrakt då klubbens status just nu inte direkt kan jämföras med hur den var när han kom till klubben. Så ska vi få in någon form av övergångssumma när han lämnar blir det till att sälja även honom till sommaren.

Jag nöjer mig fan med nytt allsvenskt kontrakt för klubben i år! Tänk att det bara är ett år sedan folk, förvisso mest supportrar till andra lag, snackade om ÖSK som någon slags guldkandiat!

Jag har hela tiden varit väldigt tveksam till att värva in Grahn men nu känner jag snarare att det ändå känns ganska vettigt i brist på andra alternativ. Även om vi snackar om en ganska så oförutsägbar individ så känns det ändå som ett tryggare alternativ än diverse amerikaner och makedonier som just nu är på provträning hos klubben. Vi har i nuläget två (2!) mittfältare i truppen, där Denis Abdulahi inte håller allsvensk klass samt Emil Berger som gjorde sin första startmatch i serien i slutet av augusti. Vi behöver alltså seriöst värva in 3-4 ETABLERADE mittfältare så här lagom tills att årets första träningsmatch nu endast är en vecka bort...
Citera
2012-01-20, 12:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kobashvili
Stahre verkar styra med järnhand av allt att döma, även detta ett nytt koncept då det var väl Arne Erlandsen som senast försökte detta. Då blev det dålig stämning trots hyfsade resultat. .

Fast man måste ge Arne att vi dels gjorde just resultat och dels var det under honom vi började lyfta fram unga spelare i större utsträckning även om vi givetvis var delvis tvingade till det efter skattehärvan. Hade han fått den där etablerade gubben han ville ha in hade vi tagit guld något år innan 07 med. Att sedan Arne hade vissa andra sämre sidor är en annan sak.
Det blir iaf en mördande konkurrens på mitten när Gerzic ansluter vad man än må tycka om honom.
Citera
2012-01-20, 12:09
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
...senaste 3 säsongerna. Källström eran är över sedan länge, ju snabbare folk inser det desto bättre.

Och vad är en glamorös silly egentligen? Förra året satt man och dregglade över Teferi Tedla och Gale Agbossoumonde, säsongen innan hämtade vi hit 4 finnar som ingen sett...

Jag tycker man har gjort smarta värvningar denna silly och jag är helnöjd med hur den har utvecklat sig. Bara att vi lyckades bli av med Ekong var en stor succé...

Jag kommer nog att fantisera om en ny Källström-era resten av livet, hur meningslöst och patetiskt det än är.

Men förhoppningarna inför årets silly, och 2012 i allmänhet, har vuxit fram i samband med att MP-snacket började förra året. Man kunde föreställa sig en bred nysatsning och en ny säck pengar, och så svänger MP med trollspöet lite och vi värvar unga klasspelare till höger och vänster.

Verkligheten blev lite mer ordinär, men totalt sett är det inte så pjåkigt. Som du säger så är rensningarna i truppen värda att glädjas över lika mycket som värvningarna. Tror vi ska slippa vara bottenlag 2012... och säger inte mer än så.

- F.G
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in