Då har vi nu alltså på ca 6 månader tappat Bedoya, Almebäck, Alvbåge, Gerzic. Lägg till Paulinho som förmodligen inte kommer tillbaka samt att två rutinerade ledare i form av Nordback och Kihlberg försvunnit. För dessa samtliga spelare har vi i övergångspengar fått en summa som förmodligen inte är så värst mycket större än vad Häcken fick enbart för Ranegie. En sån som Valdet Rama har till sommaren 12 månader kvar på sitt kontrakt, så vida inget väldigt ointräffat händer kan jag ju säga att han inte kommer vilja förlänga sitt utgående kontrakt då klubbens status just nu inte direkt kan jämföras med hur den var när han kom till klubben. Så ska vi få in någon form av övergångssumma när han lämnar blir det till att sälja även honom till sommaren.
Jag nöjer mig fan med nytt allsvenskt kontrakt för klubben i år! Tänk att det bara är ett år sedan folk, förvisso mest supportrar till andra lag, snackade om ÖSK som någon slags guldkandiat!
Jag har hela tiden varit väldigt tveksam till att värva in Grahn men nu känner jag snarare att det ändå känns ganska vettigt i brist på andra alternativ. Även om vi snackar om en ganska så oförutsägbar individ så känns det ändå som ett tryggare alternativ än diverse amerikaner och makedonier som just nu är på provträning hos klubben. Vi har i nuläget två (2!) mittfältare i truppen, där Denis Abdulahi inte håller allsvensk klass samt Emil Berger som gjorde sin första startmatch i serien i slutet av augusti. Vi behöver alltså seriöst värva in 3-4 ETABLERADE mittfältare så här lagom tills att årets första träningsmatch nu endast är en vecka bort...